Jump to content

Anton

Members
  • Content Count

    170
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.swedesontour.se

Profile Information

  • Location
    Brålanda
  • I drive
    LC90, XRV750
  • Occupation
    Diagnosutvecklare

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Anton

    Fälg & Däck

    Är det just 35" du är ute efter? Annars har jag detta liggandes: http://toyota4x4.se/topic/4441-reservhjul-faelg-daeck-2657516/
  2. Det skiljer såklart på värde gällande er bil och de bilar vi reste med. Men i vårt fall "räckte" det med minimivärdet som tidigare var 20.000kr när Motormännen gav ut tullhandlingen. Detta trotts att vi åkte i Egypten som är ganska hårda på carnet de passage. Hur Schweiz resonerar vet jag inte, borde kanske finnans några på Horizon Unlimited som har erfarenhet där ifrån.. Kul att ni är på G, lycka till!
  3. Så är det, den årliga tza turen! Det blir ju lite OT, men vart ska ni vara och hur länge blir ni där?
  4. Nu är det några år sedan jag körde privat med bil i Turkiet. Men sträckningen från Istanbul och söder ut va fin 2010. Vi fortsatte dock vidare från Reyhanlı till Syrien. Så öster om Ceyhan har jag ingen koll. Men åtminstone då var vägnätet bra, men mycket har hänt! Va det gäller Istanbul så är det en stor stad att köra i. Staden har säkert mycket att erbjuda men, upplevde att det inte kändes så effektivt att kryssa runt med bil i staden. Då körde vi Igoumenitsa (Grekland) - Istanbul en dag, Istanbul - Ankara en dag (hämtade post på ambassaden), Ankara - Okänt ökenområde norr om Damaskus en dag
  5. I mitt fall så gick motorn varm första gången i Norge, det va i samband med mycket uppförskörning och där med relativt hög belastning. Det va i alla fall första gången för mig, kan hända att den gått varm för tidigare ägaren, men inget vad jag vet om. När den då gick varm i Norge plockade vi ur termostaten och det hela gick ganska bra efter detta. Väl hemma i Sverige igen byttes termostat, vattenpump och kylaren renoverades och en cellrad utökades. Detta för att förbereda bilen för långresa i Afrika. Senare ett halvår efter Norge turen åkte vi till Afrika med bilen. Men redan i södra Tyskland
  6. Jag kan tyvärr bara hålla med i vad dansken har att säga. Det är stor risk att det kan finnas en pricka mellan två ventiler eller liknande. Har själv råkat ut för detta på olämpliga platser..! Men det är enkelt att byta topp så häng inte för den saken, om det nu visar sig va orsaken.
  7. Har ett reservhjul som blivit liggandes i några år. Helt oanvänt, endast suttit monterat på bil under resa. Bultcirkel: 6x139,7 Någon som är intresserad? Hör av er!
  8. Precis som Globecruiser skriver är det inga konstigheter att läsa felkoder med TTE inkopplat, eller annat box för den delen.
  9. Den står endast någon mil från mig, nästan lite sugen på att åka och titta
  10. Anton

    Hilux 2008

    Då va det läga att känna av marknaden, bilen är till salu för andra föremål. Köp en trevlig bil i mycket gott skick Se blocket för mer info! http://www.blocket.se/alvsborg/Toyota_Hilux_D_CAB_44368831.htm?ca=16&w=1 /Anton
  11. Jag kan inte tala för lc120 då jag inte äger någon men när det gäller nyare Hilux har den samma bekymmer med främre bromsok. Dom börjar gärna kärva om inte verkstaden utför servicen "fullt ut". Det är lätt att hoppa över kontroll/underhåll av bromsoken men det är mycket viktigt. När detta undviks flertalet gånger så kan det ge upphov till problem. Jag kan inte svara för hur verkstaden tänker/bedömer dina ok, men det är en känslig punkt om det inte underhålls korrekt. Sen håller jag med, efter 10000 mil ska det inte vara ett problem, på tok för dåligt! Tyvärr hjälper detta inte dig,
  12. Anton

    Klydd's KDJ90

    Trevlig bil, har du några inplanerade projekt?
  13. Om jag inte är helt ute och cyklar så använder du 2 1/2 förlägnare till spärrskaftet och så kommer du åt den övre bulten, du har alltså förlängarna parallellt med växellådan, då kommer du åt bulten bakifrån, det är det smidigaste sättet..
  14. Det kan även sägas att dackonline.se har ganska bra pris för tillfället på Cooper STT och BF Goodrich KM2. Tror det är lite bättre pris än camskills och dom finns dessutom i lager på dackonline till skillnad mot camskills.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.