Gå till innehåll

Solrosgaraget.

Rylander

Rekommendera Poster

Finns billiga dränkbara pumpar med tryckvakt inom båteriet. Pumpar vid tryckfall. 12V och 24V.

Har letat en hel del men hittar ingen dränkbar pump med tryckvakt, bara pumpar som man styr med

strömbrytare. Har du någon länk till en pump med tryckvakt så är det tacksamt.

/Thomas

Utrymmet mellan bakhjulet och hytten under flaket passar ju bra till en vattentät låda att ha verktyg

i, eller något annat. Det finns ju många olika storlekar att välja på http://www.malmbergs...ly=X&group=2503

Får se hur mycket utrymme som blir kvar när skärmarna är på plats. Har funderingar på att göra ett par lådor

i durkaluminium som passar i utrymmet. Men det får bli senare, får spara lite till nästa vinter.

/Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har letat en hel del men hittar ingen dränkbar pump med tryckvakt, bara pumpar som man styr med

strömbrytare. Har du någon länk till en pump med tryckvakt så är det tacksamt.

/Thomas

Montera en separat tryckvakt i stället http://www.conrad.se/Vattentryckvakt-Comet-0.8-till-1.4-bar-10-15-V%2fDC.htm?websale8=conrad-swe&pi=551275&ci=SHOP_AREA_32573_0813040

Länk till kommentar

Köpte mina här ifrån http://www.ebay.com/...4JTPzXH&vxp=mtr

Inte riktigt från andra sidan jorden, så då borde det funka ;)

http://www.wfoconcepts.com/pr/4-0-Degree-Steel-Axle-Shim/3227

Hur som helst så fick jag dom på mindre än en vecka , snabbt o lätt . Dess utom så har dom 16% King of The Hammers rabatt nu :D http://www.wfoconcep...om/Default.aspx

/ Mecki

Redigerad av Mecki
Länk till kommentar

Hade inte tänkt inreda passagerarsidan på skåpen men…… I helgen som gick började jag att flytta in i

skåpet, märkte ganska snart att det blir plastbackar och spännremmar kors och tvärs. Nä, så kan jag

inte ha det. Fram med papper och penna. Måttade och ritade, måttade och ritade en gång till. Sedan

bar det iväg till trävaruaffären för att handla plywood.

Så här blev resultatet.

145512892784461900_resized.jpg

145512892745176400_resized.jpg

145512892706804100_resized.jpg

145512892641486300_resized.jpg

Länk till kommentar

Satan i gatan gubbe - detta blir bra! Vikten av plyfan gör väl bara att bakdelen sätter sig bättre. Plastbackar som flyger omkring eller " världens mest organiserade stroppsystem " funkar dåligt på tur - har provat själv och blivit idiotförklarad av bror :blush: . Stuvutrymmet ovanfär de nya lådorna blir ju perfekt för det " mjuka " på tur - det knypplade och trasmattorna :-P :-P :-P .

Keep it up Thomas - detta blir episkt!

Länk till kommentar

Snyggt! Är det finplyfa? Björk?

Det är lauanplywood som jag har använt. Limmad med vattenfast lim så en skall tåla fukt. Skall lacka

den ett par gånger så man får tåligare yta på den. Har samma plywood på flaket men där har jag

oljat med träolja på undersidan.

Länk till kommentar

Blir nog kanonbra när det är klart 8-) .

Men dragkroken ser ju nästan ut att nudda garagegolvet ,kanske en synvilla.

Gjorde själv ett jätteryck i veckan.Nya maskinen på plats,provkört ca 20 mil.

Går hur bra som helst,underbart vrid och bra drag.

Besiktigade igår ua.

Åkte i morse mot Uddevallaträffen,vände i K-älv.

Inte alls kul att köra i snöslasket med kort hjulbas och breda sommarsulor.

Länk till kommentar

Blir nog kanonbra när det är klart 8-) .

Men dragkroken ser ju nästan ut att nudda garagegolvet ,kanske en synvilla.

Gjorde själv ett jätteryck i veckan.Nya maskinen på plats,provkört ca 20 mil.

Går hur bra som helst,underbart vrid och bra drag.

Besiktigade igår ua.

Åkte i morse mot Uddevallaträffen,vände i K-älv.

Inte alls kul att köra i snöslasket med kort hjulbas och breda sommarsulor.

Det är en synvilla, kulan på draget sitter närmare 60cm upp från backen. Det är lite för högt, blir

kanske att sätta på större däck på släpkärran.

Måste kännas gott att vara igång igen efter motorhaveriet.

Länk till kommentar

Jag satte en distans mellan fästet av draghandsken och ramen på släpet vilket gjorde att draget hamnade högre upp. Jag använde ett galvat fyrkantsrör av samma dimension som balken på släpet. Vill du ha draget högre upp - väljer du en profil som är högre.

Du behöver en snorkel till din bil. Jag har en AirFlow (ny) som är till din model. Du får den för en femhundring...

Redigerad av Peder
Länk till kommentar

Jag satte en distans mellan fästet av draghandsken och ramen på släpet vilket gjorde att draget hamnade högre upp. Jag använde ett galvat fyrkantsrör av samma dimension som balken på släpet. Vill du ha draget högre upp - väljer du en profil som är högre.

Du behöver en snorkel till din bil. Jag har en AirFlow (ny) som är till din model. Du får den för en femhundring...

Det var ett bra förslag att lägga en distans mellan ramen och draghansken. Får ta och prova till helgen hur mycket man behöver lägga i mellan.

Tack för erbjudandet, men snorkel är inget jag vill ha på bilen.

Länk till kommentar

• Klydd changed the title to Solrosgaraget.