Gå till innehåll

Toyota 4x4 träff

Klydd

Rekommendera Poster

• Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vi kör 07.00 från Göteborg, så planen är att träffas vid 09.00 i Skövde på Kråkberget. Koordinater ungefär N58 22 05.9 E13 50 16.1

Vi kommer att ha en stor grill med oss som räcker åt alla, så det är klart att det blir gemensam grillning!

Jag har beställt fint väder, hoppas inte det är restnoterat :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite uppdatering:

Jag har varit i kontakt med Offroaders Häggum igen och träffen blir av precis som planerat.

Enda viktiga tiden att hålla reda på är 10.00 om man vill köra, då är det obligatoriskt förarmöte.

Vi har fått en deltagare till som ansluter vid Allum, så senaste listan är

1. Klydd (Henrik, Jennie & Magnus)

2. Globecruiser (Jens & Sophie)

3. JAK (Jan Ove & Pia)

4. MrWIB (Oskar & Maria + 2 barn)

5. Peder & Nic

6. Carl (Carl & Berit ev Bamse)

7. Östen & Eva

8. Ankarbäck

9. LCHJ (Sören & Siv + 2 barn)

10. Dan & Sandra & Henrik

11. Anton & delägare Anders

12. Björn & Regina

13. Mats

Länk till kommentar

Anmälan till träffen är 8.30-10.00. Jag kommer nog närmare kl 10 än kl 9 då jag räknar med drygt 4 timmar restid.

HJ60n är ju inget fartmonster direkt och jag har ca 35mil...

/Johan

Hej Johan, Vi kanske kan åka tillsammans. Från Södertälje alternativt E20 Strängnäs.

mvh,

Länk till kommentar

Anmälan till träffen är 8.30-10.00. Jag kommer nog närmare kl 10 än kl 9 då jag räknar med drygt 4 timmar restid.

HJ60n är ju inget fartmonster direkt och jag har ca 35mil...

/Johan

Hej Johan, Vi kanske kan åka tillsammans. Från Södertälje alternativt E20 Strängnäs.

mvh,

Ja visst, kanske det. Vet inte om du står ut med att åka HJ60-fart :) Brukar köra 90-100km/h med den, annars drar den så mycket soppa och så blir man rätt döv...

Jag åker E20 via Strängnäs och svänger av mot Skövde i Mariestad.

/Johan

Länk till kommentar

Vi kan väl sammanstråla vid eller efter Strängnäs! Peder har du idé på lämplig träffpunkt - mack eller så?

m v h Östen

Hej Östen. Är för närvarande i USA men hör av mig så snart jag är tillbaka. Ringer dig och bestämmer plats och tid.

Vi ses.

mvh,

Länk till kommentar

Ni som har för avsikt att åka E20 över Strängnäs - så kan jag ansluta vid Kjula's trafikplats (avfarten innan första avfarten till Etuna). Östen - vad jag förstår skall vi fika i Arboga - passar mig utmärkt!

mvh,

Länk till kommentar

Ni som har för avsikt att åka E20 över Strängnäs - så kan jag ansluta vid Kjula's trafikplats (avfarten innan första avfarten till Etuna). Östen - vad jag förstår skall vi fika i Arboga - passar mig utmärkt!

mvh,

Hej Johan,

Pratat med Östen och vi bestämde kl 0700 vid avfarten/trafikplats Kjula på E20 mellan Strängnäs och E-tuna.

Vi tar sedan god tid på oss ner och skall tydligen stanna i Arboga för en kolestrolkick.

Har du CB-radio så är kanalen 16. Skickar mitt mobilnummer i ett PM.

mvh,

Länk till kommentar

Det låter ju bra. Har inte fått dit min CB då jag inte hittar nån vettig plats för antennen så det får bli mobil.

Är trafikplats Kjula någon typ av rastplats där man kan stanna?

Det är drygt 25mil från Strängnäs så är det inte lite snålt med kl 7.00? Sista biten är småvägar med 70km/h och massor av kameror. Föreslår 6.30, speciellt om vi skall fika också...

/Johan

Länk till kommentar

Nu börjar det närma sig, och som Anton skriver, det verkar som att vi har vädergudarna på vår sida denna gången!

Skulle vara bra om alla kan ta med sig en fungerande penna oxå! Vi har en liten aktivitet inplanerad. :)

Länk till kommentar

Det låter ju bra. Har inte fått dit min CB då jag inte hittar nån vettig plats för antennen så det får bli mobil.

Är trafikplats Kjula någon typ av rastplats där man kan stanna?

Det är drygt 25mil från Strängnäs så är det inte lite snålt med kl 7.00? Sista biten är småvägar med 70km/h och massor av kameror. Föreslår 6.30, speciellt om vi skall fika också...

/Johan

Ok 6.45 i Kjula o sedan får vi se om vi hinner fika! Arboga konditoriet lär vara stängt vi 7-tiden lördag!

Hoppas alla kan 06.45!

Östen

Länk till kommentar

Jag hoppar nog samåkning. Tänkte åka hemifrån kl 5. Räknar med 4 timmar ner.

Det är 34 mil hemifrån mig. Vill inte stressa, det är det värsta jag vet.

Ni kanske kommer ikapp mig på vägen, jag kör inte så fort.

/Johan

Länk till kommentar

Varför stressa? Kör aldrig mer än 10 mil i taget innan det blir fikadax.

Jag åker ner för att sparka lite hjul, prata smörja (som vanligt) och umgås. Inte tvingad att sprätta i leran etc.

Har för övrigt en del kvar att göra på LC120:an och vill inte sedan gräva i leran (tillräckligt med allt rostskyddsmedel :)

mvh,

Länk till kommentar

Det var just det jag menar. Varför starta sent så man får stressa ner. Startar kl 5 så jag kan ta det lugnt.

Jag tänker dock testa bilen i backarna men lera klarar jag mig utan. Inget kul att tvätta bort geggan efteråt

och leran i surhålen tränger in överallt och är döden för alla lager. Syns imorgon.

/Johan

Länk till kommentar

DSC01507.JPG

Nytvättad och redo att möta upp vid Allum 07.00 8-)

Har ingen såndäringa cool radio ännu, men Globecruiser och Klydd har mitt mobilnummer och vise versa om jag skulle köra fast på vägen dit :)

Syns imorgon allihopa!

Länk till kommentar