Klydd Posted December 16, 2009 Report Share Posted December 16, 2009 Tusan! Här sitter man i Södertälje och tittar ut på snön, och så är Landcruisern i Göteborg och bara önskar att den fick köra i lite snödrivor... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJ42 Daniel Posted December 17, 2009 Report Share Posted December 17, 2009 Jo Göteborg ligger alltid på fel sida:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted December 17, 2009 Author Report Share Posted December 17, 2009 Nu hörs (syns) det lite dåligt..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn Björlin Posted December 17, 2009 Report Share Posted December 17, 2009 Tusan! Här sitter man i Södertälje och tittar ut på snön, och så är Landcruisern i Göteborg och bara önskar att den fick köra i lite snödrivor... Jag kan lugna dig med att det inte har blivit så mycket snödrivor än Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ankarback Posted December 18, 2009 Report Share Posted December 18, 2009 Här söder om Sthlm har det kommit runt en halvmeter den här veckan. Mysigt med snö till jul /Johan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cardic Posted December 18, 2009 Report Share Posted December 18, 2009 Du är varmt välkommen att komma upp och köra fast i snö senare i vinter, normalt brukar det ligga åtminstone en halvmeter här uppe så här års men än så länge är det inget som hindrar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted December 19, 2009 Author Report Share Posted December 19, 2009 Tillbaka i Göteborg, och vilket väder idag! Kallt(-9) och klart, men tyvärr ingen snö. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonatan Posted December 19, 2009 Report Share Posted December 19, 2009 Gött om snö på kroppefjäll och 33" MT visade sig dra gött i snön också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted December 21, 2009 Author Report Share Posted December 21, 2009 Tjohooooo Snö även i Göteborg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JAK Posted January 3, 2010 Report Share Posted January 3, 2010 Nu har vi vinter i småland, vi har tillbringat hela dagen ute i dag o kört snöskoter i ca 60-70 cm pudersnö de du Klydd det hade varit något att bita i för 80an. Det hade varit bra med winch på skotern i dag efter som vi körde fast ett antal ggr. Jo jag vet jag är amatör men roligt var det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl Posted January 3, 2010 Report Share Posted January 3, 2010 Har också snö o ganska kallt. Fick väja med LC:n o hamnade vid sidan av vägen. Ganska djupt dike, kändes som om vältning inte var alltför långt borta. Tänkte hämta hjälp men bestämde mig för att prova 120:ns förmåga. Är överväldigad!! Med diffen i bak o lågväxel kunde jag få den tvärs i diket o ta mig därifrån.Den stötfångare som jag o Peder har monterat tillåter betydligt bättre frigångsvinkel än original vilket gjorde sitt till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted January 3, 2010 Author Report Share Posted January 3, 2010 Nu har vi vinter i småland, vi har tillbringat hela dagen ute i dag o kört snöskoter i ca 60-70 cm pudersnö de du Klydd det hade varit något att bita i för 80an. Det hade varit bra med winch på skotern i dag efter som vi körde fast ett antal ggr. Jo jag vet jag är amatör men roligt var det. Ser härligt ut! Fullt så vintrigt har vi det inte i Göteborg, även om här är kallt så det räcker och blir över. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted January 3, 2010 Author Report Share Posted January 3, 2010 Har också snö o ganska kallt. Fick väja med LC:n o hamnade vid sidan av vägen. Ganska djupt dike, kändes som om vältning inte var alltför långt borta. Tänkte hämta hjälp men bestämde mig för att prova 120:ns förmåga. Är överväldigad!! Med diffen i bak o lågväxel kunde jag få den tvärs i diket o ta mig därifrån.Den stötfångare som jag o Peder har monterat tillåter betydligt bättre frigångsvinkel än original vilket gjorde sitt till. Störst går först gällde inte, eller? Tur att det gick bra! Och det är ju kul att få köra lite offroad oxå... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Posted January 4, 2010 Report Share Posted January 4, 2010 I Dalsland har det blivit några småturer, kul att ut och åka nu när det är så snöigt! Här kommer några bilder från helgen! Mer snö ska det tydligen komma i veckan så har ni för dåligt med snö i Göteborg får ni komma hit // Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts