Klydd Postad 7 november, 2012 Rapport Share Postad 7 november, 2012 Ajdå! Garanti? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrWIB Postad 7 november, 2012 Rapport Share Postad 7 november, 2012 (redigerade) Då var det dags att rapportera att skiljereläet har sagt upp sig efter nio månader. Märkte det i helgen att kylboxen inte fungerade som den skulle, inte så konstigt när reläet inte öppnar för att ladda batteriet. Var köpte du ditt relä? Aj aj trist att höra. Köpte mitt på TH Pettersson, Redigerad 7 november, 2012 av MrWIB Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 7 november, 2012 Författare Rapport Share Postad 7 november, 2012 Jo, nog är det garanti, men den där förtretliga lilla lappen som kallas kvitto, den kan man ju fundera på var den har tagit vägen. Så det blir att köpa en ny. Men behöver man ha skiljereläet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrWIB Postad 8 november, 2012 Rapport Share Postad 8 november, 2012 Men behöver man ha skiljereläet? Jag hade nog sagt ja, trist att bli stående med kall mat men utan ström att starta bilen men en kompressorkyl drar ju väldigt lite, vi stod still i nästan 4 dagar med kylen gåendes och det var inga problem, dvs det fanns kraft kvar i batteriet (har ett 100A kopplat till den). Den största boven för mig är vattenkokaren, den suger ut batteriet ganska snabbt har jag märkt. Men har du bara kylen kopplat till extra batteriet kanske skiljerelä är overkill ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 11 november, 2012 Författare Rapport Share Postad 11 november, 2012 Winchen fick jobba mycket i går när vi var i Hedekas, tillslut så gick det inte att köra in linan. Visade sig att en gavel på trumman är skev och har släppt i svetsfogen. Går säkert att rikta och svetsa, men det får bli en ny winch. Funderar på att köpa den här winchen. Vad tror ni är det ett bra köp? http://www.electricw...-12v-steel.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 17 november, 2012 Författare Rapport Share Postad 17 november, 2012 Då var den nya winchen på plats. Nä, det blev ingen ny winch. Fick riktat trumman och svetsat den, sedan blev det en översyn av motor och planetväxel och som avslutning lackrenovering och dekaltrimning. I morn blir det att koppla elen och lägga på winchlinan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 19 november, 2012 Författare Rapport Share Postad 19 november, 2012 Idag kom ett paket från Hong Kong med xenon lampor. Så nu är det xenon på både hel och halvljus Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 19 november, 2012 Rapport Share Postad 19 november, 2012 Va bra! Då vet vi vem som får köra först hädanefter / Mecki Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 19 november, 2012 Författare Rapport Share Postad 19 november, 2012 Va bra! Då vet vi vem som får köra först hädanefter / Mecki Bra ljus räcker nog inte för att råda bot på min dåliga orienterings förmåga, men vi får ju se många nya ställen när jag kör först Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 19 november, 2012 Rapport Share Postad 19 november, 2012 :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 4 december, 2012 Författare Rapport Share Postad 4 december, 2012 I dag fick jag lite servicedelar till bilen. Det är bara kopplingscylindern som kommer till användning just nu, det andra hamnar på bra att ha hyllan. Här sitter den lille rackaren som fått för sig att börja läcka. Den nya vs den gamla. Slaglängden var den samma på dom, men fick flytta över den delen som krokar fast i pedalen för att få samma längd på hävarmen. Ordningen återställd, åter monterat och vätska påfyllt och luftat. Så här såg klegget ut som rann ur när cylindern byttes, säkert anno 1986 på den vätskan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 29 december, 2012 Författare Rapport Share Postad 29 december, 2012 (redigerade) Vad gör man en regnig lördag? Jo, man går ner i garaget och strippar bilen. Dags för en overhauling. Har ju använt bilen ett år nu. Blir att åtgärda lite bucklor och brunt krom som har kommit fram. Lättare att plocka ur rutorna än att maskera, men dom får sitta kvar tills det är dags att smeta på ny färg. Kulören blir den samma, Öststatsgrå Redigerad 29 december, 2012 av Rylander Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 6 januari, 2013 Författare Rapport Share Postad 6 januari, 2013 Våtslipat karrosen i dag men det sliter på fingrarna, nåja det blir ju mjuka och fina sårkanter Dörren blev lite tillbucklad när vi körde Outback Kräftköret förra året, hade riktat dörren tidigare så det räckte med att spackla nu. Och här är sviterna efter Outback Sommar, inga stora bucklor men jag gillar inte bucklor. Det som står näst på agendan är att plocka bort bakdörrarna och ge sig på rosten som kryper fram vid gångjärns infästning på karossen. Som ni förstår så gillar jag inte rost heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BJ42 Daniel Postad 7 januari, 2013 Rapport Share Postad 7 januari, 2013 Du har på tok för mycket fritid!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 7 januari, 2013 Författare Rapport Share Postad 7 januari, 2013 Du har på tok för mycket fritid!!! För mycket fritid vet jag inte, tror att jag har för få bilar att greja med. Man kanske skulle ta och köpa sig en bil till Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 7 januari, 2013 Rapport Share Postad 7 januari, 2013 För mycket fritid vet jag inte, tror att jag har för få bilar att greja med. Man kanske skulle ta och köpa sig en bil till Det klart att man måste ha flera bilar att meka med om man kör Toyota, dom håller ju för bra För övrigt Thomas: Snyggt jobbat, snacka om att arbeta så att fingrarna blöder I väntan på nått lämpligt objekt kan Doktor Lindeman få en ny patient i Solrosgaraget, både 42:an och 80:an skulle behöva få lite nya bodyparts transplanterade . Mecki Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 7 januari, 2013 Författare Rapport Share Postad 7 januari, 2013 (redigerade) Tänk en 42:a i solrosgaraget, i kväll har jag nog svårt för att somna. 42:an är välkommen att läggas in i Solrosgaraget, viss väntetid kan förekomma då rostmask inte innefattas av vårdgarantin. /Dr Linderman Redigerad 7 januari, 2013 av Rylander Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 7 januari, 2013 Rapport Share Postad 7 januari, 2013 Tänk en 42:a i solrosgaraget, i kväll har jag nog svårt för att somna. Så ja, så ja . Vi vet ju att det går att råda bot på det lilla problemet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 21 januari, 2013 Författare Rapport Share Postad 21 januari, 2013 Denna vecka infinner sig lacktorsdagen. Blir att tända upp fotgen elementen på onsdag kväll så man får lite tropisk värme i garaget när färgen skall på. Men innan dess så skall det maskeras. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 24 januari, 2013 Författare Rapport Share Postad 24 januari, 2013 Då var färgen på plats med hjälp av roller och en liten färgspruta, hade räknat med att det skulle ta sex timmar så jag förberedde med kaffe och mackor. Började klockan tio och klockan två var jag klar så det hela tog bara fyra timmar. När man målar så är det ingen fördel att ha garaget i huset, färg lukten tränger upp i huset. Inte blir det bättre av att det är 10-15 gr kallt ute nu när man behöver vädra. Var nere i garaget nu i kväll för att fylla på bränsle i kaminen, samtidigt så rev jag all maskering och tog mig en närmare titt på resultatet, det blev änna gör bra denna gången också. Bilen får stå ett par veckor innan jag börjar med återmonteringen, men under tiden så skall det bytas oljor i axlar och motor, bromsarna skall ses över m.m. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
solk Postad 25 januari, 2013 Rapport Share Postad 25 januari, 2013 Rylander, du får sluta upp med det här. Jag blir alltid avis över storleken på projekten du ger dig på och hur bra det blir. "Skall bara lacka om bilen lite, det går la fort..." Är det sån där Jotun Bengalack du har till bilen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 26 januari, 2013 Författare Rapport Share Postad 26 januari, 2013 (redigerade) Är det sån där Jotun Bengalack du har till bilen? Det är Bengalack som bilen är rullad med, flyter ut bra, torkar snabbt och ytan blir hård och fin. Redigerad 26 januari, 2013 av Rylander Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 26 januari, 2013 Författare Rapport Share Postad 26 januari, 2013 Det har sina sidor att förvara delarna utomhus, fick ta till kofoten och bryta loss kofångaren. Blev ett fint märke i gräsmattan, det är la tur man inte har en gräsmattan fin som en golf green Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 7 februari, 2013 Författare Rapport Share Postad 7 februari, 2013 Allt åter monterat och klart. Kändes gött att vrida på start nyckeln efter sex veckors stillestånd. Den startade utan minsta tvekan t.o.m brandvarnaren i garaget startade utan att tveka Återstår ett moment som skall genomföras på måndag em, bilprovningen skall besökas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ewoldern Postad 8 februari, 2013 Rapport Share Postad 8 februari, 2013 Allt åter monterat och klart. Kändes gött att vrida på start nyckeln efter sex veckors stillestånd. Den startade utan minsta tvekan t.o.m brandvarnaren i garaget startade utan att tveka Återstår ett moment som skall genomföras på måndag em, bilprovningen skall besökas. Den va stilren, snyggt jobbat! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster