Jump to content

Buschtaxi-träffen 9-11 September 2016

Klydd

Recommended Posts

Nu börjar det dra ihop sig för årets upplaga av Buschtaxi-träffen. Den är den 15 i ordningen och anordnas 9-11 september i Storndorf, ca 10 mil söder om Kassel i Tyskland.

btt2016.jpg

Detta är världens största Land Cruiser träff och förra året deltog mer än 1000 bilar från hela Europa.

Träffen är mycket trevlig och välorganiserad och kan varmt rekommenderas om man gillar att titta på bilar och träffa likasinnade.

Bilder och info från tidigare år finns här

2015

http://toyota4x4.se/topic/4783-bushtaxitraeffen-11-13-september-2015

2014

http://toyota4x4.se/topic/4485-buschtaxi-traeffen-12-14-september-2014

Jag siktar på att ta mig dit. Någon mer som är intresserad?

Köp & sälj tråden inför träffen har kommit igång nu också där folk informerar om saker de har att sälja och kan ta med, eller om de söker något.

Din finns här:

http://forum.buschtaxi.org/btt2016-teile-flohmarkt-hier-eintragen-t56969.html

Jag har bokat.

Kör från Skåne tidigt torsdag morgon.

/M

Trevligt Martin! Du kommer inte ångra dig, inte mer än att du kommer få huvudbry av alla idéer på hur en buschtaxi kan se ut :)

Till nästa år Klydden - då ska du se att vi klarar att ta turen :) . Behöver säkert fylla på vinförrådet då oxå - en anledning så god som någon att bege sig söderut :) .

Jon, jag trodde det räckta att jag och Mecki rekade 2 år, men om du inte känner dig mogen ännu så gör vi ett nytt försök nästa år ;)

• 3 weeks later...

sådär, då var färja bokad från Göteborg till Kiel på onsdagskvällen (7/9). :)

Dagens tips är att boka färja nu eftersom Stenaline har kampanj med 50% rabatt om man bokar innan 1/9

Ser fram emot årets Land Cruiser händelse och så långt väder prognosen sträcker sig så verkar det lovande med vädret också :)

Bra plan Martin!

Packa ner massor med regnkläder så klarar vi oss undan regnet :mrgreen: Prognosen ser lovande ut med 25 grader :)

Igår rapporterades att det redan var 9 bilar på plats

Schema för aktiviteter har också kommit upp. Vi kommer inte få en lugn stund om vi ska pricka in allt :o

Var ju tvungen att stanna hemma i år så nu är man ju lite lätt avundsjuk på er.

Men ni får ha en riktigt fin resa och vistelse där nere och så ser jag fram emot en rapport med fina bilder när ni kommer hem :-)

/Mecki

PS. Hälsa alla jag känner. DS

Vi ligger på ungefär samma ställe som första året, uppe på backen.

Igår kväll blev svensklägret förstärkt av fam Arnell. Dock har de inte någon av sina landcruisers utan sin lilla Mercedes :)

image.jpeg

Kommer bli strålande väder idag också och här finns redan massor med bilar

image.jpegimage.jpeg

Ok men där var ju inget vidare att slå läger när man får en fin utsikt över större delen av träffområdet och alla bilarna. Vädret ser heller inget vidare ut, mulet och säkert både kallt o fuktigt:-(

"Nåja , vad är väl en bal på slottet" ! ;-)

/Mecki