Jump to content

Mr.O

Members
  • Content Count

    32
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Mr.O last won the day on May 25

Mr.O had the most liked content!

Community Reputation

10 Good

Profile Information

  • Location
    .
  • I drive
    LC150 2.8D 2016 (mm)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Efter att ha läst Brinks och Toyotas monteringsbeskrivningar för avtagbar dragkrok börjar jag misstänka att det är exakt samma produkter eller att Brink tillverkar Toyotas krok. Stämmer det? Toyotas beskrivning Brinks beskrivning
  2. Tackar! Snyggt blev det oxo! OK, då fattar jag. Det blir mer eller mindre samma sak med avtagbar krok. Fästet kroken sitter i ser likt ut, så det är nog samma.
  3. De är onekligen intressanta då de är rimligt prissatta (i motsats till marknadsledarnas produkter). Denna tar de tex ca 2400kr för... 🙄 Åter till saken. Jag har kollat runt lite på Calix och DEFAs hemsidor. De verkar inte rekommendera mer än 550W för kylvätskevolymer under ca 15-16liter. Dvs vanliga personbilar. Men i princip alla med högre effekt (tex PH-serien) har inbyggd termostat som begränsar temp till 80C. Så egentligen borde man kunna montera högre effekt utan problem. Man får ju samma temp oavsett. Kostnaden för själva värmeelementet i värmaren är nog oberoende av effekten
  4. 👍 Det blir samma behandling på samma verkstad för min! Pris 11900kr. Jag får väl ta upp det där med tvärramen bak när jag träffar dem. Dessutom överväger jag starkt att försöka hinna montera en dragkrok innan de skall dit och kleta ner allt.
  5. Tack! Jo, jag har sett dessa i någon annan tråd. Har du någon praktisk erfarenhet av dem?
  6. Nya ideér... Nu planerar jag montera en elektrisk motorvärmare. Eftersom övriga bilar redan har Calix, väljer jag Calix igen. De vanliga slangvärmare som rekommenderas av Calix (RE480) ligger på 550W. I diverse inlägg i olika trådar sägs att den effekten upplevs vara för lågt eftersom det ger för lite värme. Varför det är så olika kan man ju undra. Men oavsett det vill man ju ha ordentlig värme om man ändå skaffar värmare Calix har ett antal olika termostatstyrda slangvärmare med olika effekter i sin PH-serie. För övrigt hittade jag två termostatstyrda variant
  7. Hm hm. Exakt vad är det för lock till kofångaren du menar? 😕 Lite bilder skulle vara väldigt bra. Om du har möjlighet...
  8. Tack för tipset om kablaget! Nu har jag kollat med Toyota lite mer. Hittills har jag fått svaret att avtagbar krok med 13-polig elsats monterat och klart ligger på 15,900kr inkl moms. Så det är klart att det kan vara intressant att fråga dem om kablaget, ja.
  9. Min LC 150 2016 saknar dragkrok. Nu funderar jag på att montera en avtagbar. Men jag är ganska nybörjare på drag. Behovet är egentligen minimalt. Det känns som en "bra att ha" grej snarare än en "behövs" grej. Jag har inte kollat med Toyota vad de har. Men jag har hittat några olika eftermarknadskrokar. Avtagbar dragkrok horisontell - Alexo Avtagbar dragkrok diagonalt - Thule-Brink Avtagbar dragkrok vertikal - Auto-Hak Fortfarande vet jag inte vilken man ska man välja. Och inte vad skillnaden mellan horisontell, diagonalt och vertikalt innebär i praktiken
  10. Av Toyotaverkstaden har jag fått veta att de de rekommenderar Dinitrol Center för att de "gör detta ordentligt enligt Toyotas rekommendationer så att rostskyddsgaranti inte påverkas". En koll på Dinitrol Centers hemsidor visade att en användare på detta forum med en likadan bil som min var nöjd med dem i Göteborg. De är inte billiga, snarare tvärt om. Dessutom vill de ha bilen i 5 dagar för jobbet. Man hoppas på ett samband där. När man talar med dem på telefon verkar de veta vad en LC är och vad som är annorlunda mot att rostskydda en HiLux. Kunskapen hos andra variera
  11. På min LC150 2016 sitter det LED i halvljus och halogen i helljus. Så man ser tydligt att helljuset är gulbrunare än halvljuset och då blir det ganska tydligt att man vill ha mer ljus. Min första tanke var extraljus. Men nu lutar jag åt att istället börja med att uppgradera helljuset. Räcker det är saken klar. Om man vill ha ännu mer ljus, är det inte heller fel tänkte jag. Stora fördelar är att det blir väldigt diskret samt inte sitter i vägen. Dessutom kommer ljuset upp en bit så man undviker att störa mörkerseendet genom att lysa upp de närmaste 10-20m framför bilen. Som en lågt
  12. Tanken var att få ett så bra rostskydd det går på en LC150 2016. Så bilen håller läänge. Det verkar finnas olika "nivåer", så det är max som gäller. Men det finns diverse stora specialiserade firmor och diverse mer eller mindre kända metoder och produkter. T.ex. Dinitrol, Mercasol, Tectyl. Vad skall man satsa på om man inte vill kladda själv och lämna bort jobbet?
  13. Reservdelspriserna (för de LC unika delarna) går väl oxo upp. 😟
  14. Mr.O

    Techstream

    Kan denna finnas kvar tro?🤔 Beställde en i mitten av juli, men den har fortfarande inte kommit. Börjar tröttna på att vänta. Tänkte att det kanske är läge att jag försöker få din att funka med nyaste versionen av Techstream.
  15. Bläh! Så blir det knappast om man missar ett enstaka oljebyte. Att byta olja själv gör att man vet att det blir gjort.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.