Skirebo Posted November 23, 2020 Report Share Posted November 23, 2020 Hej Jag är en äldre anhängare av forumet. Har haft en BJ40 samt en HDJ80 som jag av nån outgrundlig anledning sålde😩, saknar HDJ:an mer än jag kan beskriva. Nu har jag lyckats få tag på en BJ42:a LX, som är förstagångs-reggad 1985. Den har en brunvitrandig inredning med 1+2 baksäte och brun sido inredning bak. ”Rare” sägs det, den såldes väl mig veterligen bara i Australien samt Arab Emiraten!? Kul som fan i vilket fall. Äntligen en LC i garaget igen. Vet knappt vad jag vill göra med den än, men håller på att gå igenom bilen. Skulle ju vilja ha mina personliga ”modds” men ju mer jag ser av bilen så blir jag mer o mer tveksam till detta. Den kanske ska ramlyftas och tokrenoveras - ramen är i mycket bra skick tack vare tectyl. Den är givetvis lite rostig här o vari karossen, så är det nån som har typ frontplåt, skärmar fram som är friska så är jag intresserad. Blir lite annat oxå som jag kommer efterfråga i ”köpes” senare. Hej på er! Magnus 14 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted November 23, 2020 Report Share Posted November 23, 2020 Trevligt! Ska bli kul att följa! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted November 24, 2020 Report Share Posted November 24, 2020 Wow ! Grattis till nyförvärvet. Som sagt en udda modell här i landet, riktigt roligt att den verkar vara så komplett och orörd så det skall bli riktigt roligt att följa fortsättningen. / Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
soll Posted November 24, 2020 Report Share Posted November 24, 2020 Superfin! Hittade du den i Sverige? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewoldern Posted November 24, 2020 Report Share Posted November 24, 2020 Gratulerar till fyndet! Är det den inredningen eller baksätet du tänkte på som "rare"? Jag har samma inredning i min -84 BJ42, trodde det var standard på dessa sena årsmodeller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skirebo Posted November 25, 2020 Author Report Share Posted November 25, 2020 18 timmar sedan, soll säger: Superfin! Hittade du den i Sverige? Den är från Belgien men hämtades i Holland. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skirebo Posted November 25, 2020 Author Report Share Posted November 25, 2020 14 timmar sedan, ewoldern säger: Gratulerar till fyndet! Är det den inredningen eller baksätet du tänkte på som "rare"? Jag har samma inredning i min -84 BJ42, trodde det var standard på dessa sena årsmodeller. Tack!! Det är mörkbrun (snyggt 🥴) plast i bakre utrymmet oxå hela vägen till bakdörren. Alla LX får väl betraktas som udda här då de inte såldes i Europa. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewoldern Posted November 25, 2020 Report Share Posted November 25, 2020 11 hours ago, Skirebo said: Tack!! Det är mörkbrun (snyggt 🥴) plast i bakre utrymmet oxå hela vägen till bakdörren. Alla LX får väl betraktas som udda här då de inte såldes i Europa. Aah okej, ja samma som min då. Den kom från Danmark, men om den kommit in från något annat land dit förtäljer inte historien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skirebo Posted November 25, 2020 Author Report Share Posted November 25, 2020 Blev ett försök med att laga frontplåten i underkant, blev rätt bra så nu lite filler och lack. JAH jag står över plåtbiten du hade😀👍🏼 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skirebo Posted September 14, 2021 Author Report Share Posted September 14, 2021 Här är lite bilder på det jag lagat och bytt ut. 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted September 14, 2021 Report Share Posted September 14, 2021 Wow! Gött jobbat, den blev riktigt fin 👍 / Mecki 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JAK Posted September 14, 2021 Report Share Posted September 14, 2021 Snyggt o proffsigt jobbat Magnus! Dags att boka en provtur 😁 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skirebo Posted September 14, 2021 Author Report Share Posted September 14, 2021 Reg bes på Fredag, håll tummarna🎉 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted September 14, 2021 Report Share Posted September 14, 2021 Mycket snyggt jobbat! Kul att se 👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn Holmgren Posted September 14, 2021 Report Share Posted September 14, 2021 Jösses! Toksnyggt och inspirerande! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adventura Posted September 15, 2021 Report Share Posted September 15, 2021 Grymt bra jobbat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skirebo Posted July 13, 2022 Author Report Share Posted July 13, 2022 Ja, BJ42 LX är nu sedan ett år tillbaka inreggad o klar utan problem. Jag har flera bilar men har svårt att fatta var jag ska placera dem i forumet. Skulle det inte vara bra med Insta-länkar eller liknade till pågående projekt!? Så man slipper lägga upp allt på flera ställen? Ja, fel eller rätt - här kan ni se två av mina bilar: Sök på instagram. BlueBj42 YellowBj40 Mvh Magnus 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted July 14, 2022 Report Share Posted July 14, 2022 17 timmar sedan, Skirebo säger: Jag har flera bilar men har svårt att fatta var jag ska placera dem i forumet. Skulle det inte vara bra med Insta-länkar eller liknade till pågående projekt!? Så man slipper lägga upp allt på flera ställen? Kul att se dina bilar och byggen! Garage-sektionen är ett perfekt ställe att lägga upp både information och bilder på byggena. Visst kan man använda Instagram, men vill man bidra till att hålla intresset uppe runt forumet får man gärna posta lite här också 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts