priffe Postad 21 september, 2019 Rapport Share Postad 21 september, 2019 Funderar på att införskaffa och ha denna troopie stående i Australien för framtida expeditioner vad tror ni? En guld- och opal-letare byggde den för sina behov och bodde tio år i den. Bur 2H 4vxl AC -81. Tre tankar. 10 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MFI9 Postad 22 september, 2019 Rapport Share Postad 22 september, 2019 I say, Goo ?? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
priffe Postad 22 september, 2019 Författare Rapport Share Postad 22 september, 2019 Den 811fte HJ47an. Har aldrig riktigt förstått hur man använder en troopie med sidbänkar där bak. Men ombyggd till camper och med AC från fabrik så kan den bli perfekt. Fattas bara taktält. Guldgrävarn på bild. John Leslie Love. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 22 september, 2019 Rapport Share Postad 22 september, 2019 Inget att tveka på ?? Om inte annat kan du hyra ut den till mig så att jag änterligen får ur tummen och komma iväg ? / Mecki 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
priffe Postad 1 november, 2019 Författare Rapport Share Postad 1 november, 2019 Så har jag kört Sydney till Geelong utan skyltar med ett tillfälligt permit som kostade 44 AUD. Troopie har ett namn - Snoopy Resan gick i princip utan incient, men fick en del rökutveckling i Bairnsfield, antagligen då solenoiden som separerar batterierna slog till Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
priffe Postad 1 november, 2019 Författare Rapport Share Postad 1 november, 2019 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
priffe Postad 1 november, 2019 Författare Rapport Share Postad 1 november, 2019 Fixade Barry på en timme för 44 AUD. Behöver dra ny el och fixa AC, hittat den perfekta verkstaden för det, Warings i Geelong. De flesta verkstäder verkar få ångest om de inte kan koppla upp datorn, men hr Waring hade en troopie i trägården. "No worries mate". En dag för AC och ny eldragning efter behov. Sen en dag hos Ken i Dandenongs utanför Melbourne. Byte till skivor fram 1550 AUD inkl arbete. Ken är en legend i branschen som bara jobbat med 40 serien i decennier Fick fart på kmräknaren som fastnat nån gång i tiden på 766999 miles = 1232000 km Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
priffe Postad 1 november, 2019 Författare Rapport Share Postad 1 november, 2019 Intressant nog hade han aldrig sett någon liknande HJ47 med bur. De måste ha seriebyggts i litet antal för gruvbolagen i väster. Jag har hittat några exemplar till på nätet, en i USA. Troopien måste väga uppåt fyra ton Så man får stå på bromsen för att få stopp på ekipaget. Inte så kul i rusningstrafik Ska hålla oss på småvägar och off road i 70-80 km/h. Inget behov av servostyrning turbomotor eller 5vxl låda då. Hon drar nu 1.1 l/mil 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jah Postad 1 november, 2019 Rapport Share Postad 1 november, 2019 Ser inte bilderna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MFI9 Postad 2 november, 2019 Rapport Share Postad 2 november, 2019 14 timmar sedan, Jah säger: Ser inte bilderna Syns for mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valdas-76 Postad 3 november, 2019 Rapport Share Postad 3 november, 2019 Ser inte jag heller... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MFI9 Postad 3 november, 2019 Rapport Share Postad 3 november, 2019 Nu är de borta även för mig ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 4 november, 2019 Rapport Share Postad 4 november, 2019 Ang bilderna, min gissning är att @priffe gör en copy/paste (eller drag/drop) operation från ett Google Album. Editorn här på forumet, där man skriver sitt inlägg, kommer troligen att tolka det som en bild för den som postar och ev för andra om de är inloggade på google-album och har rättighet att se bilden. För övrig blir det en ej fungerande länk. @priffe, finns det ingen publik länk till bilderna du kan använda? Annars får du gärna ladda upp dem här på forumet istället 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
priffe Postad 8 Maj, 2025 Författare Rapport Share Postad 8 Maj, 2025 (redigerade) Gav lite upp på att lägga upp bilder här då det är onödigt komplicerat. Men här är några. Får vi se om de syns Camping med suveränt taktält av märket Rovin Provkörning på tvättbrädet lämplig fart 80-90 km/h inte illa för en gammal troopie. Kör man långsammare blir det för skakigt. Fortsättning följer..- Redigerad 8 Maj, 2025 av priffe 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
priffe Postad 10 Maj, 2025 Författare Rapport Share Postad 10 Maj, 2025 (redigerade) img-0839-mb6zh4m3_gJfeHi8S.mov Här är tvättbrädet, som det är i större delen av Australien. Varje tvättbräde (corrogation som de säger) har sin idealfart, då man flyter ovanpå. Kör man saktare blir det väldigt skakigt. Samtidigt finns det gott om hål i vägen att se upp med. Och kängurus överallt. Bilen har gått 700000 km enligt mätaren, som hade fastnat när jag köpte den. Kan ha gått en miljon. De flesta offroad, en ökenbil. img-0839-mb6zh4m3_gJfeHi8S.mov Redigerad 10 Maj, 2025 av priffe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
priffe Postad 10 Maj, 2025 Författare Rapport Share Postad 10 Maj, 2025 (redigerade) Tror jag ger upp. Alldeles onödigt knepigt att lägga i bilder och filmer. Tråkigt. Kan inte ens radera när det misslyckats. Redigerad 10 Maj, 2025 av priffe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Felix Postad 29 Maj, 2025 Rapport Share Postad 29 Maj, 2025 Ball med inköp av bil där nere. Första inläggen från 2019, har du kvar bilen alltså? var själv nere en sväng i vintras och reste runt och köpte med mig massa delar till 45an hemma om det är knepigt att lägga upp bilder här, har du någon Instagram eller så där man kan följa och kolla bilder? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster