Tjarnstrom Posted June 3, 2018 Report Share Posted June 3, 2018 Efter att ha sökt igenom delar av internet och inte hittat några lämpliga Rock sliders till bilen i Europa så gjorde jag äntligen slag i saken och tillverkade ett par. Lite mer puts o sen några lager färg innan montering. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted June 3, 2018 Report Share Posted June 3, 2018 Snyggt! Dom ser rejäla ut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjarnstrom Posted June 9, 2018 Author Report Share Posted June 9, 2018 Nu är de monterade. Bara en rejäl provkörning som saknas. Monterade även en uppsättning BFG KM3 i veckan. l 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiberg Sr Posted June 11, 2018 Report Share Posted June 11, 2018 Snyggt! Har ca liknande. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrWIB Posted June 11, 2018 Report Share Posted June 11, 2018 På 2018-06-09 på 21:05, Tjarnstrom säger: Nu är de monterade. Bara en rejäl provkörning som saknas. Monterade även en uppsättning BFG KM3 i veckan. Hur är KM3:orna? Visste inte ens att de var tillgängliga för oss här i norr ännu Blir nog ett par till nästa säsong ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjarnstrom Posted June 16, 2018 Author Report Share Posted June 16, 2018 Detta var nog några av de första som kom till Sverige. Väntan har varit lång och det har varit nära att jag köpte Cooper STT PRO istället. Glad att jag väntade in KM3:orna. Hade annars alltid funderat på hur de skulle ha presterat. Har inte så mycket erfarenhet från andra MT däck att jämföra med. Ljudnivån är högre än KO2 men inte mer än från ett takräcke. Det jag har hunnit med i skogen än så levererar de som förväntat. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hunnjakt Posted June 18, 2018 Report Share Posted June 18, 2018 Snyggt byggt! Önskar man kunde bygga sådana saker själv.. vad lackade du dom med?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjarnstrom Posted June 18, 2018 Author Report Share Posted June 18, 2018 Jag funderade på en rad olika ytbehandlingar men kom fram till att än vilken jag väljer kommer de behöva bättras på. Inget står emot hasningar på sten och grussprut. Så det fick helt enkelt bli något som är enkelt att bättra på eftersom. Hittade matt hammarlack, inte alls fancy men förhoppningsvis så går det enkelt att hålla efter dem. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hunnjakt Posted June 19, 2018 Report Share Posted June 19, 2018 14 timmar sedan, Tjarnstrom säger: Jag funderade på en rad olika ytbehandlingar men kom fram till att än vilken jag väljer kommer de behöva bättras på. Inget står emot hasningar på sten och grussprut. Så det fick helt enkelt bli något som är enkelt att bättra på eftersom. Hittade matt hammarlack, inte alls fancy men förhoppningsvis så går det enkelt att hålla efter dem. Jo, så är det nog, Hammarlack tål lite oxå! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl Posted December 1, 2018 Report Share Posted December 1, 2018 (edited) Har du monterat dem i ramen?? OBS att airbagen i sidan bör inaktiveras.. Rockslider monterad i ramen riskerar att utlösa airbagen vid mindre påverkan än som är tänkt. I alla fall det besked jag med flera fått av Toyota teknikspec. Edited December 1, 2018 by Carl 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts