Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Hej! en vild chansning, men ibland står ju stjärnorna rätt och dammet ligger tjockt i ladan. Har du händlesevis hjulen kvar och vill sälja? Hälsnignar Mattias tel 0706-222555
  3. Vet faktiskt inte, har inte kollat än.
  4. Hilux 1989 är inhandlad och beslut om att behålla min LC 90 är taget och service är påbörjad. En HJ60/61 kan fortfarande vara intressant om någon är intresserad av lägga in den som dellikvid på min Hilux 2008.
  5. Last week
  6. Det fanns en i Götene som hade bakläm till salu för nåt år sen… Ska forska lite och se om han går att leta upp. F. ö. Din bil är väl en HZJ79?
  7. Kolla med en besiktningsingenjör. Jag undersökte samma sak för något år sedan, men jag minns inte vilket år som är gränsen pga avgaskrav.
  8. Bilen är original och den har gått 17 t m,Svensk såld, besiktigad och körbar.
  9. Någon som vet om det går regga om en -91:a 4runner bensin v6 till diesel?
  10. Idag tog jag ur spridarna, kanske hittade problemet. Ska det vara dubbla brickor på spridaren.
  11. Oftast brukar det stå ''ET'' och siffror som anger offseten, detta är tillverkningsdatum
  12. Din HZJ70 (vad jag kan se) är -99 eller nyare, och dom hade spiraler fram, bladfjädrar bak. Betydligt bekvämare att åka med. Äldre bilar hade bladfjädrar runt om.
  13. Okej tack. Jag har inte bladfjädrar fram på denna, finns det varianter med det?
  14. Jag skulle tolka det om om det vore så här: 15x7" tillverkade vecka 10 år 91
  15. Men jag kolla på en video nu där jag ser att man måste in i diffen så nu fattar jag att allt måste av och upp på ett bord.
  16. Det är spel i axeln mellan transfern och diffen fram, 2-3 cm skulle jag tro. Drivaxeln Bak har mycket mindre, max 1 cm.
  17. Stefan_P Är det spelet i framdiffen eller i framaxeln? Det är två olika saker. Drivaxlar+ drivknutar+ frihjulsnav och vips har vi en medbringare som roterar fritt minst en kvarts varv... Du kommer inte åt diffen när den sitter på plats för att det finns ingen lucka på axelröret som på t ex semi floating bakaxel. Och det är väldigt sällan om aldrig en framdiff på heavy duty axlar behöver justeras, den slits ju inte lika mycket som bakdiff. Och om diffen trots allt måste justeras så är det säkrast att lämna iväg den till någon som har gjort det förr...
  18. Hur menar du ut? Ska den inte bara öppnas så man kommer till att justera? Menar du att det är ett måste att ha upp den på ett bord?
  19. Diffen måste ut, märkfärg och indikatorklocka plus vanliga verktyg är minimum. Annars är diffen snart förstörd om det inte görs ordentligt.
  20. Jag har en del spel i drivaxel i framdiffen och undrar hur man justerar det. Har sett nån video där dom har av hela axeln, men det orkar man tji, så jag undrar om man kan göra det under bilen på nåt sätt. Ser också att dom målar pinionen för att se att den ligger jämnt mot kronhjulet. Är det nödvändigt att göra så eller är det överkurs?
  21. Hej, Kan siffran 10 i den här stämpeln vara Offset +10? Mäter 30mm men har haft fel förut. Någon som vet? /M
  22. Färgkoden hittar du på typ plåten i motorrummet, raden längst ned, första 3 tecknen.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.