Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/19/20 in all areas

  1. 13 points
    Då var våran resa tvärs genom Finland avklarad! Utgångspunkten var att köra från vårt hem så rakt österut som möjligt till ryska gränsen och att köra så mycket grusväg som möjligt. Jag drog upp en rutt i Gaia, funkade väldigt smidigt. Använde samtidigt Google Earths satellitbilder för att kontrollera framkomlighet + en finsk sida som visar vägbeläggningen 😅 Rutten till gränsen blev 62 mil med typ 90% grus/skogsväg. Hemfärden blev på större huvudvägar, 45 mil tråkig asfalt 😵 Körde halva sträckan till gränsen på fredagen, resten på lördagen o sen hem på söndagen. Blev ett riktigt lyckat upplägg med fina vyer o härlig camping, alltid intressantare att ta ”the road less traveled “.
  2. 8 points
    Styrningen har varit lite ostabil, det har väl kommit smygandes så man har vant sig med att pendla mellan mittlinjen och vägrenen när man kör👀. Hittade glapp i parallellstaget när jag höll på att byta frihjulsnaven så idag var det dags att byta p-ändar på staget. Fick elda lite för att det skulle gå att lossa dom gamla p-ändarna. Så där ja, nya delar på plats. Samtidigt blev det rengöring och lackrenovering, det gjorde susen på topphastig och väghållning.
  3. 7 points
    Nästa ”äventyr” som är inbokat är att köra så rakt österut som möjligt till vi kommer till ryska gränsen. Rutten är dragen på skogsvägar o grusvägar så långt det är möjligt, typ 90% av de 64 mil enkel väg som rutten är. Ska bli grymt kul 😁
  4. 6 points
    Det sägs att blixten aldrig slår ned två gånger på samma ställe. Men vad vet jag? Strandvägen fick blixtvisit idag iaf.
  5. 5 points
    Känns det för långt kan jag upprätta en camp för övernattning hemma hos mig på lite styvt halva vägen 😉 / Mecki
  6. 5 points
    Häftig resa och kul idé att åka rakt österut mot ryska gränsen. Hade inte varigt lika spännande om jag skulle gjort något liknande, jag hade hamnat i Västervik /Thomas
  7. 5 points
    Registreringen gick bra, besiktningen någorlunda! ett rostigt karossfäste och en trasig blinker
  8. 4 points
    Tack 😊 Vi hade hoppats på att campa precis på gränsen, men det finns en gränszon som man inte får beträda utan tillstånd. Just där vi var så var det ca 500m till faktiska gränsen....bevakat av en viltkamera så vi vågade inte flytta bommen o köra hela vägen. Svårt att skylla på att ”vi inte visste att vi inte fick vara där” när det var så tydligt skyltat 😅 Ved samlade vi ihop vi varje campingplats.
  9. 4 points
    Det sägs att blixten aldrig slår ned två gånger på samma ställe. Men vad vet jag? Strandvägen fick blixtvisit idag iaf.
  10. 4 points
    Härliga bilder 😍 Nu blev jag grymt sugen på att dra på tur. / Mecki
  11. 4 points
    I går kom det ett nytt paket från Euro4x4. Det är dags för uppgradering av frihjulsnaven till AVM Heavy Duty. Inga konstigheter att montera, det stod att dom sex torx skruven skulle dras med 4-5 Nm. Har inget verktyg som klarar så litet moment så det blir att införskaffa ett sådant.
  12. 4 points
    Klart det finns massa vägar som kräver fordon med lite högre markfrigång och fyrhjulsdrift. TET är ju ett exempel, TST ett annat... det finns massa liknande spår och även om dessa två är avsedda för mc så är många av de svesnak sektionerna breda nog för bil och de är bara ett smakprov på alla spår och vägar som finns. Och visst stämmer logiken med att det byggs väg dit det behövs, men... många vägar hamnar i glömska och växer igen, vissa körs sönder vid avverkning och så vidare... generellt gäller dock lokalkännedom för att veta vart de finns. ...och lokalkännedom får man inte vid datorn... ut och kör!
  13. 4 points
    Hej! Ny på forumet sedan någon vecka. Men redan fått mycket värdefull hjälp med vår TLC 2013. Upplevt att den är orimligt mycket törstigare än spec. redan efter köpet i förra hösten. Men det är ju svårt att ta ställning till innan man kört ett tag. Sen vinterväg och dubbat. Ja ni förstår. Så började akustiska slitagvarnaren påminna om att nu var det dags. I samband med det hade jag hittat detta forum och och ägna igenom 150-tråden. Började kolla på bromsarna och fick känslan att den nog ligger på. Efter en kortare tur med lugn körning var nog bromsarna ovanligt varma, framför allt vänster fram där jag faktiskt brände mig på skivans nav. Jag var övertygad! Beställde skivor fram och klossar runt om, samt repsats med pinnar etc. I väntan på att de skulle komma tog jag lös alla hjul och motionerade bromsarna. Bak gled oken lätt över glidpinnarna, det kan man inte säga om klossarna. Inte så illa som Hannu visar, men fick bryta med en så skruvmejsel. Fram är det ju dubbla kolvar så svårt att säga hur lätt de gled, men pinnarna var väldigt rostiga vänster sida. Inte kunnat utvärdera om det gett nått för än igår när vi körde ca 12,6 mil delvis på en väg vi rullar frekvent. Redan på mätaren för momentana förbrukningen fick jag känslan att förbrukningen gått ner, mätaren gick ner under 10 (liter / 100km) vilket den aldrig gjort. Jag hade tankat fullt kvällen innan så mätaren "avarage after ful" var "nollad" med bara bara förbrukningen på den km vi har hem från macken, säkert 15-20 l/100k 😀 Nå väl mätaren tickade snabbt neråt och när jag parkerade på gården stannade den på 1,06. Sammantaget skulle jag kalla sträckan mer blandad körning än landsvägen ca 2 av milen blev ren stadskörning. Det motsvarar ganska väl min körsträcka till jobbet. Förbrukningen har på gått ner närmare 2 dl / mil på min lilla manöver med bromsarna. Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta. Bara kört SAAB innan och detta var inte ett problem. Nåväl långt inlägg så här på morgonkvisten, uppe och matar småttingarna. Skivor och klossar ligger och väntar på "tid" att bli bytta. De kommer gradas, slipas och kopparpastas 😀 och vid varje säsongsbyte kommer de motioneras och få ny pasta. Fn det kommer dra ner däcksbytestiden rejält 🤔
  14. 4 points
    Har inte hänt mycket, mest suttit och pendlat till jobbet. Har beställt Vindavvisare till huv och sidorutor.. Svängde förbi en firma idag och köpte en snutt vinyl och provade foliera ena backspegeln, Det var lite knepigt, när jag nästan var klar och redan fått en del luftbubblor kändes det som jag fick in snitsen lite, ska göra den vänstra spegeln imorgon, blir den bättre så gör jag nog om den högra också, jag tycker det blev snyggare med svarta speglar! Ska bli kul att se hur det blir med vinddavisaren på huven, för att se vilka fler detaljer jag vill ändra! Önskelistan nu: 2" Höjning Grövre däck, det blir förmodligen BF A/T ko2, tänkte köra på befintliga gatdäck tills det är dags för vinterdäck och sko om till nästa säsong. Svarta fälgar. Trevlig helg!
  15. 4 points
    Har nu köpt mig en LC 150! En tidig, 2010, 3l diesel med 20k på mätaren i riktigt bra skick med all utrustning jag var ute efter! Det har varit en tjänstebil de första åren. Men nu tänkte jag att den ska få känna på lite buskage och grenar! Till att börja med tänkte jag beställa vindavvisare till huv och rutor runt om från euro4x4, någon enklare 12v kompressor (eller finns det något som fungerar på 230, 100W uttaget?) Några tips på något man bör uppgradera bilen med förutom bättre däck?
  16. 4 points
    En rejäl vagn med förflutet i militären. Den har modifierats med ett lock av aluminium på vilket ett Eezi-Awn tält för två personer vilar. Det hela lyfts med gasfjädrar. Inne i lådan finns förvarings skåp, ställ för 2 jeepdunkar, potapotti, två färskvatten behållare med tillhörande pump, plats för batteri, batteriladdare, 220V ingång m.m.. Vanlig släpvagnskoppling sitter på som adapter till Nato-elkoppling. . Nybesiktigad Den har förvarats inomhus.
  17. 4 points
    Men största grejen som hänt är nog ändå att vi äntligen skaffat oss ett taktält! Har blivit några övernattningar på en del av de fina stränder vi har här på östra sidan bottenviken.
  18. 3 points
    Hej Måste ju skriva en avslutning av detta spektakel till bromsrenovering. Beställde ett nytt ok och när det väl var levererat och det blev läge att börja byta så var jag klok nog att avbryta när jag inte fick loss bromsröret från gamla oket med rimligt med våld. Beställde hem ett nytt bromsrör (sista lilla krokiga biten) från lokala Toyota för rimliga 110:- inkl nya bläck som håller bromsslangen. När jag väl hade den hemma skred jag till verket. 1h35min tog det från att ha suttit i soffan till att jag låste bilen. Ny skiva, nytt ok, ny bromsrör, nya backar och luftat. Mycket smidigt, inget krångel. Glömde dock i min iver att ta bilder på succén =( //Wille
  19. 3 points
    När man letar orginaldelar kan jag rekommendera www.partsouq.com skriv in chassienumret så kommer man till rätt reservdelskatalog. Där får man förutom bild och pris även reservdelsnumret på delen man söker och då kan man söka vidare på tex www.amayama.com . Skulle det inte finnas några orginaldelar kvar är det bara att "Googla" numret så kommer alla "piratdelarna" upp. Lycka till! / Mecki
  20. 3 points
    Min LC150 2016 med KDSS kan du följa här: (Många sidor före och efter kring bilens ombyggnad där i forumet) https://www.overlanding.nu/forum/index.php?/topic/502-smulan-cervos-lc150/page/16/ Detta Ironman höjningskit skulle ge 2" men resulterade i aningen mer. Kanske sätter det sig med tiden. Det är INGEN risk att du uppfattar dämparna som för mjuka... Valde +300kg load för fjädrarna bak. Ser du bor i Göteborg. Kom förbi o kolla på min utanför Lerum ngn dag. Kaffe ingår
  21. 3 points
    Den är EMP säker........... Inge dator tjafs på denna...... Byggd för en Islands resa som ej blev av.... Spärrar på båda axlarna......
  22. 3 points
    Hej igen, Ser att jag borde ha skrivit hur det gick med mitt värmeproblem. Var egentligen bara ett pinsamt fel. Jag hade läckage där motorvärmaren sitter. Är ju jag som monterat och klamret höll inte tätt så när kylarvätskenivån blev för låg så sluta det cirkulera varmvatten till det bakre värmepaketet. Efter påfyllnad och luftning blev det värme igen. Dock inte helt enkelt att lufta men jag körde värmarens cirkulationspump och klämde på dom grova kylarslangarna och då fick jag bort luften. Till vänster om motorn går kylarslangarna och där har slangen som går bak en hög punkt där luft kan samlas. Willes problem kanske inte är detta men. På min LC150 blåser det varm luft bak när motorn blivit varm. Mvh
  23. 3 points
    Nu har jag börjat med sidostegen/rock sliders. Stabila 50mm rör från lokala rörmokaren 😅 Nu är frågan...ska man försöka täppa till alla öppningar till 100% eller lämna öppet så det får luftas för att undvika rost?
  24. 3 points
    Steg för steg så hittar jag inställningarna för pumpen. Det är mycket prova sig fram då jag inte har någon AFR mätare utan kollar på rök och temp. utvecklingen vid varje ändring och testkörning. Rökskruven max upp och fjädern så den möter precis. Justeringspinnen (något moddad) på max. Ställt ned huvud bränsleskruven något mot tidigare. Vet inte original inställningarna då det har skruvats på pumpen av tidigare ägare oxå. Gjorde verklig skillnad med manuell turbosmart boost controller till WG. Finns många beskrivningar på nätat men bästa manualen jag hittat är GTurbos. Bara höra av sig om någon annan vill ha. Före och efter bild på puffar
  25. 3 points
    Jag kollade på nätet och beställde hos https://www.fabryka4x4.pl dom hanterar mail på engelska och hade grymt bra pris. Jag tog även in offerter från svenska företag och det var gigantisk skillnad i pris. Köpte fjädrar, dämpare inkl till styrningen, snorkel mm. Fick ett bra pris på hela paketet.
  26. 2 points
    Här har du en länk på en kille som flushar växellådan på sin 150. https://youtu.be/WDrpTkMKi3Q Inte samma låda som du har. Men principen är densamma om du vill byta maximalt med olja
  27. 2 points
    snyggt jobbat 👍 Gäller att inte ha för mycket down-force om man siktar på topphastighet 😬
  28. 2 points
    Stort tack för tipsen! Tror jag tar och beställer från UK.
  29. 2 points
  30. 2 points
    Ser att de har uppdaterat TET sedan jag laddade ner det. Det med bron norr om Strömsund gäller inte längre. Rutten ligger mer östligt nu.
  31. 2 points
    Jag köpte ett par eftermarknadshandtag på Ebay eftersom dom gamla var dåliga och fula i kromet men dom höll inte många veckor. Godset i handtaget var mycket tunnare än orginal och går av där det går in i dörren till öppningsmekanismen. Efter att jag köpte orginal har det inte varit några problem, dom har hållt i många år. Anledningen att motorn inte stänger av sig kan vara att relät till edic-motorn klibbar fast. Ge instrumentbrädan under handskfacksluckan ett välriktat slag eller två, det brukar göra susen 😁 Alternativt tar man loss relät och justerar det men så långt har jag inte kommit ännu 😉 / Mecki
  32. 2 points
    https://www.overlanding.nu/forum/index.php?/topic/1402-dunderklumpen-hzj75/
  33. 2 points
    Hej, Jag är ny på forumet och har sedan ungdomen drömt om en LC. Numera medelålders och med återvunnen fritid. Söker en lämplig bil för grus och skogs-vägarna i Härjedalen, där jag spenderar mycket tid. Har grävt ner mig i många av alla trevliga sidor på detta forum och landat i att jag söker en HDJ80 (Diesel) av årsmodell 96/97. Den behöver inte utseendemässigt vara "på topp" men maskinellt välunderhållen och i gott skick. Om någon känner till en liknande till salu, hör gärna av er! /Niklas
  34. 2 points
    Var ut och botaniserade lite mer kring värmen igår. Pluggade i elvärmaren och klämde lite pliktskyldigt på de gummislang är jag kom åt. Slog på tändningen så att fläktarna började gå och visst levererades det värme bak. Kylvatten tempen var lite mer än halvvägs till drifttemp (sedan senaste körningen). Passade även på att krypa in under bilen. För övrigt mycket praktiskt med en hög bil, ut med en masonitbit på gruset och bara rulla in under bilen 😀 Följde de stålrör som försörjer bakre värmepaketet. De går i högra "rännan" mellan balken och kardan. Dvs tillsammans med avgasröret, delvis täckt av värmesköldar. Jag ser inte att man skulle komma åt att isolera dem annat än när man byter avgassystemet. Men det är kanske så klokt uttänkt att strålingsvärmen från avgasröret ändå minskar/tar bort av kylningen? Men det är nog så att jag kanske inte har nått problem med värmen 🤔 Men det får kung Bore utvisa i januari...
  35. 2 points
    Kom på att jag tog lite bilder i samband med bromsbytet. Dels hur fint "glidbläcken" gick att återställa med lite elbow grease. Sen var jag filade på bromsbeläggen för att få till en "lagom" passform.
  36. 2 points
    Hej. Det låter precis som ett fel jag hade på en Opel Frontera en gång i tiden innan jag upptäckte att Land Cruisern var världens bästa bilmodell . Svängde jag kom ett kort gnissel, körde jag på en dålig grusväg med "tvättbräda" gnisslade det hela tiden. Jag var övertygad att det kom nån stans ifrån fjädringen men hur mycket jag än gungade och ruskade i bilen när den stod still kunde jag inte återskapa ljudet. Men som av en händelse råkade jag trycka till motorhuvens framkant i sidled och då hördes det välbekanta ljudet. Det var huven som satt lite lös och då gled bygeln på huven i låsningen så att ett gnisslande ljud uppstod. Eftersom all felsökning hade skett med huven uppfälld för att bättre kunna lokalisera vart ljudet kom ifrån uppstod så klart inget ljud. Så det var enkelt att åtgärda det irriterande ljudet genom att skruva upp gummistoppen som huven låg emot så att bygeln spännde i låset och huven låg still. Det är ju inte säkert att du har exakt samma fel men det är ju i alla fall lätt att undersöka. Lycka till ! / Mecki
  37. 2 points
    Inser att allt jag skrev inte var så klart som jag tyckte där på småtimmarna. Har testat för någon vecka sedan och på tomgång så är det på sin höjd ljumen luft som kommer ut bak. Lägger man på lite varv på motorn så får man varmluft även bak. Sen har jag tittat i verkstadsmanualen och ffa på Trodo.se som har originalkatalog online med fina översikts och detaljbilder på ja allt. Följt vattnets väg och det är ju dels en 90 graders T-stycke som går till bakre packetet, en Y-koppling hade väl varit bättre ur flödessynpunkt. Men det kan ju vara uträknat vad vet jag. Sen ser det ut som att vattnet gå i metallrör huvuddelen av vägen till bakre paketet och går de utanför kupén så förstår jag att det inte ger så mycket värme när det kryper under -15 grader. Min plan är att köpa rörisolering och där det är möjligt eller inte kommer brännas sönder klä rören. Men att det krävs lite högre varv för att få tillräckligt flöde dit bak kanske inte är så konstigt. Vi har en Viscos värmare (Power heat), DEFA elvärmareoch pump, samt Webasto värmare. När ingen av dem går så är de ju bara motstånd (även om Webasto hävdar att det är noll i deras grejer ) Ovan på det en 90 grades avstickare för att kunna ta sig dit bak. Men jag tänkte ändå ta och klämma på alla slangar etc för att säkerställa att det inte är någon luftficka som stör.
  38. 2 points
    Har precis köpt 265/65-18 på Black Rhino Dugger fälgar med ET 0. Har en utbytbar kantskyddslist. Köpte även ett 5e hjul till reservhjul, så får det bli ett reservhjul med vinterdäck på av orgi fälgen. De ligger väll på flyget från USA nu. Bestämde mig för att inte öka rullomkretsen och därmed slututväxlingen alltför mycket då det ofta gör att auto lådan växlar oftare och vid sämre tillfällen, med sämre körbarhet som följd. Hade bla en VW Amarok som i stor sett fördubblade antalet växlingar med 285/50-20. Stannade kvar på 18" för att ha kvar någon form av aimining och respons i styrningen. Ville egentligen ha Bedlock men finns få i 18 tum plus att det kan bli bekymmer med obalans.
  39. 2 points
    Har haft liknade symtom på 3B motorer. Upplever att original mätaren inte är så tillförlitlig. Mätt upp med extern mätare så du ser vad det verkliga trycket är.
  40. 2 points
    Dags för en update igen! jag landade i att montera en till omvandlare som jag hade liggandes för att kunna driva kylbagen. Blev ett Afrika-inspirerat armstöd med mugghållare, förvaring och 12V uttag.
  41. 2 points
    Nu har du chansen att köpa en röd Toyota Tercel 4WD från 1987. Efter 33 år har den gått 18200 mil och är i ett fint originalskick med fullständig service- och reparationshistorik. Min mor har haft bilen sedan slutet av -80 talet och anledningen till att hon säljer är att den blivit tung för henne att svänga med (servo saknas) samt att den börjat få rostangrepp på skärmarna. Bilen startar på första försöket och går som den skall. Godkänd vid besiktning i augusti 2020. Senaste servicen (19000 mil) utfördes i november 2019 av Toyota i Bollnäs. Idag klassas den som veteranbil och är skattebefriad. Sommardäcken har ett mönsterdjup på 4 mm och vinterdäcken 5 mm. Tercel var den första framhjulsdrivna bilmodellen från Toyota, där Tercel 4WD var en kombiversion med förhöjt tak. Fyrhjulsdriften är enkel till sin konstruktion, och kopplas in med en spak på golvet vid behov. Vid körning på torr asfalt kopplas 4-hjulsdriften ur eftersom det saknas mittdifferential. Utöver de 5 växlarna finns en extra låg växel (EL) Bilen finns i Bollnäs. 27000 kr/bud Fler bilder hittar du på Blocket: https://www.blocket.se/annons/gavleborg/toyota_tercel_4wd___en_modern_veteranbil/91543869
  42. 2 points
    Fäste för ipad eller telefon! köpte grejerna på clas ohlson, plasten är förstärkt bakom panelen med en aluminium platta som limmades fast med sikaflex det blev fäste från Ram Mount!
  43. 1 point
    Mkt finns ju på www.euro4x4parts.com , och vanliga slitdelar finns ju på till ex reservdelar24 etc från Tyskland.
  44. 1 point
    Ikväll börjat byta beläggen bak. Det var en del fippiel, dock inget som rostat fast. De gamla beläggen fick man ut med handkraft så det var ju bra ändå. Hade beställt till nya monteringsdetaljer, glidytorna i rotfritt man trycker dit på oken var out of spec så det gick inte använda. Men de gamla var fina efter några drag med mässningsborsten. De små clipsen som man sätter på den "nedre" örat på belägget bytte jag. När jag demonterade satt det bara på ett av beläggen, det som ligger mot kolven. Gjorde som tipsen ovan och strök på lite kopparpasta på de rostfria glidytorna och sen glidpinnarna. De nya beläggen filades ner så de gled lätt men inte skramlade. Men den stora knäckfrågan "anti-squeel" plattorna som låg mot beläggen såg rätt risiga ut, beläggningen var sliten (gummi?). Är det nått man måste ha, gör de någon nytta? Tack på förhand!
  45. 1 point
    Oljeservice på automaten, biltemas oljepump funkar suveränt och det blir ca 4st byten ink spolning av kylen
  46. 1 point
    En liten blänkare i förväg, kommer sälja min 80serie. Rostlagad kaross så den är mycket fin med alla dörrar upplagade, backlucka samt ena tröskeln. automatlåda helrenoverad för inte allt för länge sedan, driver på hur fint som helst. lite höjd, LB reg osv. Bifogar en bild på reg nr, kommer bilder när den är klar från lack efter rostlagning.
  47. 1 point
    Hej, Var på ett finansiellt informationsmöte i mitten på februari i år där bland annat en representant för Toyotas ledning presenterade företaget och deras strategier samt alternativa drivlinelösningar. Efter presentationen tog jag tillfället i akt och frågade om TLCs framtidsplaner. Det svar jag fick var att jag skulle vara tålmodig och vänta till 2020 då dom har för avsikt att presentera en ny modell. Vad jag förstod så är deras strategi att ha hybridlösningar till större och tyngre bilar, det var allt han ville säga, men det kan ju indikera på att något är på G för framtiden.
  48. 1 point
    Snygg installation. RAM är riktigt bra grejer 👍🏼 Fina bilder från Gotland!
  49. 1 point
    Vid förmultning bildas olika humussyror, sur miljö är inte bra för bilplåt, även om en salt miljö är sämre. Rent och torrt är bästa receptet mot rost.
  50. 1 point
    Tänkte ge ramen med mera lite omtanke i sommar. Jag tänker på rosten; ytrost och grövre om vartannat. Har försökt räkna upp på ena handens fingrar några av de metoder som verkar mer vederhäftiga (utöver inledande hack&borst): 1. Oxalsyra, citronsyra m fl(jag brukar använda utspädd oxalsyra för badning och med tillsatt tapetklister för större eller vertikala ytor). Resultatet är plåtrent. Man får vara snabb att neutralisera (såpvatten) och måla eller olja in (verktyg t ex). Billigt, från färgbutiken. 2. Fosforsyrebaserat medel, t ex X-rost från ettansmopeder. Konsistensen uppges inte vara så rinnig och resultatet uppges bli plåtrent. Rimligt pris. Inte testat själv. 3. Fosforsyrebaserat med extra jox i så ytan blir svart efter några timmar. Möjligen ger den ytan lite extra tid för täckmålning(?). Rinnig. T ex från Biltema, Hagmans Carosol. Pytteburkar med literpris på 1000kr. Har använt, och täckmålat efter och tyckt det verkat hållbart. 4. Rust converters Dvs den typ som (till min förvåning, men jag är inte kemist) inte innehåller syra alls, men ändå påstås skapa en ”stabil förening” etc, som stoppar fortsatt rostutveckling och är bra för att måla på och det är ev inte ens brått att göra det. Handelsnamn som t ex Loctite 7500, Carroseal, Evapo-Rust; många fler. ”The work of the rust converter is to penetrate the rust and bond with it. As a result, you end up with a new polymer compound. The aim is to stop rust from spreading. The same treatment will also block future rust from happening.” Låter så bra - är det sant? Till synes rimliga priser dessutom. Det finns ju massor mer (alldeles för mycket) att läsa o se på Internet i ämnet. Så jag undrar helt enkelt om någon har specifika Åhnej!/Hållt i flera år! -upplevelser från något av ovanstående?
This leaderboard is set to Stockholm/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.