Gå till innehåll

HJ60 1988

Magnus H

Rekommendera Poster

Grejat lite till! Är det någon som vet om det kan finnas ett färgnummer på den gråa färg som grillen hade? Alltså som sargerna har runt lyktorna. Dom är som synes nya och grillen gammal. Ville gärna ha originalkulör där. Sargerna är eftermarknads, det fanns inte original annars hade jag kört på det. Vill nog ha det om jag får tag i ett set. Lika med kombinationslamorna, en var fin och den andra av nån sämre tillverkning men båda nya. Stör mig att jag fick olika faktiskt!

PXL_20250218_153548124.jpg

PXL_20250218_153629855.jpg

• Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 2 weeks later...

Nu får det vara nog för idag!

Hängde dit dörrarna med varsam hand, nu får färgen härda ut några dagar. Sen kan jag rostskydda insidan på dom och sätta tillbaka klädsel och så vidare. Fronten kan jag också skruva dit då. 

Nu är det bara småsaker kvar innan jag kan börja pyssla med utsidan och förbereda den för lack. Känns som jag kanske klarar målet med ny lack till våren.

PXL_20250302_200010145.jpg

PXL_20250302_200044703.jpg

• Like 7
Länk till kommentar

• 2 weeks later...
Postad (redigerade)

Fick lite mer gjort igår. Lossat innertaket, gjort rent och behandlat de där ställena som samlar kondens och orsakar att taket rostar. Funkade utmärkt med en slang som har ett munstycke längst ut. Kunde duscha in rikligt med hålrumsvax överallt, från a-stolparna och hela vägen runt. Kändes bra! Ska sätta några dämpmattor i taket innan jag återmonterar.

PXL_20250315_182922252.jpg

PXL_20250315_183000724.jpg

Redigerad av Magnus H
  • Like 5
Länk till kommentar

• 4 weeks later...

Arbete inför lack åkte på ett bakslag, jag fick den där jävla influensan 😄

Annars är det inte mycket kvar. En liten bula på taket samt att jag ska köra sprutspackel överallt där jag lagat så jag slipper att övergångarna syns i den nya lacken.

Planerar att spruta på ny färg nästa helg.

Beställde ny stötfångaren bak. Orkade inte laga skiten. Och alla plasthörn till stötisarna.

Ska lacka dom i sån där Raptor, vanlig svart. En kompis har målat sin flakkåpa med sån och det såg trevligt ut. Tror det blir ok.

• Like 1
Länk till kommentar

• 2 weeks later...
Postad (redigerade)

Nu är det mesta tillbakamonterat. Eller faktiskt allt som någonsin skruvats bort under arbetets gång. 

Känns löjligt fint att den är min, tycker den är så fin. Sjukt snygg modell, älskar designen.

Återstår givetvis lite saker. Exempelvis emblemen som ska sitta på bakdörren. Här vill jag fråga er lite, var tusan kan jag hitta någon bra bild som visar hur de ska sitta original?

PXL_20250509_192902119.jpg

Screenshot_20250509-230349.png

PXL_20250509_192805935.jpg

Redigerad av Magnus H
  • Like 2
Länk till kommentar

På 2025-05-09 på 23:09, Magnus H säger:

Känns löjligt fint att den är min, tycker den är så fin. Sjukt snygg modell, älskar designen.

Visst tusan är den fin! Du har verkligen gjort ett jätte-jobb på den och tack för du delat med dig under resans gång! Fortsätt gärna :) 

• Like 1
Länk till kommentar

• 3 weeks later...

Blev en liten utflykt till en avlägsen sjö.

Blåsigt men det lugnade sig mot kvällen.

Vi åt middag vid vattenkanten. Badade faktiskt men det var åt det kyliga hållet 😄

Inte en enda människa och total tystnad!

PXL_20250531_172629322.jpg

• Like 7
Länk till kommentar