Gå till innehåll

En lj70 i Solrosgaraget

Rylander

Rekommendera Poster

stiligt. En GPS-puck också, så har du världens GPS :) Tänk bara på att om den sitter stumt fast så kan nog hårddisken vara lite känslig för vibrationer och skakningar.

Jorå, gps-puck är beställd från Hong Kong. Men vad skall man ha för kartprogram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 273
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Även en Toyota kan behöva lite underhåll en skärtorsdag.

1333642662_resized.jpg

Bytt ena kulleden på styrstaget.

1333642666_resized.jpg

Passade på att sätta dit en fettnippel på den andra kulleden.

1333642664_resized.jpg

Imorn är det ju en lång fredag så då skall jag göra ett nytt försök att hitta en plats för hi lift:en

Länk till kommentar

Varför måste du även förlänga stoppen? Har du längre dämpare nu som bottnar annars, eller vad är anledningen? Det ända du gjort är väl längre fjädrar, som resulterar i ett mer utfjädrat läge, men annars samma som original? Eller, vad har jag missat?

Länk till kommentar

Inte är det skärtorsdag men dock bromstorsdag :blink:

Handbromsen tog inget vidare hur jag än justerade så det var lika bra att byta bromsarna.

1334256553_resized.jpg

Broms skölden var lite mösig i kanten så det blev att laga. Vänster sidan är klar, får ge mig på andra sidan till helgen.

1334256554_resized.jpg

1334256551_resized.jpg

Nummerplåten har hittat tillbaka, sitter med snabbfäste i hi liften.

1334256552_resized.jpg

Länk till kommentar

Rykande färsk dekaltrimning B)

1334327168_resized.jpg

Visst går bilen lite bättre med sån trimning! Lättare än att hålla på att chippa, fila, borra å annat onödigt, bara att smälla på lite stickers så blir allt lite bättre ... laugh.gif

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

I lördag var det första gången som man fick provat ordentligt hur det funkade med 35:or.

Hade justerat skärmarna med gummiklubba men det visade sig att det inte räckte. Satte

vinkelslipen i skärmen och kapade bort in bit.

1335205921_resized.jpg

Delarna som kapades bort.

1335205922_resized.jpg

Det går inte lika fort som när frank på 4x4sweden fixar skärmkanter men till fredag skall det vara klart för på lördag bär det av till Uddevalla.

1335205920_resized.jpg

Länk till kommentar

Fick börjat på det andra hjulhuset i kväll. Hoppas att kunna få på färgen imorn

och monterat tillbaka skärmbreddarna på torsdag, underredsmassa på fredag.

Återstår att se om tidplanen håller.

1335293540_resized.jpg

Får ge mig på avgasröret också men det får bli nästa vecka, ni ser ju skavmärket på röret i hjulhuset.

Länk till kommentar

"Skall man vara fin , får man lida pin"

Det är ju tyvärr sällan att "bara" göra något, det drar ju alltid med sig nått mer i arbetsväg . ;)

Men jag misstänker att när herr Rylander är färdig så blir det som vanligt riktigt bra, den stora utvärderingen kommer väl till helgen.

/ Mecki

Länk till kommentar

Tidplanen höll, bilen är redo terrängen i Uddevalla imorn.

Ett nytt batteri inhandlades idag så nu är båda batterierna bytta. En ny generator är beställd så nu så skall väll strömtillförseln vara tryggad.

1335538136_resized.jpg

Svårt att se kanske men operationen med hjulhuset blev lyckad.

1335538137_resized.jpg

Någon som vet var man kan få tag i nya gummimuffar till röret som går mellan turbon och insuget?

1335538135_resized.jpg

/Thomas

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

I eftermiddags när jag kom hem så låg det en hög med metallbitar utanför garaget. Tanken är att det

skall bli skydd för tröskeln och samtidigt något att kliva på när man skall in i bilen.

1336676251_resized.jpg

Tröskeln skall förstärkas på insidan med en 4mm plåt, krävs lite svetsarbete för att få dit den

så det får vänta till helgen. Vågar inte svetsa i tröskeln en vardag, bättre att göra det på helgen

så man kan ha lite uppsikt över det (gott om underredsmassa i tröskeln som kan börja brinna).

Så delarna sitter bara på lösen.

1336676249_resized.jpg

1336676252_resized.jpg

Länk till kommentar

Misstänker att generatorn kommer från kina, ge gärna rapport om hur den är att installera och hur den levererar. En hel del kinesiska reservdelssidor har prylar till LC och när det gäller dyrare svårhittade enheter ligger de jäkligt attraktivt i pris. Rapport emotses!

Länk till kommentar

Beställde generatorn från skruvat.se men den är säkert tillverkad i Kina. Återkommer med en rapport när generatorbytet inlett.

Skall bara göra klart tröskelskydden, skall montera dom i morn och målas en gång till.

Så här ser tröskelskydden ut när dom är färdiga.

post-1136-056011900 1336852852_thumb.jpg

Länk till kommentar

Sidorören är målade och monterade.

1336930066_resized.jpg

1336930063_resized.jpg

Sedan var det dags att lyfta på huven för att byta generator.

1336930068_resized.jpg

1336930069_resized.jpg

Här ligger dom små krabaterna och bekantar sig med varandra :lol: Dom såg identiska ut förutom att det satt ett Toyota märke på den gamla generatorn.

1336930070_resized.jpg

Nedre bulten som håller generatorn, tog ett par timmar att få loss den. Den har nog suttit där orörd sedan bilen rullade ut från fabriken.

1336930071_resized.jpg

Generatorn på plats och provkörd, nu visade volt mätaren 14,4V.

1336930072_resized.jpg

Detta gick åt i verktygsväg plus tålamod och envishet.

1336931569_resized.jpg

それはこの時間のすべてだ/ 智之

Länk till kommentar

Säg den lycka som varar. I knappt 4 mil höll den ny generatorn angry-emoticon_147404288.gif

Remskivan släppte från axeln trots att bulten som håller skivan sitter kvar med sin låsning.

Så det blev att montera tillbaka den gamla generatorn, måste ju ha en fungerande bil till helgen

när vi har klubbkörning.Sedan återstår den tråkiga delen med att reklamera osv.

Men man får se det positivt, det kan alltid bli lite värre :blink:

post-1136-064513700 1337185029_thumb.jpg

post-1136-011804900 1337185041_thumb.jpg

post-1136-071373100 1337185051_thumb.jpg

Länk till kommentar

Ojdå, jag ångrar nästan att jag frågade efter funktionsrapport... Då återstår väl bara att efterfråga hur skruvat.se hanterar reklamationen.

kör hårt, jag delar din frustration. //solk

Länk till kommentar

:( Det var inte roligt att höra , tur att det är några dagar kvar till körningen .

Det positiva är ju att byte tillbaka bör gå betydligt snabbare nu när du slipper trilskas med fastrostade bultar .

/ Mecki

Länk till kommentar

Händer inte så mycket i garaget just nu, man väntar ju på delar. En backspegel fick för sig att umgås

med ett granträd i lördags så där kommer den lokala glasmästaren in i bilden.

Tycker precis som ni andra, himla fin bil som avspeglar sig <_<

1337450507_resized.jpg?width=960&height=720

Jo, det dök upp ett paket från Milner offroad idag. Bra att ha med sig en drivknut i reserv, ut i fall att om…….

post-1136-013364200 1337714834_thumb.jpg

Länk till kommentar

Händer inte så mycket i garaget just nu, man väntar ju på delar. En backspegel fick för sig att umgås

med ett granträd i lördags så där kommer den lokala glasmästaren in i bilden.

Otur med backspegeln, otrevligt när träden bara hoppar på våra bilar!

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

I väntan på att den nya generatorn skall dyka upp så passade jag på att fixa till alla anslutningar som

satt på pluspolen, blev riktigt bra när varje kabel har en egen fastsättning på pluspolen. Jo jag vet att

det sitter en svart kabel på plusen, antingen är det någon ägare före mig som bytt kabeln till startmotorn

eller så är det en färgbild japan som har monterat den.

1338667724_resized.jpg

Länk till kommentar