Gå till innehåll

Erik´s HZJ105

Erik

Rekommendera Poster

1 timme sedan, Klydd säger:

😁😁

Kul att du fått ”Bosse” så fin 👍🏼

Ja han har blivit riktigt fin på utsidan. Jag skulle vilja byta golv till vinyl men företagen down under vill helst inte skicka hit 😔 annars är det väl det som är kvar att göra innan jag är helt nöjd med allt. Jag får försöka komma förbi i sommar och visa upp han. Hur går det själv med huset och har du fått tag i någon 73:a, för det var väl en sådan du sökte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2021-05-05 på 18:31, Erik säger:

Jag får försöka komma förbi i sommar och visa upp han. Hur går det själv med huset och har du fått tag i någon 73:a

Med hus går det bra, men med bil går det sämre :o Får dock låna frugans Rav4 ibland😆

Länk till kommentar

• 1 year later...

Lite uppdatering! 

En renoverad TJM kofångaren bak!

Har även köpt in några BE-GE stolar som jag ritat och tillverkat underreden till och har nu testmonterat dem i bilen. Ska köpa nytt skumgummi och klädsel till dem och underredena ska lackeras.

Får ta och tvätta bilen snart också! 

Ha en trevlig semester ni andra här på forumet!

20220703_214022.jpg

20220703_214102.jpg

20220703_214117.jpg

• Like 8
Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Underredena lackerade och en av två stolar monterade, sjukt mycket bättre ergonomi tack vare fler inställningar.20220711_152147.thumb.jpg.c3350178a5e70e87de416ed6c86d8312.jpgVill också passa på att tipsa om resmålet Vinön som ligger i Hjälmaren. Perfekt bad på norra sidan och trevliga små fikaställen längst vägen ut. 

20220712_180514.thumb.jpg.780ef777e244fc174dd8dec2cc3d5407.jpg

• Like 3
Länk till kommentar

Trevligt och tack för tipset, får undersökas vid tillfälle.

Du har inte funderat på lite lättningshål i plåten, den stora ytan bidrar mycket lite till bärighet. Sportbilar ska ju ha lättningshål 😀👍

1599522237_20220711_152147.thumb.jpg.c3350178a5e70e87de416ed6c86d83122.jpg.e65cb268b84c9f71477d90e48ccc1945.jpg

• Like 1
Länk till kommentar

Jo det hade jag kunnat göra och nu med facit i hand hade det varit lättare att ha ett hål i mitten för att dra upp kablarna till bältespåminnaren men men, om jag behöver göra nya någon gång så får jag göra det då. Annars är väl några kilo hit eller dit på en LC inget att bråka om :-) 

• Haha 2
Länk till kommentar

Har haft problem med AC till och från, särskilt är det kylboxen som inte vill fungera. Sist läckte köldmediet ut och jag lämnade in bilen för kontroll, de hittade att axeln till kompressorn var glapp så en ny kompressor inhandlades och installerades och tillbaka till verkstaden för att fylla på köldmedium igen och ACn fungerar som den ska dock inte kylboxen. Någon här som vet om det sitter någon ventil eller liknande för att släppa fram köldmedium till boxen? 

20220715_115242.thumb.jpg.efffd37afb1446c342e822bdef7c3985.jpg

Har tagit bort boxen och kan konstatera att kylelementet inte blir kallt. Borde betyda att det är stopp någonstans för köldmediet att nå kylelementet eller har jag fel?

Länk till kommentar

• 2 weeks later...
På 2022-07-23 på 15:12, Klydd säger:

@Erik hur går det med kylboxen? Får du ordning på den?

Nä inte än men det lutar åt att de som fyllde systemet inte gjorde det på rätt sätt och att det inte finns tillräckligt med kylmedel i systemet. Ska åka tillbaka med Toyotas manual så får de fylla enligt den.

Länk till kommentar

• 2 weeks later...