Klydd Posted March 26, 2022 Report Share Posted March 26, 2022 (edited) Efter alldeles för lång tid är det nu dags för en Toyota4x4 träff igen! Lördag den 14 maj, med fortsättning på söndagen för dem som vill, kör vi träff i Tiveden! Vi kommer hålla till på Camping Tivden, där vi får ett eget område att stå på. De som vill stanna över natten bokar plats direkt med campingen, 280:-/natt för ekipage med 1-4 personer. Ange "toyota4x4" så blir det rätt pris och placering. Det finns även stugor att boka för dem som vill det. Kommer man bara över dagen så är inträdet fritt. Kontakt-info till Campingen: https://www.campingtiveden.se Camping Tiveden Baggekärr 2 69597 Tived Telefon, 0584-474083 Det blir en dag/helg med samkväm, däckspark och lite aktiviteter. Lördagen kommer vara på campingen medan söndagen kommer bli en utflykt på vägar i omgivningen. Lördag 09.00 samling/uppställning börjar 10.00 Introduktion av träffen & forumet 10.15 Presentation av Terrain Tamer 11.00 Splitfälgar med Jah 12.00 lunch 14.00 presentation av träffens ekipage 16.00 prisutdelning Söndag: 10.00 Samlad avresa för en tur i omgivningen 12.00 stannar någonstans för lunch/fika 15.00 träffen avslutas vid Karlsborgs fästning Tänk på att det troligen inte finns någon mat att köpa i närheten. Dvs, se till att ha mat med för både lördagen och söndagen Ventilera gärna intresse och deltagande i tråden. Aktiviteter: bakluckeloppis workshop Laurens från Delwel Industries presenterar sin verksamhet och Terrain Tamer Euro4x4parts sponsrar träffen och bidrar med freebis och lite annat Edited May 6, 2022 by Klydd uppdaterat med info 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted March 26, 2022 Report Share Posted March 26, 2022 Spännande, det ser vi fram emot. Jag kommer 😊👍 / Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jah Posted March 26, 2022 Report Share Posted March 26, 2022 👍 Hoppas kunna komma loss då helt enkelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.O Posted March 26, 2022 Report Share Posted March 26, 2022 👍 Noterat i kalendern. ✔️ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
traktorn Posted March 27, 2022 Report Share Posted March 27, 2022 Kul Jag noterar datumet och hoppas jag kan komma loss. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Globecruiser Posted March 27, 2022 Report Share Posted March 27, 2022 Kommer 👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted March 30, 2022 Author Report Share Posted March 30, 2022 Kul, det verkar finnas intresse Tänker att vi lägger till bakluckeloppis som en aktivitet. Har du något hemma som du vill sälja så ta med det! Det går ju även fint att efterlysa prylar i denna tråden inför träffen. Vi kommer också försöka få till några workshops. Känner du att du har något att bidra med så hojta till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Globecruiser Posted April 5, 2022 Report Share Posted April 5, 2022 Hej, Lite uppdateringar. Vi kommer hålla till på Camping Tiveden och har ett eget reserverat område för tält, trailers eller husbil. Det finns även möjlighet att hyra stuga för dom som önskar. mer information om bokning kommer. Är det några som vet några små fina grusvägar i området får ni gärna skicka tips till mig eller @Klydd 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Globecruiser Posted April 6, 2022 Report Share Posted April 6, 2022 Camping Tiveden tar betalt 280kr/natten för ett ekipage 1-4 personer. Ström finns tillgängligt för de som behöver. Varje deltagare/ekipage bokar sin plats på campingen. Säg att ni tillhör Toyota4x4 så vet dom var ni ska placeras. https://www.campingtiveden.se Tillgång till service hus ingår. Dusch kostar 5kr/5min. Betalas i 5kr mynt så ta gärna med egna för det är ont om växel. Vi är flera som tänkt åka till campingen redan på fredag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted April 7, 2022 Author Report Share Posted April 7, 2022 Har nu uppdaterat första inlägget med mer information Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rylander Posted April 7, 2022 Report Share Posted April 7, 2022 Åker troligtvis upp redan på fredag em. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted April 12, 2022 Author Report Share Posted April 12, 2022 Laurens från Delwel Industries kommer och berättar om Terrain Tamer som han är generalagent för i Sverige. Terrain Tamer är ett australiensiskt märke på reservdelar och tillbehör till 4x4 bilar. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MFI9 Posted April 13, 2022 Report Share Posted April 13, 2022 16 timmar sedan, Klydd säger: Laurens från Delwel Industries kommer och berättar om Terrain Tamer som han är generalagent för i Sverige. Terrain Tamer är ett australiensiskt märke på reservdelar och tillbehör till 4x4 bilar. Va trevligt, kanske dags att förhandla om lite rabatt för medlemmar 😊👍 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted April 17, 2022 Author Report Share Posted April 17, 2022 på temat bakluckeloppis. Jag tar med fjäderdistanser (spring spacers) till 80/105 serie om någon skulle vara spekulant på dem 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yota Posted April 17, 2022 Report Share Posted April 17, 2022 Det kunde kanske vara intressant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Calle E Posted April 18, 2022 Report Share Posted April 18, 2022 Jag ska nog boka in mig på denna träff, får se om jag får med min LJ70... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted April 18, 2022 Report Share Posted April 18, 2022 Hejsan på er, Jag har tyvärr sålt min hilux och har bara en vw caravelle (visserligen 4x4) numera 😭 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted April 19, 2022 Author Report Share Posted April 19, 2022 På 2022-04-17 på 23:42, yota säger: Det kunde kanske vara intressant Per, klart du ska komma och visa din fina Hilux! 14 timmar sedan, Calle E säger: Jag ska nog boka in mig på denna träff, får se om jag får med min LJ70... Trevligt, välkommen! 13 timmar sedan, Rickard säger: Hejsan på er, Jag har tyvärr sålt min hilux och har bara en vw caravelle (visserligen 4x4) numera 😭 Rickard, du är välkommen i en VW också! Vi kan säkert hitta något klistermärke till den också 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted April 19, 2022 Report Share Posted April 19, 2022 Ja det vore onekligen kul 👍 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted April 20, 2022 Report Share Posted April 20, 2022 Jag plockar med lite NOS- delar till 40-serien. Främst är det FJ45 och HJ45 motordelar, hojta till om du saknar något. Själv efterlyser jag plåtdetajer/ekonomiplåt så som golvplåtar till kaross med tank under golvet, innerskärmar/hjulhus till Troopcarriern/ Buschtaxi, plåttak till pickup-83. Har du något över från ett 40-serieprojekt som inte blev av är jag intresserad. Jag söker även en eller flera fälgar enligt nedan att ha till reservdäcket. 15x8" ET -23 / Mecki 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted April 21, 2022 Report Share Posted April 21, 2022 Kommer troligen på Lördag morgon, ska försöka komma Fredag kväll. campingen bokas idag 😁 vi syns/ Robert 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StefanT Posted April 21, 2022 Report Share Posted April 21, 2022 Jag kommer fredag till söndag, bokat camping också. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted April 22, 2022 Author Report Share Posted April 22, 2022 På 2022-04-21 på 08:28, Robert säger: Kommer troligen på Lördag morgon, ska försöka komma Fredag kväll. campingen bokas idag 😁 vi syns/ Robert 14 timmar sedan, StefanT säger: Jag kommer fredag till söndag, bokat camping också. Trevligt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marenen Posted April 23, 2022 Report Share Posted April 23, 2022 Vi kommer på fredag om allt går som planerat. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted April 23, 2022 Author Report Share Posted April 23, 2022 1 timme sedan, marenen säger: Vi kommer på fredag om allt går som planerat. Trevligt!! Välkomna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts