Jump to content

Märklig bil på blocketannons

Klydd

Recommended Posts

Är det någon mer än mig som blivit fundersam över denna??

http://www.blocket.se/stockholm/Toyota_ ... ?ca=15&w=3

All texten motsvarar såvitt jag kan se en LC90 diesel och om man kollar regnumret som man ser på bilderna på Transportstyrelsens hemsida så är även det ett chassinummer för en LC90. Men, på alla bilderna är det ju en LC100!

märkligbilannons.jpg

Ha ha, fler än jag som surfar Blocket ... :)

Noterade oxå detta märkliga, tänkte faktiskt ringa firman och fråga. Känns ju konstigt med en felreggad bil på bilfirma.

De kanske blivit blåsta?

Kom precis hem från Palma och det finns gott om dessa LC100 med lilla motorn (likadan som LC90).

Rejält trötta men i övrigt helt OK. I stort sett samma utrustningsnivå dock utan nivåreglering 6-cyl turbo m.m.

Har även sett samma modell i Holland (som bla. polisen och tullen använder). Har någon bild jag kan skicka in.

Jo, den har även jag undrat över. Slog den också på transportstyrelsen... Konstigt nog verkar det inte vara någon privatimport så den måste vara såld av Toyota Sverige, eller?

/Anders

Lastbilsreggad med 4 passagerare. Verkar vara samma motor som i min 4Runner.

Det är inte stelaxel också? Då är den ju ett fynd... Vem behöver mer än 130 hästar. Det är ju ändå en buss.

/Anders

Kanske det är en 105?? Landcruiser har ju funnits med massor av olika motoralternativ. T.ex så såldes 60n med 3B-motor i Canada... Misstänker dock att det är fel bilder. Det står manuell men bilen på bilden är en automat om man kollar på inredningsbilden. Det är många på blocket som inte vet vad dom säljer.

/Johan

väldigt märklig bil...

Ankarback det konstiga är att regnummret stämmer för en 90´a.

Kollar man bilen från sidan så ser det ut som det sitter det bara en stötdämpare där ingen fjäder lika med IFS alltså ingen 105. Den har spärr i bakaxeln enligt inredningen.

Ja, det var ju riktigt skumt. Kan ju vara någon förväxling vig regbesiktningen. Det är ju inte första gången det händer... När det gäller lite ovanligare bilar har SBP noll koll.

/Johan

Stulen?

Fel nr skylt bak varför ska den ha en liten bak? (Lc 90 har ju sitt reservhjul men denna?)

fel drag krok den är registrerad men 50 & 60 kula men har bara ....

Årsmodellen? såg 100 bilen ut så 98?

Det är säkert ingen 105:a. Så vitt jag vet finns den bara med stående dörrar, manuell växellåda, 4,5 liters bensinare eller 2.4 liters diesel utan turbo. Angående årsmodell så är jag ganska säker på att den är 99 eller äldre. 2000 var jubileums modell och den är det inte. Därefter kom nya lysen och handtaget på bakluckan är annorlunda. Som sagt är troligt att den har diffspärr bak. Den har i alla fall vredet på instrumentbrädan.

Ett utomordentligt bra tips:

- Ring säljaren och fråga - så får ni kanske ett svar.

Jo vist, men det är inte lika roligt :)

JAK