Gå till innehåll

min hj 60

daniel2

Rekommendera Poster

Jaha då det inte har blivit så mycket körningar i år men en del byggande och investeringar i bilen så blev det oxå en ny uppsättning med däck och fälgar så de är klar för den nya säsongens äventyr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 2 weeks later...

Då är dom nya däcken38,5x14,5" hemma och sitter nu på bilen blev riktigt bra. Var ute på en provkörning i går och den är fortfarande lite ner växlad visar en skillnad på5-7km mellan gps och hastighetsmätaren så den orkar med i uppförsbackarna på 5:an utan problem men ligger på lite bättre varv på vägen. Ska fixa en bild någon dag.

Länk till kommentar

Jaha i lördags så blev det en trevlig dag i skogen med glada vänner som sällskap och sen så fick jag äntligen testa vinchen lite x2. Först sate jag mig själv fast i ett litet lerhål vinchen kämpade inte ens när jag skulle dän ur det trots en och annan stor sten som bråkade. Test nummer 2 var en ih scout som hade tagit sig lite vatten över huvudet och satt ganska bra i siten var dock inga större problem det heller så kan nu bara konstatera att det var ett mycket bra köp.

Länk till kommentar

• 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har svetsat nya innerskärmar idag blev dock en konstig kamera vinkel. Och imorgon ska jag fortsätta bak och fylla igen några hål efter gamla arbetsbelysningen och sen montera den nya led-arbetsbelysningen. Sen ska nog allt svets jobb vara klart så då ska det dras lite el.

post-1918-0-55549400-1455395996_thumb.jpg

Redigerad av daniel2
Länk till kommentar

Bred och bra backlampa.

Men blir det inte jobbigt att ta med garagetaket varje gång du ska bakåt ������������������

Sorry, kunde inte låta bli.

/M

haha den bjuder jag på.

Redigerad av daniel2
Länk till kommentar

Bred och bra backlampa.

Men blir det inte jobbigt att ta med garagetaket varje gång du ska bakåt ������������������

Sorry, kunde inte låta bli.

/M

haha den bjuder jag på.

Redigerad av daniel2
Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Så då har man tillbringat kvällen i garaget skönt när motivationen att hålla på är på topp. Har slipat alla svetsar och fått på lite grundfärg så bara spackla och slipa och spackla och slipa igen kvar innan färgen ska på. Sen ska jag byta en packbox i bakaxeln och kolla vart det läcker olja någon stans fram misstänker att det är servopumpen.

post-1918-0-05803800-1456263794_thumb.jpg

post-1918-0-86504800-1456263812_thumb.jpg

Länk till kommentar