Gå till innehåll

Toyota4x4 träff 14-15/5-2022

Klydd

Rekommendera Poster

På 2022-04-24 på 13:15, traktorn säger:

Börjar se mörkt ut, se  garagetråden. Kommer jag så blir det en dagstur på lördagen.

Såg i tråden att du fått ihop bilen 👍 Då ses vi på lördagen :)

1 timme sedan, MFI9 säger:

Ska försöka komma, arbetet påverkar lite och jag får se om det går att lösa. 

Kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar med en låda med gott&blandat grejer 😃

Någon som är intresserad av en turbo till 1hz/1hdt ink. grenrör och div anslutningar?

Om det finns intresse kan jag ta med en AFR mätare dvs om någon vill kolla sin turbo tuning 😁

• Like 2
Länk till kommentar

30 minuter sedan, traktorn säger:

Jag har på eget bevåg bjudit med en nybliven hilux ägare som inte är med på forumet till träffen.  Hoppas att det inte möter något hinder.

Kul! Självklart väldigt välkommen! :) 

• Thanks 1
Länk till kommentar

6 timmar sedan, MFI9 säger:

Det finns en lanthandel ca 5 minuter söder om campingen för den som missat att handla.

Och där serverar dom jättegoda hamburgare och lokalt öl i "restaurangen"

- och glöm för allt i världen inte att köpa med en bit av deras rökta sidfläsk i butiken

Tiveds Lanthandel | Rökeriet i skogen

Redigerad av GRISBILEN
  • Like 3
Länk till kommentar

Tack alla för en riktigt trevlig helg!

Kul att så många kom och kul att träffa nya vänner, få ett ansikte till namnen och att vi fick så bra väder :) 

återkommer med lite bilder senare i veckan!

• Like 4
Länk till kommentar

• 3 weeks later...

Bättre sent än aldrig kanske 🤔 Det kom lite vardag emellan, men här kommer i all fall lite av mina reflektioner från träffen/helgen. :) 

Först och främst, stort tack alla som var med och gjorde detta till en kanon-helg, för det tycker jag verkligen det var. Vi hade ju dessutom riktigt bra flyt med vädret, även om det regnade en skvätt ena natten. Jag var i vanlig ordning kass på att ta bilder, men några finns ju redan här i tråden och några till ska jag väl lyckas få med.

Själv kom jag upp ganska sent på fredag kvällen och då var det redan ungefär 10 bilar på plats!

På lördag morgon anslöt ett gäng bilar till och jag tror vi blev ungefär 20 st. 

IMG_7584.thumb.jpeg.2509cc27780df9e543f8f4d6e94b2fdc.jpegIMG_7586.thumb.jpeg.35b438d5933768bc518e3e19fa1ef338.jpegIMG_7587.thumb.jpeg.e816ce52af89dec92d0a9cfcc007be7a.jpeg

Intressant nog lyckades vi nog få ihop de flesta Land Cruiser modellerna, förutom kanske Sveriges vanligaste 90-serien. 

40, 60, 70 (både light och heavy duty), 80, 100, 105 och FJ Cruiser fanns på plats.

Men jag tror nog trots allt, med tanke på ståhejet runt den, så var nog min Rav4 den populäraste bilen på träffen! :D 

IMG_7590.thumb.jpeg.37133a5ddb5b9eab8c185dfedca149aa.jpeg

Laurens, @TT Agent, berättade om Terrain Tamer och deras produkter som han säljer. Om någon missat det så får vi numera 10% rabatt på Terrain Tamers prylar, i ett samarbete mellan toyota4x4.se och Laurens företag Delwel Industries.

IMG_7598.thumb.jpeg.1799dad81f9c79d1c402ddfdd5c2c8b5.jpegIMG_7605.thumb.jpeg.1195eba4a97277f83a9d94ce4c20921b.jpeg

@Jah visade hur man kunde få både av och på däck från en fälg. Mycket intressant och lärorikt att se hur man kan spränga däcket på plats under ordnade former och inte alls sådant spektakel som man är van vid från Youtube filmerna på temat 😆

IMG_7608.thumb.jpeg.9d2c28537e930bb6e2ab61336210dec0.jpegIMG_7613.thumb.jpeg.8b8fb2b36b33e9afed561941330db673.jpeg

Vi fick även en snabbkurs i radio-kommunikation av @MFI9 Det blev en genom gång av frekvensområden, för och nackdelar osv. Mycket informativt!

IMG_7620.thumb.jpeg.74ce3ef11a81f5b1fc0fcd9446cd1829.jpeg

På eftermiddagen körde vi en gemensam rundvandring bland bilarna där respektive ägare fick berätta lite om sin bil. Det var så intressant att jag nästan helt glömde fotografera. Svårt att peka ut något speciellt, alla är ju ruskigt fina på sina sätt och användningsområden, men några exempel. @traktorns lådsystem går inte av för hackor :D Och att @Dahl lyckats få in 300 meter kabel i sin fina 150-serie, som han själv uttryckte som "urspårad firmabil" Verkligen fin! @marenen FJ Cruiser i Rally Raid stuk med Kalle Anka husvagn som går att fälla ut på alla håll var festlig! 

IMG_7622.thumb.jpeg.be9883a71b817726fd97412e988039a7.jpeg

@Robert var på plats med sin 80:a "Vivvi" (som han inte visste att hon heter). Den tog jag till Sverige en gång i tiden :) Troligen den enda bilen jag ångrar jag sålt. Kul att du förvaltar den väl!

På kvällen blev det snack runt elden! Mysigt, men lite för svalt efter ett tag

RenderedImage.thumb.jpeg.a58db304b356424c2498947e442217c7.jpeg 

fortsättning följer..

• Like 10
  • Thanks 1
Länk till kommentar