Jump to content

adventura

Members
  • Content Count

    480
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    61

adventura last won the day on September 27

adventura had the most liked content!

Community Reputation

464 Excellent

About adventura

  • Birthday 02/14/1981

Profile Information

  • Location
    Västerås
  • Interests
    TOYOTA, familj och adrenalin/extremesporter
  • I drive
    Hilux Revo-17, BMW F800GS
    Land Cruiser Bj40 -80
  • Occupation
    Projektledning Högspänningsanläggningar

Recent Profile Visitors

2800 profile views
  1. Kör du den som daily drive? mvh Gustav
  2. Som rubriken lyder, är det någon som har bra tips att på lättaste sätt få bort underredsmassa??? 🤔 Mvh Gustav
  3. Puh, det verkar bara beröra den amerikanska marknaden……
  4. Här kommer dock en länk: https://www.toyota.com/landcruiser/
  5. Skumt, det var en bild, jag ser den…
  6. Sprang på detta idag, är det något som var allmänt känt och jag bara har missat detta….
  7. Var tvungen att gå ut å mäta direkt, kollade allt förutom radierna och fasen det stämmer , så när som på några millimeter och att jag hade 118 grader istället för 120…. Men det känns definitivt som att jag kan leva med det. Nu kan jag sova gott….
  8. Men jäklar vad fint, tackar!!! den där kommer kunna hjälpa mig ordentligt… nu återstår bara att se hur mycket jag få göra om 😂😂😂
  9. Idag blev det mätning, mätning och mätning… I.O.M att jag inte hunnit med att åka till Kumla och mäta ännu så fick det bli lite frihandel till att börja med, tog en bild från FJ Companys bildarkiv på en renoverad bi och sen blev till att försöka skala upp mått utifrån sånt som jag kunde kontrollmäta, som exempelvis tankluckan…. Sen blev det miniräknare och massor av tuschsträck…. Om och om och om…… Här är resultatet, (jag har inte gjort några kantvik änn så plåten är 2 cm i övermått runt hjulhus och nederkant bak), i nederkant fram så ska det förstås göras ytterligare en bit för möta trös
  10. Kina tillverkare har jag dock missat, har du några tips?
  11. Jo jag har hittat en del tillverkare som du säger, och även börjat beställa en del plåt, men bara till insidan, där formerna är svåra att få till själv…. Utvändigt så blir det egentillverkat rakt av, har faktiskt kommit en bit på väg. Och räknar faktiskt med att jag ska kunna vara klar med hela vänstersidan under kommande vecka…. Gick dock bet på att böja den rundade plåten längst bak i ”hörnet” av karossen igårkväll…. Så denna dag har gått åt till att börja försöka bygga en plåtvals av lite spill bitar och lagerblock mm.... har man inte nog med jobb så skaffar man sig fler …. Jag
  12. Wow vilket som görs! JA visst är det lite repig yta….
  13. Karossen, eller rättare sagt baljan är inte i något vidare rolig skick och det blir till att forma mycket plåt själv, kommer att byte ut det mesta som syns från utsidan med egenformad plåt, invändigt så blir det till att beställa golv och hjulhus…. I.O.M att 40 serien är tämligen enkel i formerna så går ju det mesta forma enkelt själv å under alla ditsvetsad plåt så går det att hitta lite linjer så att det kommer att fungera att återställa den. Men på grund av mina icke original utformade hjulhus så kommer här en fråga om hjälp, finns det någon som har en 40a/42a i närh
  14. Nu var det länge sen jag la upp något…. Men nu är det dags igen… Tempot har inte varit jättehögt med detta projekt men nu finns det lite tid, ork, vilja igen. Ramen blev bra och är undanrullad i väntan på karossen som står på tur nu…. Min tanke var dock att fuska lite (å komma ikapp lite förlorad garage tid) genom att beställa en ersättningskaross, men ack det tyckte inte frun alls om att höra 🤔…. Tydligen så låg den ekonomiska prioriteringen på 40an långt ner…. riktigt långt ner….. ”Har du köpt en gammal rosthög så får du väl se till att laga den blev svaret”…. Och efter två kvälla
  15. adventura

    BJ42 LX

    Grymt bra jobbat!
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.