Jump to content

Snö

Klydd

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Nu har vi vinter i småland, vi har tillbringat hela dagen ute i dag o kört snöskoter i ca 60-70 cm pudersnö de du Klydd

det hade varit något att bita i för 80an. Det hade varit bra med winch på skotern i dag efter som vi körde fast ett antal ggr. Jo jag vet jag är amatör ;) men roligt var det.58_121148e008350f673ae840e809b88acd_thumb.jpg58_5e853ae6f12d1016d9a30a045c413fea_thumb.jpg

Har också snö o ganska kallt. Fick väja med LC:n o hamnade vid sidan av vägen. Ganska djupt dike, kändes som om vältning inte var alltför långt borta. Tänkte hämta hjälp men bestämde mig för att prova 120:ns förmåga. Är överväldigad!! Med diffen i bak o lågväxel kunde jag få den tvärs i diket o ta mig därifrån.Den stötfångare som jag o Peder har monterat tillåter betydligt bättre frigångsvinkel än original vilket gjorde sitt till.

Nu har vi vinter i småland, vi har tillbringat hela dagen ute i dag o kört snöskoter i ca 60-70 cm pudersnö de du Klydd det hade varit något att bita i för 80an. Det hade varit bra med winch på skotern i dag efter som vi körde fast ett antal ggr. Jo jag vet jag är amatör :lol: men roligt var det.

Ser härligt ut! Fullt så vintrigt har vi det inte i Göteborg, även om här är kallt så det räcker och blir över.

Har också snö o ganska kallt. Fick väja med LC:n o hamnade vid sidan av vägen. Ganska djupt dike, kändes som om vältning inte var alltför långt borta. Tänkte hämta hjälp men bestämde mig för att prova 120:ns förmåga. Är överväldigad!! Med diffen i bak o lågväxel kunde jag få den tvärs i diket o ta mig därifrån.Den stötfångare som jag o Peder har monterat tillåter betydligt bättre frigångsvinkel än original vilket gjorde sitt till.

Störst går först gällde inte, eller? :)

Tur att det gick bra! Och det är ju kul att få köra lite offroad oxå... :lol: