Jump to content

Inverter

Recommended Posts

Jag skulle rekommendera en med modifierad sinusvåg...

Skall du ha en med ren sinusvåg som klarar en vattenkokare min 1000Watt drar det snabbt iväg med pengar.

Köp ett känt märke med modifierad så kommer du inte ha några problem med de apparater du använder.

jag har en Waeco 2200Watt med modifierad sinusvåg och jag har kört massor med transformatorer av olika slag. Har alldrig haft några problem. Kör dammsugare, vinkelslip, vattenkokare m.m. har till och med kört med en svets någon gång.

Det enda som du får problem med om du har modifierad sinus är mätutrustning och jag tror du inte har mycket sånt i bilen :mrgreen:

Tänk på att dom bra invertrarna är ganska dyra.. Min har listpris på över 6kkr.

Satsa på en med sinus våg inte fyrkant finns på bla swedol

Är bara på 300 watt om jag läser rätt.

Helt rätt, det fanns bara 300w, det jag inte skrev men menade var modifierad sinusvåg som jens skrev, då finns det lite mer i utbudet. :mrgreen:

Mvh / Gustav

Vi har under alla resor använt samma clas olsson inverter utan minsta bekymmer. Modifierad sinus.

Bengt som var med på senaste afrikaresan använde en clas olsson 24v 1000W till det mesta under hela resan utan problem! Kylskåp, kompressor(1,2kw) och vinkelslip . 1000w kostar 1300:-

http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=73247095

Försök skaffa så mycket 12/24V utrustning istället eftersom det är så ineffektivt med en inverter.

• 2 months later...

Hej,

Utan att på nåt sätt vara expert på området kan jag bara säga att vi använder Claes O på 1000W. Vi lever i Tanzania och använder den till dator, perolator onär vi är ute o jobbar och om strömmen går så kör vi kyl,frys, laddare mm och det drar den runt minst i 1,5 tim innan den larmar. Bra grejer!

//Pether

• 11 years later...
På 2009-04-08 på 23:12, Ronnie79 säger:

Vi har under alla resor använt samma clas olsson inverter utan minsta bekymmer. Modifierad sinus.

Bengt som var med på senaste afrikaresan använde en clas olsson 24v 1000W till det mesta under hela resan utan problem! Kylskåp, kompressor(1,2kw) och vinkelslip . 1000w kostar 1300:-

http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=73247095

Försök skaffa så mycket 12/24V utrustning istället eftersom det är så ineffektivt med en inverter.

Nyfiken på vad du menar med att ett invertersystem är så ineffektivt?

Tycker spontant att det känns som ett ganska mångsidigt alternativ.

Kan du utveckla lite?