Jump to content

”Rock sliders” LC120

Recommended Posts

Efter att ha sökt igenom delar av internet och inte hittat några lämpliga Rock sliders till bilen i Europa så gjorde jag äntligen slag i saken och tillverkade ett par. Lite mer puts o sen några lager färg innan montering. 

C13692AC-560D-41D4-9D69-BD492D2C3345.jpeg

4172CF92-AF2C-4B1D-8049-4EA4874F7730.jpeg

3E9DB4F4-0030-4856-A2AE-E1AB7ECA8906.jpeg

• Like 7

På 2018-06-09 på 21:05, Tjarnstrom säger:

Nu är de monterade. Bara en rejäl provkörning som saknas. Monterade även en uppsättning BFG KM3 i veckan. 

Hur är KM3:orna?
Visste inte ens att de var tillgängliga för oss här i norr ännu :) 
Blir nog ett par till nästa säsong ...

Detta var nog några av de första som kom till Sverige. Väntan har varit lång och det har varit nära att jag köpte Cooper STT PRO istället. Glad att jag väntade in KM3:orna. Hade annars alltid funderat på hur de skulle ha presterat. 

Har inte så mycket erfarenhet från andra MT däck att jämföra med. 

Ljudnivån är högre än KO2 men inte mer än från ett takräcke. Det jag har hunnit med i skogen än så levererar de som förväntat.   

• Like 2

Jag funderade på en rad olika ytbehandlingar men kom fram till att än vilken jag väljer kommer de behöva bättras på. Inget står emot hasningar på sten och grussprut. Så det fick helt enkelt bli något som är enkelt att bättra på eftersom. Hittade matt hammarlack, inte alls fancy men förhoppningsvis så går det enkelt att hålla efter dem. 

• Like 3

14 timmar sedan, Tjarnstrom säger:

Jag funderade på en rad olika ytbehandlingar men kom fram till att än vilken jag väljer kommer de behöva bättras på. Inget står emot hasningar på sten och grussprut. Så det fick helt enkelt bli något som är enkelt att bättra på eftersom. Hittade matt hammarlack, inte alls fancy men förhoppningsvis så går det enkelt att hålla efter dem. 

Jo, så är det nog, Hammarlack tål lite oxå!

• 5 months later...

Har du monterat dem i ramen?? OBS att airbagen i sidan bör inaktiveras.. Rockslider monterad i ramen riskerar att utlösa airbagen vid mindre påverkan än som är tänkt. I alla fall det besked jag med flera fått av Toyota teknikspec.

Edited by Carl
  • Thanks 1