Gå till innehåll

min hj 60

daniel2

Rekommendera Poster

Stötfångaren är byggd i 5mm plåt och däckhållaren är byggd med fyrkantsrör underdelen är i 2"x4" och resten i 40mm med 5mm gods. Sen köpte jag en axeltap från biltema. Angående däcket så är det 38,5"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så då är den igång här varit ute på en test runda på ett par kilometer och kan inte göra några missljud från bakaxeln och det är ju bra. Har oxå bytt glödrelät så nu funkar det som det ska igen oxå. Så en liten bild blev riktigt bra med min nya bakstötfångare.

Snyggt byggt!

Länk till kommentar

• 1 month later...
  • 2 months later...

Är ett tag sen jag gjorde någon uppdatering. Har inte hunnit köra så mycket i år tyvärr men idag tog jag en sväng till Gröndal i Eskilstuna blev en mycket trevlig dag med glada vänner. Blev dock en mindre trevlig hemfärd när jag passerade ett fart hinder så började hela bilen att vobbla något så extremt riktigt otrevlig upplevelse dock i låghastighet. Efter mycket letande och funderande då jag inte kunde hitta något direkt eller uppenbart fel så testa jag att dra åt alla muttrar till framvangen och problemet var löst. Så lite trevliga offroad bilder blev lite halv trångt på ett par ställen.

post-1918-0-36187500-1473529349_thumb.jpg

post-1918-0-00599000-1473529372_thumb.jpg

post-1918-0-33452500-1473529402_thumb.jpg

post-1918-0-05512700-1473529419_thumb.jpg

post-1918-0-67907900-1473529444_thumb.jpg

post-1918-0-24726100-1473529460_thumb.jpg

Redigerad av daniel2
Länk till kommentar

• 2 months later...

Så då har det kommit en jul klapp till cruisern 120w ledramp inte den värsta men blir nog bra kan nog kanske bli en uppe större uppe på taket senare. Blir en likadan till taron.

post-1918-0-06087000-1480964037_thumb.jpg

Redigerad av daniel2
Länk till kommentar

• 3 months later...

Idag är det dags för den årliga igenom gången av bilen så den är redo för säsongen. Har beställt något kul oxå till den men det kommer inte hem förens i slutet på april.

Länk till kommentar

Ja helgens skruvande gick ju inget vidare. Åker på att byta ett bakhjulslager och båda bromscylindrarna som är stumma och den ena läcker. Delarna är på väg från milneroffroad och borde vara hemma till helgen. Sen så kommer nog den andra grejen som är beställd hem under veckan återkommer med bilder när den är monterad.

Länk till kommentar

Ja visst är det tråkigt med extra jobb. Men medans jag väntar på delar så fick det bli lite mera arbetsbelysning åt sidorna.har gått och funderat ett tag på hur dom skulle monteras på bästa sett för jag vill inte ha något stort och klumpigt takräcke på så det blev att montera dom inuti vid handtagen i taket. Tycker det ser bra ut i alla fall och så kan dom ju inte sitta mer skyddade.

post-1918-0-65449800-1490179377_thumb.jpg

post-1918-0-81414700-1490179405_thumb.jpg

Länk till kommentar

Så då fick man hem ett paket idag.☺☺☺☺. 52" ledramp på 500w och ca 40000 lumen enligt tillverkaren men det åter står ju att se hur bra den lyser.

Oj oj oj, det blir till att dra upp 25mm2 kablar till taket :D ;)

Ledramp e sjukt nice att ha när mörkret faller, ger den minst hälften av utlovat, då räcker det gott.

Länk till kommentar

Du är inte rädd att det blir "blänk" i rutan o huven så du knappt ser framåt?

Har bara testat gamla hederliga ljus på takräcke men det var helt värdelöst då det sken mest i motorhuven..

Prova först innan du borrar hål i bilen, vill inte vara negativ men de är ju synd om du borrar en massa hål i taket o sen fungerar det ej..

Redigerad av ewoldern
Länk till kommentar

Fick paket i dag från milneroffroad öppnade och hittade något som jag inte beställt så blev lite fundersam över vad det var för något? Var tydligen en liten pressent. Så vad kan detta vara?

post-1918-0-61454000-1490389175_thumb.jpg

Länk till kommentar

jag vill nog också höja ett varningens finger. Ljus på tak är säkert fränt men det kräver klart väder för att inte vara störande. I dis och snöfall önskar du att dom satt på ett bättre ställe. Och blänk i motorhuv stör, i alla fall mig. Jag röjer snö och har kört med ljus på taket, åkte av illa fort. Ska det sitta på taket så dra bak så långt att inget ljus träffar huven.

Lycka till

Länk till kommentar

Idag har bakaxeln på cruisern fått en grundlig översyn med nya bromsar och bromssylindrar och genomgång av allt som rör sig och ett nytt bakhjulslager. Har oxå bestält ett nytt lyktglas hos toyota. Så på måndag blir det att montera däck och köra ut den ur garaget äntligen.

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Ja detta året har ju inte startat så bra när jag äntligen fick ut cruiser ur garaget så upptäckte jag att kopplingen tar väldigt högt upp så ut och prov kör lite och den rasar totalt. Så idag har jag ringt runt och kollat lite priser på en ny och den landar på 5500 kr! Så ut och kollar på nätet och hittar en för 2200 inkl frakt på euro4x4parts känns som ett okej pris.

Länk till kommentar

Ja detta året har ju inte startat så bra när jag äntligen fick ut cruiser ur garaget så upptäckte jag att kopplingen tar väldigt högt upp så ut och prov kör lite och den rasar totalt. Så idag har jag ringt runt och kollat lite priser på en ny och den landar på 5500 kr! Så ut och kollar på nätet och hittar en för 2200 inkl frakt på euro4x4parts känns som ett okej pris.

Trist med krångel! :(

Missa inte att du har 10% rabatt på euro4x4parts som medlem på toyota4x4.se :)

Länk till kommentar

• 3 months later...