Jump to content

LC-relaterade annonser (blocket etc)

Tapiren

Recommended Posts

Om det är en bling-land cruiser med V8 du är ute efter skall du kolla in Lexus LX-570 i mellanöstern. Allt du kan tänka dig är elektriskt och där finns lampor och kameror på de mest otroliga (och kanske onödiga) ställena. Vad säjs om elektriskt nedfällbar tredje sätesrad? Eller fjärrkontroll och SMS för att starta bilen, sänka fjädring och stötdämpare till lägsta läget och öppna bakluckan? Eller varför inte standard lampor som lyser under bilen?

Jag hade möjlighet att låna en sådan några dagar innan jag lämnade Dubai. Den 5.7 liters kompressormatade V8an är där inget fel på. Måste ändå säja att jag är tillräckligt nöjd med enklare varianten jag har…

http://www.lexus.com.sa/EN/Models/LX/Overview.aspx

• 2 months later...

Ännu en Land Cruiser-Lexus; http://www.blocket.se/stockholm/Lexus_GX_460__Land_Cruiser___7_sates_SUV__V8_56944025.htm?ca=11&w=2 Jag gillar den, den var nog nästan snyggare än LC150 som den bygger på (vilket, förvisso, inte är mycket till bedrift) men sammantaget känns LC150 lite mer smakfull på många sätt, mer nedtonad.

Ännu en Land Cruiser-Lexus; http://www.blocket.s...5.htm?ca=11&w=2 Jag gillar den, den var nog nästan snyggare än LC150 som den bygger på (vilket, förvisso, inte är mycket till bedrift) men sammantaget känns LC150 lite mer smakfull på många sätt, mer nedtonad.

Tror dock inte de kommer få 550 tusen för bilen

/Jonas

• 3 weeks later...

Tror dock inte de kommer få 550 tusen för bilen

/Jonas

Nu är den sänkt till 500... tror det blir svårt det också. En ny LC150 kostar ganska exakt lika mycket, förvisso med klenare utrustning men står man i begrepp att köpa en är det säkert inte omöjligt att förhandla sig till det mest nödvändiga utan att priset åker upp allt för mycket.

Var i kontakt med den handlaren för ngr år sedan ang en lc200 de förmedlade som enligt uppgift hade importerats till dåvarande ägare som vid tillfället skulle uppgradera sig till nyare importerad lc200. Jag föll dock inte pladask för handlaren men har inget konkret negativt att säga förutom att jag av hävd är skeptisk till alla dessa bilimportfirmor.

Var i kontakt med den handlaren för ngr år sedan ang en lc200 de förmedlade som enligt uppgift hade importerats till dåvarande ägare som vid tillfället skulle uppgradera sig till nyare importerad lc200. Jag föll dock inte pladask för handlaren men har inget konkret negativt att säga förutom att jag av hävd är skeptisk till alla dessa bilimportfirmor.

Det var tur för dig det! De har sagolika historier om varje bil de säljer. Den ena är mer rafflande än den andra. I mina ögon är det rent skojeri dom håller på med. Så många som blivit lurade. Bara googla på nätet så hittar man högvis med stackare...

Edited by Peder

• 6 months later...
  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Jag skulle sååå gärna ha en fin 60-serie (min absoluta favorit LC... 79 dubbelhytt funkar också...) och kan inte låta bli att lockas varje gång KD-bil lägger ut ett nytt uppsminkat objekt. Den här gången verkar de ha överträffat sig själva och inte ens bemödat sig att maskera däcken när de penselrenoverat fälgarna... suck. Vore intressant att få se hur en av deras bilar ser ut efter något år.

http://www.blocket.se/kristianstad/Toyota_Land_Cruiser_HJ60_4_0D___drag_63669608.htm?ca=11&w=3

Häftig inredning. Kanske inte mest praktiska men rätt ballt.

Inredningen gör att man direkt tänker att den är från USA eller mellanöstern (även om svarta bilar är extremt ovanligt där). Gör en Carfax på chassinumret så kan du säkert få reda på en del. Om inte annat förvissa dig om att det är en av alla de krockade bilar frånUSA som importeras till Litauen och lappas ihop och sen säljs i Europa.

Jag får ju lite dåliga vibbar när man gör en sökning på https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx och biluppgifter.se

Den är importerad men inte tagen i bruk? Det finns 0 (noll) ägare i Sverige.

Eller så är det bara jag som är nojjig ... Och inte kan utläsa register rätt :)

Importerad, men det är väl i sig ingen varningsklocka.

Kolla historiken noga är mitt råd.

Lycka till!