Jump to content

Skirebo

Members
  • Content Count

    78
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Skirebo last won the day on November 27 2020

Skirebo had the most liked content!

Community Reputation

26 Excellent

About Skirebo

  • Birthday 05/03/1968

Profile Information

  • Location
    Skirebo, Bankeryd
  • Interests
    Allt som går på diesel och har turbo...
  • I drive
    Toyota HDJ 80

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tack för alla synpunkter! Det är tråkigt att riktiga hantverk går i graven, man hade ju viljat supporta nån i Sverige som fortfarande tillverkade fjädrar. Jag tror som du JAH att det är velpellen på Heystee som gäller. Funderar på om jag skulle beställa en batch av honom (20 uppsättningar) i företaget och sälja själv i EU!?
  2. Hej Jag har letat efter paraboliska bladfjädrar till min BJ42:a (Nån som vet nån tillverkare på denna sida halvklotet?) Jag har haft kontakt med en tillverkare i Holland, han tillverkar på beställning men behöver ha order på 20 uppsättningar för att ”dra igång”. Skulle det finnas intresse av 20 st BJ-FJ 40-45 ägare så vi kunde göra en beställning!?!? ”So, the minimum production batch is 20 sets = 40 x front + 40 x rear for the J40-42 series We could also add a small batch J43-45 rears so there will be more potential customers, but it depends on the requirement.
  3. Skirebo

    BJ40/42 Plåt!?

    Hej Söker tröskelplåt H o V samt båda bak”skärmarna”!? Finns det nån som har sånt liggande? Tack.
  4. Skirebo

    BJ42 LX

    Blev ett försök med att laga frontplåten i underkant, blev rätt bra så nu lite filler och lack. JAH jag står över plåtbiten du hade😀👍🏼
  5. Skirebo

    BJ42 LX

    Tack!! Det är mörkbrun (snyggt 🥴) plast i bakre utrymmet oxå hela vägen till bakdörren. Alla LX får väl betraktas som udda här då de inte såldes i Europa.
  6. Skirebo

    BJ42 LX

    Den är från Belgien men hämtades i Holland.
  7. Skirebo

    BJ42 LX

    Hej Jag är en äldre anhängare av forumet. Har haft en BJ40 samt en HDJ80 som jag av nån outgrundlig anledning sålde😩, saknar HDJ:an mer än jag kan beskriva. Nu har jag lyckats få tag på en BJ42:a LX, som är förstagångs-reggad 1985. Den har en brunvitrandig inredning med 1+2 baksäte och brun sido inredning bak. ”Rare” sägs det, den såldes väl mig veterligen bara i Australien samt Arab Emiraten!? Kul som fan i vilket fall. Äntligen en LC i garaget igen. Vet knappt vad jag vill göra med den än, men håller på att gå igenom bilen. Skulle ju vilja ha mina p
  8. Har tagit det enormt svåra beslutet att sälja min HDJ80. Den absolut bästa bilen av alla bilar jag ägt. Det är en 1994 mörkblå metallic, automat, hel och ren invändigt - mycket fint ljusgrått skinn. Det är en fin original bil med allt bevarat och inte sönderskruvat. El-lucka, spärrar fram och bak (tyvärr fungerar bara fram, sjukdom på dessa som ni säkert vet) uppdaterad med centralspärr även på högväxel. Värmare bak, ny monterad stereo - inget monterat i konsolen fram utan ett bluetooth steg som driver en bas och högtalare i framdörrar, du blir automatiskt uppkopplad när du kliver in i bi
  9. Har en rejäl "Bullbar" som varit monterad på en HDJ80 - riktig kvalitet, ingen rost! Bullbaren är delbar så det går enkelt att skruva bort hörnen som är "wrap a round" Sitter två Light Force 140 lampor som är "konverterade till HID 50w - detta inte gjort av mig och det är ingen perfekt ljusbild men det blir ljust. Finns i Jönköping. 4000:-
  10. Finns det LB-reggade 200:or i Sverige? Tror ni det skulle gå att LB regga en 200 om man är seriös vid reg.bes och skruvar ur stolar bak o bygger plyfa yta samt lastgaller bak i lastutrymmet? Kommer de kräva att jag svetsar igen bältesinfästningarna bak? Någon som har erfarenheter? Vill ha den LB reggad i företaget. tack på förhand. Magnus
  11. Hej Är det någon här som vet om någon LC 200 som är tillsalu? - allt av intresse men måste vara momsad. Mvh/ Magnus
  12. Ny turbo (all-american) vattenkyld laddluftkylare, BFG aT, grått skinn- helt överallt, lucka, spärrar, ny kylare, ny condensor, ny bes UA, ingen rost i balkar eller under, något liite längst ner på framdörrarna. nya fjädrar och dämpare (2-3 tum höjn.) LB-reggad och momsad. Avgas på sidan och tempmätare i downpipe. Mycket fin bil som går jäkligt bra. 75.000:- + moms Magnus
  13. Jag har byggt en vattenkyld intercooler till min -94, med en egen mindre vattenkyl placerad framför kondensorn till AC:n. En mindre 12v vattenpump av riktigt bra kvalitet cirkulerar kylvätskan i ett "eget" system - alltså vattenkyld intercooler, kylare och pump i ett slutet system + en liten expansionsbehållare. Fungerar strålande! Har sänkt tempen i downpipen - när jag belastar tex i en långuppförsbacke - med 150-200 grader... Sen ska man som Peder tipsar om ha en ställbar pys "T-ventil" mellan WG och Turbon. En annan riktigt viktig sak som jag märkte är att motorn vill ha mycket luft! Ori
  14. tack, klydden! jag har undersökt lite mera och det är så att lådan får info från alla fyra hjulen samt pulsgivaren i växellådan - stämmer inte allt då så blir det galet!
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.