daniel2 Posted March 1, 2012 Report Share Posted March 1, 2012 här är min lilla cruiser. har en bygg tråd på www.slck.se så lägger bara in lite bilder på den här och lite fakta. års-86 axelvänd däck maxxis 37"x14,5"x15" Arb-spärrar fram och bak. byt utväxling till 4.88 vinch tabor9 med lite större motor hilift domkraft warn vtc compressor för pumpning av däck mm mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel2 Posted March 1, 2012 Author Report Share Posted March 1, 2012 (edited) det blir djupt ibland. Edited March 1, 2012 by daniel2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
solk Posted March 1, 2012 Report Share Posted March 1, 2012 Hej Daniel, välkommen till detta lilla eminenta krypin. Jag har sett din byggtråd på "the other forum", skall bli kul att läsa mer! mvh //solk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted March 1, 2012 Report Share Posted March 1, 2012 det blir djupt ibland. Tjena Daniel o välkommen hit. Gött med ytterligare en 60-bil som används till det den är byggd för I vilken del av landet huserar ni? /Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel2 Posted March 1, 2012 Author Report Share Posted March 1, 2012 Tjena Daniel o välkommen hit. Gött med ytterligare en 60-bil som används till det den är byggd för I vilken del av landet huserar ni? /Mecki Jag bor uppe i sörmland i Julita. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel2 Posted March 1, 2012 Author Report Share Posted March 1, 2012 här är min lilla cruiser. har en bygg tråd på www.slck.se så lägger bara in lite bilder på den här och lite fakta. års-86 axelvänd däck maxxis 37"x14,5"x15" Arb-spärrar fram och bak. byt utväxling till 4.88 vinch tabor9 med lite större motor hilift domkraft warn vtc compressor för pumpning av däck mm mm. glömde bort snorkeln. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted March 1, 2012 Report Share Posted March 1, 2012 Jag bor uppe i sörmland i Julita. Ok! Tänkte om vi kunde ut och sprätta lera tillsammans nån gång, du får tipsa här i fall ni har nån bra träff nån gång annars så ses vi väl kanske på vårträffen i Skövde. /Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel2 Posted March 6, 2012 Author Report Share Posted March 6, 2012 lite uppdatering. Nu är cruisern ute från vinter förvaringen. var ute óch testade hur den blev med dom nya utväxlingarna och det blev kanon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel2 Posted May 10, 2012 Author Report Share Posted May 10, 2012 jaha då har vi varit iväg på körning igen då! så här kommer det lite bilder. blev ju lite och laga oxå måste byta trösklar nu till något lite mera stabilt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel2 Posted October 31, 2012 Author Report Share Posted October 31, 2012 årets sista körning i Brändåsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel2 Posted September 25, 2013 Author Report Share Posted September 25, 2013 hej på er var och lekte lite i Eskilstuna den 14/9 tycker dock att det var lite dåligt med toyotor där (Jag var själv!!!)måste ju finnas någon mer här på forumet som bor i närheten? Annars så har det väl inte hänt så mycket med bilen men ska försöka att få till lite arbetsbelysning på den tänkte också montera belysning under så man ser lite bättre när det är mörkt tänkte montera dom uppe på fästet till hasplåten och växellådsbalken vad tror ni om det bra eller dåligt? Ska också fixa lite skydd för taket det fick lite stryk så dropplisten kommer aldrig vara rak igen!! Funderar på och lägga dit något bra rör där som tål lite mer stryk. Har ni någon bra ide så skriv gärna. Så lite bilder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel2 Posted April 6, 2014 Author Report Share Posted April 6, 2014 Jaha nytt år och nya äventyr på gång. Har inte hunnit att köra så mycket i år ännu fick lite problem med elen men det är fixat så på lördag ska jag i väg på en klubb körning. Får åter komma med lite nya bilder efter det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel2 Posted September 15, 2014 Author Report Share Posted September 15, 2014 Länge sen man var här inne och skrev något. Har inte hänt så mycket på bygg fronten går och underar på en ny stötfångare bak. Har bara hunnit med två träffar i år en i Strängnäs och en i brändåsen. Har lyckats köra sönder något varje träff tyvärr i strängnäs gick en drivknut så nu sitter det crommolly knutar så det kanske ska hålla och i brändåsen så krängde jag av ett däck och bucklade då till fälgen sånt som händer men tråkigt. Så lite bilder då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel2 Posted September 15, 2014 Author Report Share Posted September 15, 2014 Bilder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted September 15, 2014 Report Share Posted September 15, 2014 Hur blev filmen från din GoPro? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel2 Posted September 15, 2014 Author Report Share Posted September 15, 2014 Hur blev filmen från din GoPro? Har ingen gopro tycker dom är för dyra men köpte en budget model på jula. men kolla länken nedan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel2 Posted March 14, 2015 Author Report Share Posted March 14, 2015 Jaha var på träff i Eskilstuna i dag och det gick ju som vanligt så just bu har jag ingen bakkardan så blev att bogsera hem stackaren.blev ju inte lång stunds körning typ 40min. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel2 Posted April 12, 2015 Author Report Share Posted April 12, 2015 Så då har han fått en ny kardan monterad tackar jag Valdas för. Sen så är en ny vinch beställd blev en tds 9.5 goldfish från goodwinch med 24v bow2 motor och 11mm dynema rep ska hålla för 15 tons belastning . Ska bli spännande att se hur den kommer att funka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted April 13, 2015 Report Share Posted April 13, 2015 Valdas är bra att ha Jag är också på G att skaffa ny winch , jag sökte lite på den winch du beställt för att jämföra lite data är det denna du menar ? http://www.goodwinch.com/shop/tds-winches/bow-2-powered-extra-large-drum-tds-9-5c-2/ Tänkte jämföra den lite med denna http://www.umeaoffroad.se/products/dwh-15000lbs-hd/ som jag tittat lite på . / Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel2 Posted April 13, 2015 Author Report Share Posted April 13, 2015 Japp mecki det är den men med standard trumma. Valde mellan tds9,5 och supervinch talon 12,5. Men det blev tds 9,5 för den har bättre broms och massor med ombyggnads möjligheter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted April 13, 2015 Report Share Posted April 13, 2015 Ok. Jag har också kollat på Superwinch Talon 14.0SR 24V men när jag jämförde med Dragonwinch så såg dess prestanda bättre ut vad det gällde hastighet och strömförbrukning men jag har iofs googlat runt så jag nästan blivit skelögd Det är inte lätt det här med att bestämma sig /Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel2 Posted April 13, 2015 Author Report Share Posted April 13, 2015 Nä har gått och funderat i månader innan jag bestämde mig. Tds9.5 i det utförandet jag beställt har en linhastighet på 20m/min obelastad och max belastning på 5,5 ton. Men går att få med bow3 motor på 9hk då drar den ca: 7,5ton max och 30m/min obelastad vilket ju är ganska extremt tycker jag för starka vinchar brukar ju inte vara direkt snabba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted April 13, 2015 Report Share Posted April 13, 2015 Du får komma med ett utlåtande sen när du testat den ordentligt Det lutar åt att det blir en Dragonwinch 15000lbs och en 9hk motor för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel2 Posted June 19, 2015 Author Report Share Posted June 19, 2015 Jaha var och besiktade i går och det gick bra. Så nu är det bara att vänta in en träff i närheten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel2 Posted July 27, 2015 Author Report Share Posted July 27, 2015 Dags att lägga upp lite nya bilder har ju hänt lite på byggfronten och lite lek har det blivit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts