Rylander Postad 29 mars, 2012 Författare Rapport Share Postad 29 mars, 2012 stiligt. En GPS-puck också, så har du världens GPS Tänk bara på att om den sitter stumt fast så kan nog hårddisken vara lite känslig för vibrationer och skakningar. Jorå, gps-puck är beställd från Hong Kong. Men vad skall man ha för kartprogram? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 5 april, 2012 Författare Rapport Share Postad 5 april, 2012 Även en Toyota kan behöva lite underhåll en skärtorsdag. Bytt ena kulleden på styrstaget. Passade på att sätta dit en fettnippel på den andra kulleden. Imorn är det ju en lång fredag så då skall jag göra ett nytt försök att hitta en plats för hi lift:en Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 6 april, 2012 Författare Rapport Share Postad 6 april, 2012 Nu har jag hittat en plats för hi liften. Den kommer nog inte att sitta där permanent utan hänger nog dit den när man skall i vägg på äventyr. Man löser ett problem och nya infinner sig, var skall jag placera nummerplåten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 8 april, 2012 Författare Rapport Share Postad 8 april, 2012 Har ju höjt bilen 40mm fram utan att jag har följt efter med infjädringsstoppen men nu är det fixat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 9 april, 2012 Rapport Share Postad 9 april, 2012 Varför måste du även förlänga stoppen? Har du längre dämpare nu som bottnar annars, eller vad är anledningen? Det ända du gjort är väl längre fjädrar, som resulterar i ett mer utfjädrat läge, men annars samma som original? Eller, vad har jag missat? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 9 april, 2012 Författare Rapport Share Postad 9 april, 2012 Vill begränsa infjädringen . Nu är infjädrings längden samma som innan jag monterade fjäderdistanserna. Stora däck har ju en förmåga att ta i lite här och var när det flexar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 9 april, 2012 Rapport Share Postad 9 april, 2012 Ahhhh... Man kan konstatera att det var itag från ballongdäcken jag missat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 12 april, 2012 Författare Rapport Share Postad 12 april, 2012 Inte är det skärtorsdag men dock bromstorsdag Handbromsen tog inget vidare hur jag än justerade så det var lika bra att byta bromsarna. Broms skölden var lite mösig i kanten så det blev att laga. Vänster sidan är klar, får ge mig på andra sidan till helgen. Nummerplåten har hittat tillbaka, sitter med snabbfäste i hi liften. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 13 april, 2012 Författare Rapport Share Postad 13 april, 2012 Rykande färsk dekaltrimning Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrWIB Postad 13 april, 2012 Rapport Share Postad 13 april, 2012 Rykande färsk dekaltrimning Visst går bilen lite bättre med sån trimning! Lättare än att hålla på att chippa, fila, borra å annat onödigt, bara att smälla på lite stickers så blir allt lite bättre ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 23 april, 2012 Författare Rapport Share Postad 23 april, 2012 I lördag var det första gången som man fick provat ordentligt hur det funkade med 35:or. Hade justerat skärmarna med gummiklubba men det visade sig att det inte räckte. Satte vinkelslipen i skärmen och kapade bort in bit. Delarna som kapades bort. Det går inte lika fort som när frank på 4x4sweden fixar skärmkanter men till fredag skall det vara klart för på lördag bär det av till Uddevalla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 24 april, 2012 Författare Rapport Share Postad 24 april, 2012 Fick börjat på det andra hjulhuset i kväll. Hoppas att kunna få på färgen imorn och monterat tillbaka skärmbreddarna på torsdag, underredsmassa på fredag. Återstår att se om tidplanen håller. Får ge mig på avgasröret också men det får bli nästa vecka, ni ser ju skavmärket på röret i hjulhuset. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 25 april, 2012 Rapport Share Postad 25 april, 2012 "Skall man vara fin , får man lida pin" Det är ju tyvärr sällan att "bara" göra något, det drar ju alltid med sig nått mer i arbetsväg . Men jag misstänker att när herr Rylander är färdig så blir det som vanligt riktigt bra, den stora utvärderingen kommer väl till helgen. / Mecki Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 27 april, 2012 Författare Rapport Share Postad 27 april, 2012 Tidplanen höll, bilen är redo terrängen i Uddevalla imorn. Ett nytt batteri inhandlades idag så nu är båda batterierna bytta. En ny generator är beställd så nu så skall väll strömtillförseln vara tryggad. Svårt att se kanske men operationen med hjulhuset blev lyckad. Någon som vet var man kan få tag i nya gummimuffar till röret som går mellan turbon och insuget? /Thomas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 10 Maj, 2012 Författare Rapport Share Postad 10 Maj, 2012 I eftermiddags när jag kom hem så låg det en hög med metallbitar utanför garaget. Tanken är att det skall bli skydd för tröskeln och samtidigt något att kliva på när man skall in i bilen. Tröskeln skall förstärkas på insidan med en 4mm plåt, krävs lite svetsarbete för att få dit den så det får vänta till helgen. Vågar inte svetsa i tröskeln en vardag, bättre att göra det på helgen så man kan ha lite uppsikt över det (gott om underredsmassa i tröskeln som kan börja brinna). Så delarna sitter bara på lösen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 11 Maj, 2012 Författare Rapport Share Postad 11 Maj, 2012 そして今日はついに新しい発電機であった Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
solk Postad 11 Maj, 2012 Rapport Share Postad 11 Maj, 2012 Misstänker att generatorn kommer från kina, ge gärna rapport om hur den är att installera och hur den levererar. En hel del kinesiska reservdelssidor har prylar till LC och när det gäller dyrare svårhittade enheter ligger de jäkligt attraktivt i pris. Rapport emotses! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 12 Maj, 2012 Författare Rapport Share Postad 12 Maj, 2012 Beställde generatorn från skruvat.se men den är säkert tillverkad i Kina. Återkommer med en rapport när generatorbytet inlett. Skall bara göra klart tröskelskydden, skall montera dom i morn och målas en gång till. Så här ser tröskelskydden ut när dom är färdiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 13 Maj, 2012 Författare Rapport Share Postad 13 Maj, 2012 Sidorören är målade och monterade. Sedan var det dags att lyfta på huven för att byta generator. Här ligger dom små krabaterna och bekantar sig med varandra Dom såg identiska ut förutom att det satt ett Toyota märke på den gamla generatorn. Nedre bulten som håller generatorn, tog ett par timmar att få loss den. Den har nog suttit där orörd sedan bilen rullade ut från fabriken. Generatorn på plats och provkörd, nu visade volt mätaren 14,4V. Detta gick åt i verktygsväg plus tålamod och envishet. それはこの時間のすべてだ/ 智之 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 16 Maj, 2012 Författare Rapport Share Postad 16 Maj, 2012 Säg den lycka som varar. I knappt 4 mil höll den ny generatorn Remskivan släppte från axeln trots att bulten som håller skivan sitter kvar med sin låsning. Så det blev att montera tillbaka den gamla generatorn, måste ju ha en fungerande bil till helgen när vi har klubbkörning.Sedan återstår den tråkiga delen med att reklamera osv. Men man får se det positivt, det kan alltid bli lite värre Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
solk Postad 16 Maj, 2012 Rapport Share Postad 16 Maj, 2012 Ojdå, jag ångrar nästan att jag frågade efter funktionsrapport... Då återstår väl bara att efterfråga hur skruvat.se hanterar reklamationen. kör hårt, jag delar din frustration. //solk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 17 Maj, 2012 Rapport Share Postad 17 Maj, 2012 Det var inte roligt att höra , tur att det är några dagar kvar till körningen . Det positiva är ju att byte tillbaka bör gå betydligt snabbare nu när du slipper trilskas med fastrostade bultar . / Mecki Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 22 Maj, 2012 Författare Rapport Share Postad 22 Maj, 2012 Händer inte så mycket i garaget just nu, man väntar ju på delar. En backspegel fick för sig att umgås med ett granträd i lördags så där kommer den lokala glasmästaren in i bilden. Tycker precis som ni andra, himla fin bil som avspeglar sig Jo, det dök upp ett paket från Milner offroad idag. Bra att ha med sig en drivknut i reserv, ut i fall att om……. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anton Postad 23 Maj, 2012 Rapport Share Postad 23 Maj, 2012 Händer inte så mycket i garaget just nu, man väntar ju på delar. En backspegel fick för sig att umgås med ett granträd i lördags så där kommer den lokala glasmästaren in i bilden. Otur med backspegeln, otrevligt när träden bara hoppar på våra bilar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rylander Postad 2 juni, 2012 Författare Rapport Share Postad 2 juni, 2012 I väntan på att den nya generatorn skall dyka upp så passade jag på att fixa till alla anslutningar som satt på pluspolen, blev riktigt bra när varje kabel har en egen fastsättning på pluspolen. Jo jag vet att det sitter en svart kabel på plusen, antingen är det någon ägare före mig som bytt kabeln till startmotorn eller så är det en färgbild japan som har monterat den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster