Gå till innehåll

En lj70 i Solrosgaraget

Rylander

Rekommendera Poster

• Svars 273
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vad är det för karosshöjning du kör med?

Det är något plast material typ delrin, det satt 2” puckar på bilen som jag delade.

Är det lätt o få tag på axeldelar till hyfsat pris?

ARB:n beställde jag från Polen, drygt 4t billigare än i Sverige. Lager och packboxar kommer från England,

ruggigt bra priser. Sist beställde vattenpump, termostat och en givare plus en packbox, det kalaset

gick på 650kr, levererat ända hem till ytterdörren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min LJ 70 råkade jag ut för att styrstaget rostade av( ruggigt!!)Fanns ett hos Toyota i Frankfurt, de skulle ja 5.700 kr för det!!!! Tog 1 timma att göra ett o sätta i svarven o gänga. Styrstaget såg helt ok ut men hade rostat inifrån.

Länk till kommentar

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nu är det bråda dagar i Solrosgaraget, om drygt en vecka så är det dags för besiktning. Fick material

igår så i dag har det varit en slitsam dag i garaget. Kommer att lacka kofångaren senare, skall bygga

en reservhjulshållare som skall sitta i kofångaren men det får bli lite senare. Nu gäller det att få

kofångarna färdiga innan besiktningen.

32779217.jpg

32779218.jpg

Bågen som skall sitta fram gjorde jag så att man kan bulta loss den , vet ju inte om SBP har

några invändningar mot den.

32779209.jpg

Länk till kommentar

Snyggt Thomas. Inga dragöglor/krokar?

Det blir inget bra med drag öglor fram, konsolerna för kofångaren ser ut som ett liggande L,

skulle man använda öglorna så skulle belastningen blir inte i samma linje som ram benet.

Sedan så har man ju vinschen att ta till om det skulle behövas. Men bak kommer det att bli

drag öglor.

Länk till kommentar