Gå till innehåll

Sugen på en "ny" landcruiser

ankarback

Rekommendera Poster

Hej på er! Länge sen jag skrev här.

Är lite sugen på att eventuellt skaffa en äldre landcruiser pickup som nytto och hobbybil.

Har kollat på blocket och hittat en bilfirma i Kristianstad, KD Bil som har ett helt gäng landcruiser som ser fina ut, iallafall på bild.

Vet att flera av er håller till i Skåne så jag undrar om någon känner till firman? Är det ett ställe man vågar handla på?

mvh

Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen tillbaka Johan!

Sök lite här på forumet så kommer du hitta en hel del om firman. Många av bilarna är finare på bild än vid närmre granskning. Prisbilden har väl inte heller matchat riktigt, med tanke på att de flesta bilarna trots allt står kvar.

Förslagsvis gör man nog ingen affär osedd på KD, men om du åker dit, eller någon som bor närmre kan kontrollera skicket på den bilen du är intresserad av, så är ju läget lite annorlunda.

Länk till kommentar

Min HJ45:a är numera såld och har ändrats avsevärt utseendemässigt :)

http://www.blocket.s...htm?ca=23_8&w=3

Har en HJ60 som kommer att säljas så småningom men den är hardtop förstås.

Tror inte det är din gamla bil på bilderna... men däremot plåtarna från den.

Länk till kommentar

Sorry Johan för trådkapningen :blush:

Men ovanstående HJ45:a är väldigt lik en annan gul HJ45:a som han har MPF101 den syns på bild i den här anonnsen http://www.blocket.se/kristianstad/Toyota_Land_Cruiser_BJ75_DRAG__NY_BES_64477971.htm?ca=23_8&w=3

Inte dåligt att ha 2 st så lika HJ45:or ;)

/Mecki

Länk till kommentar

Ramen, axlarna och motor känner jag igen, hytten och flaket är jag inte säker på :)

Kan det verkligen stå rätt till med den bilen. Tittar man på bakhjulen så sitter dom längst fram i hjulhusen, det kan väl ändå inte vara så det ska vara?
Länk till kommentar

Kan det verkligen stå rätt till med den bilen. Tittar man på bakhjulen så sitter dom längst fram i hjulhusen, det kan väl ändå inte vara så det ska vara?

Tar man ett flak från en 70-serie så behöver det kapas ner 10-15 cm mellan framstammen och hjulhuset för att hjulet skall hamna mitt i hjulhuset på flaket.

Det är inte gjort på den här bilen och det är därför det ser så konstigt ut.

/Mecki

Länk till kommentar

Tar man ett flak från en 70-serie så behöver det kapas ner 10-15 cm mellan framstammen och hjulhuset för att hjulet skall hamna mitt i hjulhuset på flaket.

Det är inte gjort på den här bilen och det är därför det ser så konstigt ut.

/Mecki

Det har dom tydligen inte tänkt på :D

Länk till kommentar

Flaket är kapat, men tydligen för lite! En kompis var där i veckan och köpte deras sandfärgade BJ42 och tittade då även på denna HJ45 åt mej. Var tydligen väldigt fin och såg seriöst gjort ut alltsammans (utom flaket då). Rent prismässigt är det ju dock bättre att köpa den "babyblue" BJ45 pickupen som kom ut igår istället.

Länk till kommentar

Han skall tydligen var i fjällen. En kompis har köpt hans 105 som oxå ligger ute, och fick tag i honom efter mycket sökande.

Pickisen ser väldigt fin ut och är som sagt väldigt ovanlig. Ser ut att var hyfsat komplett och original ut också. Saknar fotsteg och har väll "fel" blinkers/positionsljus. Den kunde man ha haft.

Länk till kommentar