Gå till innehåll

Solrosgaraget.

Rylander

Rekommendera Poster

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Fantastiskt att Toyota kan få fram delar till en drygt 30 år gammal bil och priset var okey också,

145kr för en ny wire till värmereglaget.

157753711771741500_resized.jpg

Trodde att jag skulle behöva plocka ur hela panelen för att byta wiren men med envishet så fick

jag bytt wiren. Rätt smidigt när man kan justera värmen inifrån bilen?

157753711828870000_resized.jpg

157753711799052800_resized.jpg

Redigerad av Rylander
  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 2 weeks later...

I dag var det dags att hämta hem 4runnern igen. Lackfirman har gjort ett kanonjobb, jag är supernöjd

med resultatet. Ända stället man kan se att den har bytt kulör är på torpedväggen och innerskärmarna i

motorrummet. 

Det var ett tag sedan man skruvade isär den, tror ni man sorterade upp alla skruvar, klipps, brickor och

muttrar etc. Nejdå, allt hamnade i samma bytta när den plockades ner å det straffar sig nu?

157911459757145000_resized.jpg

157911459711074600_resized.jpg

157911459728196500_resized.jpg

157911459785389600_resized.jpg

• Like 8
Länk till kommentar

På ‎2020‎-‎01‎-‎15 på 20:19, Rylander säger:

Det var ett tag sedan man skruvade isär den, tror ni man sorterade upp alla skruvar, klipps, brickor och

muttrar etc. Nejdå, allt hamnade i samma bytta när den plockades ner å det straffar sig nu?

Självklart lägger man alla lösa grejer i en och samma burk, då är det ju bara en burk man ska rota och leta i:P

Jädrar vad snygg den blev!

• Haha 1
Länk till kommentar

Hade en gång en HJ60 som jag fick köra 5mil på tomgång för att komma hem! så snart jag försökte att gasa så stannade den.

Sugröret i tanken hade rostat sönder så när bränslebehovet ökade så sög den luft, startade alltid direkt efter den stannat.

Skulle kanske kunna vara något åt det hållet? Värt att kolla ledningen mellan pump o tank, som ett förslag.

Länk till kommentar

Helt klart bränslebrist. Orsaken kan vara lite vad som, men det fattas bränsle i spridarpumpen. Kan sitta en vattenavskiljare/smutssamlare innan filtret som behöver kärlek. rostskadade sugrör är inte ovanligt på lite äldre bilar. summasumarum så ligger felet mellan tank och spridarpump.

En elektrisk sugpump på biltema är inte dyr i sammanhanget..

Länk till kommentar

Gjorde ett litet test i går kväll, felet är bränslerelaterat. Har en gummiblåsa sittandes på

sugledningen, en sådan som sitter på bränsletanken till utombordare. När jag pumpade på den och

samtidigt gasade så gick det att varva upp motor betydligt mer. Har tittat på sprängskiss över pumpen

men hittar inget filter på inloppet på pumpen. Skall köra igenom pumpen med Liuqi Molly Diesel Purge

och se om det hjälper, men det får bli nästa helg.

Denna helg blir det andra äventyr tillsammans med kompisar, den årliga vintertrippen.

5364969_vintertripp2020.jpg.ec0ebeb9a425d864d6a540a734b12bef.jpg

• Like 1
Länk till kommentar