Jump to content

Nytt forum

Recommended Posts

Rickard,

Det är mitt framför ögonen på dig :)

Clipboard02.jpg

1. skriv in sökterm

2. välj var du vill söka (forum, medlemmar, visat ämne osv)

3. tryck på sök

Alternativt via avancerad sökning. Dit kommer du via 4 i bilden

:-D

Får felmeddelande då jag försöker skicka PM!

"Följande fel uppstod

Medlemmen xxxx kan inte ta emot några nya meddelanden

Detta personliga meddelande har inte skickats"

Vad beror detta på?

"Följande fel uppstod

Vad beror detta på?

Full mailbox eller så kanske du är blockad?

"Följande fel uppstod

Vad beror detta på?

Jon,

Det beror på att mottagaren har fullt i sin inbox.

På förra forumet hade varje användare (minst) 2 foldrar med PM, en inbox och en med skickade PM. Vid konverteringen till nya forumet så blev det en separat "konversation" av varje PM, även av de som skickats. Detta betyder att gränsen här på 50 konversationer har överskridits för de som hade många PM sparade på förra forumet.

Fördelen med nuvarande system är att oavsett hur många svar man skickar i en konversation så räknas den fortfarande bara som en konversation.

Jon, om du inte får tag på personen, så skicka ett PM till mig med användarnamnet, så ska jag informera personen att städa i sin inbox.

Det är ingen som blivit blockad på något sätt.

Rickard,

Det är mitt framför ögonen på dig :)

post-832-008070100 1283454813_thumb.jpg

1. skriv in sökterm

2. välj var du vill söka (forum, medlemmar, visat ämne osv)

3. tryck på sök

Alternativt via avancerad sökning. Dit kommer du via 4 i bilden

:-D

ha ha förlåt men jag gillar dina pedagogiska bilder:)

Jon,

Det beror på att mottagaren har fullt i sin inbox.

På förra forumet hade varje användare (minst) 2 foldrar med PM, en inbox och en med skickade PM. Vid konverteringen till nya forumet så blev det en separat "konversation" av varje PM, även av de som skickats. Detta betyder att gränsen här på 50 konversationer har överskridits för de som hade många PM sparade på förra forumet.

Fördelen med nuvarande system är att oavsett hur många svar man skickar i en konversation så räknas den fortfarande bara som en konversation.

Jon, om du inte får tag på personen, så skicka ett PM till mig med användarnamnet, så ska jag informera personen att städa i sin inbox.

Det är ingen som blivit blockad på något sätt.

blockad som i vänner & o-vänner inte på forumet

Gillar designen på nya forumet, snyggt och en stor förbättring. Ett litet förslag till ytterligare förbätring är att ta bort "klassningen" av forumanvändarna, "nybörjare", "varm i kläderna" etc. Tycker det är ganska löjligt och inte så relevant. Passar bättre på lunarstorm eller liknande...Vill man veta hur många inlägg en användare har så står det ju redan.

Annars har jag inget att anmärka på. Allt funkar bra för mig :mrgreen:

/Johan

Hej på er! Mycket snyggt tycker jag också. Det enda som kanske kunde tydligare är markeringen av nya inlägg. Det är tydligt på första sidan, men jag tycker att det kunde varit tydligare dels inne i de olika forumen och dels inne i trådarna. Det är inga problem så länge man är inne ofta och det bara finns ett inlägg i ett forum, men börjar där bli många är det en annan sak.

Johan,

Jag tog bort rankningen baserad på antal inlägg. Kan hålla med om att den kanske inte är så relevant, den har mest hängt med sedan starten av förra forumet. Dessutom fanns bara 3 nivåer eftersom vi inte kunde komma på några bra titlar.

Header och logga har Geir designat åt oss, så det är han som ska ta åt sig äran för denna design. (än en gång Geir, STORT Tack!)