Rylander Postad 22 mars, 2015 Rapport Share Postad 22 mars, 2015 En vetenskaplig gissning är att bakom s 4010-y30r döljer sig denna färg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 22 mars, 2015 Författare Rapport Share Postad 22 mars, 2015 Poäng till Rylander Jag misstänkte att Googles okrönte konung skulle nappa på betet /Mecki Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 3 april, 2015 Författare Rapport Share Postad 3 april, 2015 Allt är klart inför dagens framfart med färg o pensel (rulle) Före. /Mecki Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrWIB Postad 3 april, 2015 Rapport Share Postad 3 april, 2015 Blir ju hur snyggt som helst Den kommer bli sjukt fin! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BJ42 Daniel Postad 3 april, 2015 Rapport Share Postad 3 april, 2015 Snyggaste färgen som man kan ha på dem!!! Jag skall komma till de skicket på min oxå en dag! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 3 april, 2015 Författare Rapport Share Postad 3 april, 2015 Tackar ! Blev själv rätt nöjd med resultatet av dagens arbete trots att det återstår en strykning till. Återstoden av den gröna färgen invändigt på golvet får vänta tills sommaren (läs vintern 2016) för nu koncentrerar vi oss på det vesentliga. Med bara en månad kvar till Småland Traxx på 1:e maj-helgen är det bra om färgen hinner sätta sig lite innan rutorna skall monteras tillbaka. Undertiden skall rocksliders och kofångare få lite ny svart färg samt undersidan skall gås över och bättras med Tectyl. Några "efter bilder" också. Eftersom det är Påsk får ni en Påskblomma Glad Påsk ! /Mecki Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BJ42 Daniel Postad 3 april, 2015 Rapport Share Postad 3 april, 2015 Du håller TLC-fanan högt åt oss alla! Glad Påsk på Dig och familjen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 4 april, 2015 Författare Rapport Share Postad 4 april, 2015 Tack Daniel och Glad Påsk på er också! /Mecki Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jah Postad 4 april, 2015 Rapport Share Postad 4 april, 2015 Mycket snygg färg. Den blir inte för fin för skogen hoppas jag;) Hur var det att måla med roller. Var det svårt att få bort luftbubblor, behövde du slipa ned och gå över flera gånger? Får man se en närbild? Har tidigare sett resultat med flammigt resultat av roller men kanske har att göra med vilken färg man väljer... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 5 april, 2015 Författare Rapport Share Postad 5 april, 2015 Tack Jah. Ja, den blir fin i skogen Skämt å sido men det är fler som ställt samma fråga så den är nästan att man börjar fundera i dom banorna när man på nära håll ser hur rak o fin den är i plåten,men bara nästan 40-serien är grymt sköna att köra i terrängen så det har jag inte tänkt sluta med , fördelen med en "pensellack" är att den tål grenar och lite annat på ett bättre sätt och när jag tröttnat på att ränna runt i skogen kan jag (eller nån annan) blästra av allt och lägga en riktig lack . I denna färgen har det inte uppstått några luftbubblor men jag har upplevt fenomenet tidigare med andra färger. Nu när vi rullar använder vi en slät skumgummiroller och den lämnar en lätt vågig/knottrig yta . Jag skall se om det går att ta en bild på det nu när vi åker dit och skall fortsätta att måla. / Mecki Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 5 april, 2015 Författare Rapport Share Postad 5 april, 2015 Jag vet inte om det riktigt framgår av bilden vilken yta som lacken har men den är väl närmast att benämnas som "apelsinskal" Det ser inte ut som att lacken är flammig , det är svårt att se i ljusrörsskenet så den bedömningen får vänta tills 42:an åter får se dagsljus. /Mecki Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BJ42 Daniel Postad 5 april, 2015 Rapport Share Postad 5 april, 2015 Ascool! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ewoldern Postad 10 april, 2015 Rapport Share Postad 10 april, 2015 Fan vad snyggt det är med den färgen, nu måste jag snart plocka ner min o byta färg innan den blir för mkt ihopsatt. Rött är inte snyggt Jag vill ha den chokladbruna originalfärgen, vad den nu kan heta Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 10 april, 2015 Författare Rapport Share Postad 10 april, 2015 Tackar ! Den bruna färgen är fräck 40-serien har haft många coola kulörer , här finns några att välja på http://coolfj40.stores.yahoo.net/colorcodes.html Det sker framsteg i 40-garaget. /Mecki Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrWIB Postad 10 april, 2015 Rapport Share Postad 10 april, 2015 Shit Mecki, nu blev den nästan för fin va? Nu kommer du bara att hålla på och putsa istället för att köra ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 10 april, 2015 Författare Rapport Share Postad 10 april, 2015 Shit Mecki, nu blev den nästan för fin va? Nu kommer du bara att hålla på och putsa istället för att köra ... Jag är nästan rädd för det Mr, men jag köpte ut ett par extra liter med färg i fall skogen är dum mot mig så det är nog ingen fara /Mecki Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valdas-76 Postad 11 april, 2015 Rapport Share Postad 11 april, 2015 Snyggt!Så ska finishen på en 40:a vara Att minimera/undvika bubblor i färgen om man rollar: ska färgen späddas ut så rör om den långsamt, skaka aldrig burken. Låt rollern ligga en stund i färgen och bli genomdränkt innan Ni börjar Och testa på en annan yta först... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 11 april, 2015 Rapport Share Postad 11 april, 2015 Shit Mecki, nu blev den nästan för fin va? Nu kommer du bara att hålla på och putsa istället för att köra ... Något har i alla fall hänt! Tidigare kunde man höra kommentarer i verkstaden som "äh, det ska tåla att användas" medan numera är det oftare "något som sett polermedlet för krom?" Att minimera/undvika bubblor i färgen om man rollar: ska färgen späddas ut så rör om den långsamt, skaka aldrig burken. Låt rollern ligga en stund i färgen och bli genomdränkt innan Ni börjar Och testa på en annan yta först... bra tips, tackar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 11 april, 2015 Författare Rapport Share Postad 11 april, 2015 Tack för tipset Valdas, skall prova detta nästa gång Ont och elakt förtal Klydd , jag har ett rykte att tänka på Jag vet inte vad jag skall skylla på men jag citerar en gammal mc-kompis som krockade och krossade ansiktet mot ett el-skåp vid sidan av vägen "Den största komplikationen med olyckan är att jag har blivit pedant" . Så kan det gå /Mecki Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 25 april, 2015 Författare Rapport Share Postad 25 april, 2015 Det har legat nya lister till dörrarna och väntat i några år på att bilen skulle lackas. Alla listerna till fönstren och även dörrlisterna och dörrhandtagen blev bytta. Nya fönsterlister. Dörrhandtag. I dag var det dax en tur i Boråsskogen i den nya kostymen. Skönt att stretcha ut efter några månaders stillastående. Lite träning inför nästa veckas körning på Småland Traxx. Tack Ulf och Klydd för bilderna. / Mecki Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BJ42 Daniel Postad 26 april, 2015 Rapport Share Postad 26 april, 2015 Du äger troligen den bäst byggda 40-serien i Europa Mecki!!! Bra jobbat! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valdas-76 Postad 26 april, 2015 Rapport Share Postad 26 april, 2015 Super! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 26 april, 2015 Författare Rapport Share Postad 26 april, 2015 Tack grabbar ! Jag hade turen i att få tag i ett någorlunda rostfritt exemplar så det har funnits mer tid till detaljer .sen tror jag det med att göra en rullande renovering gör att man inte gräver ner sig i arbete så man tappar sugen. / Mecki Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ewoldern Postad 27 april, 2015 Rapport Share Postad 27 april, 2015 Fan va snygg den blev, snyggt jobbat!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 27 april, 2015 Författare Rapport Share Postad 27 april, 2015 Tackar ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster