Jump to content

JAK

Members
  • Content Count

    434
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    24

JAK last won the day on October 3

JAK had the most liked content!

Community Reputation

150 Excellent

Profile Information

  • Location
    Huskvarna
  • I drive
    Land Cruiser90, LC150, CJ2 -47 CJ2 -46 MB38A1 -65
  • Occupation
    Pensjonist

Recent Profile Visitors

1796 profile views
  1. JAK

    JAKs LC90

    Börjar bli jobbigt med allt detta mekande hela tiden 😅 fick byta stötdämpare bak eftersom den ena har gått av (har hänt tidigare också). Men nu är den ok igen.
  2. JAK

    JAKs LC90

    Så ser det ut nu använde den svarta ramen från ett tidigare inköp från Milners.
  3. JAK

    JAKs LC90

    Uppgradering av baklyse på 90an i dag, nu med led-belysning två baklyktor till ett släp fick det bli. Försökte att få in en bild men lyckades inte, kanske kommer senare.
  4. JAK

    BJ42 LX

    Snyggt o proffsigt jobbat Magnus! Dags att boka en provtur 😁
  5. Olja är billigt motorer är dyra! Byter olja var 1000 mil oberoende på vad service boken säger. Och i bland oftare minst en gång om året.
  6. Dags att låsa in 90an börjar bli hårdvaluta 🤔
  7. Det som sliter däck mest är nog dåliga hjulinställningar. Sedan tror jag utan att veta med säkerhet, så skulle jag gissa på höger fram och även i viss mån höger bak. Det grundar jag på att vi kör högervarv i rondellerna. Jag har inte märkt någon uppenbar skillnad på slitaget mellan bak o fram axel utan vanligast har varit snedslitna framdäck, man bör kolla hjulinställningen oftare än vad man gör, och framförallt om man byter offset på fälgar eller byter till andra däcksbredder.
  8. Det går inte att ta isär meningen är att det ska bytas, men för att testa så spola det med bromsrengöring. Kolla även så att det inte finns några sprickor i kapslingen, eller i slangarna.
  9. Kan vara värt att kolla enkelt o billigt se länk har fungerat bra på min D4D 163hk
  10. JAK

    JAKs LC90

    Får erkänna att karossen är ny den som fans hade gjort sitt. Motorn är original sidventil som jag renoverade, det var den som gjorde att jag började bygget.
  11. JAK

    JAKs LC90

    Händer inte så mycket med Toyota bilarna så får i alla fall uppdatera innehållet i garaget. Har blivit en Willys till 😜 hade lite delar över så jag byggde en.
  12. Märkligt skulle kunna vara armarnas leder som är utslitna ( är av stål och aluminium ingen bra kombo) jag har på min bil ca 15mm gänga kvar ovanför den övre M6 muttern vid handbroms spaken, och bra med spak reserv kvar.
  13. Generatorn laddar båda batterierna eftersom batterierna är kopplade parallellt och används parallellt så blir förbrukningen lika även laddningen lika, men blir ett av batterierna dåligt så kommer det även att påverka det andra batteriet. Jag byter alltid båda batterierna när det är dags men det behöver man inte. Bäst är ju att testa varje batteri för sig och bara byta det dåliga, är dom lika gamla så kommer även det det andra att lägga ner så småningom. Det går alla tiders att ladda båda batterierna med en laddare så länge batterierna är i samma kondition. Detta gäller då bila
  14. Lite märkligt grundregeln är att man alltid frigör vajer justeringen först vid handbromsspaken, innan man justerar in backarna vid montering av nya backar, då brukar det inte bli så mycket vajer kvar inne vid handbromsspaken. Sedan vart efter backarna slits så ska man bara justera backarna inte vajern. Inte för att anmärka men det verkar som om du inte har justerat ut backarna tillräckligt. Om det inte är så att armarna som vajern är fäst i ute vid broms sköldarna är totalt utslitna.
  15. Hittade tillverkaren här http://www.boss4wd.com.au/downloads/BOSS4TBS_Flyer.pdf
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.