Klydd Posted March 19, 2009 Report Share Posted March 19, 2009 Nu är det dax för Toyota 4x4 träff! Den 25 april anordnar Offroaders Häggum sin årliga terräng touring (TT) på det klassiska Kråkeberget på P4's övningsområde i Skövde och det är ett ypperligt tillfälle för oss att sammanstråla på! Det är ett bra område där det finns möjlighet för alla att prova på terräng körning, vare sig man har en original bil, eller man har ett offroad-monster. Självklart går det lika bra att komma dit bara för att umgås med fler som är intresserade av Toyota's 4x4. Vi tar med en stor grill så det ska finnas möjlighet för alla att grilla. Lite hållpunkter för dagen. 9:00 träffas vi i Skövde (Om fler från Göteborg så kör vi gärna i följe!) 10:00-10:15 är det obligatoriskt förarmöte för dem som vill köra offroad. 12:00 startar vi grillen (på planen vid "sjön") 13:30 Gemensam safari på området 17:00 Körningen avslutas Mer info om träffen kan man läsa på Offroaders Häggums sida om träffen Pris 250kr per bil att få köra på området. Deltagarlista (kopiera listan och fyll på i tråden om du har möjlighet att följa med) 1. Klydd (Henrik & Jennie) 2. Globecruiser (Jens & Sophie) 3. JAK (Jan Ove & Pia) 4. ..... 5. ..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrWIB Posted March 19, 2009 Report Share Posted March 19, 2009 Självklart kommer vi =) 1. Klydd (Henrik & Jennie) 2. Globecruiser (Jens & Sophie) 3. JAK (Jan Ove & Pia) 4. MrWIB (Oskar & Maria + 2 barn) Skall bli roligt att träffas å få testa bilen lite Edit: Utgår från Gbg så jag e med på samåkning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder Posted March 19, 2009 Report Share Posted March 19, 2009 Kommer också. Om FJC'n är klar så blir det den så man kan hoppa lite (får man göra det?). I annat fall blir det långdistansloket den vita KDJ 120an. 1. Klydd (Henrik & Jennie) 2. Globecruiser (Jens & Sophie) 3. JAK (Jan Ove & Pia) 4. MrWIB (Oskar & Maria + 2 barn) 5. Peder med co-driver Nicklas mvh, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl Posted March 19, 2009 Report Share Posted March 19, 2009 1. Klydd (Henrik & Jennie) 2. Globecruiser (Jens & Sophie) 3. JAK (Jan Ove & Pia) 4. MrWIB (Oskar & Maria + 2 barn) 5. Peder med co-driver Nic 6.Carl (Carl o Berit ev Bamse) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Östen Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 1. Klydd (Henrik & Jennie) 2. Globecruiser (Jens & Sophie) 3. JAK (Jan Ove & Pia) 4. MrWIB (Oskar & Maria + 2 barn) 5. Peder & Nic 6.Carl (Carl & Berit ev Bamse) 7. Östen & Eva Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ankarback Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 Peder, tror inte man får hoppa Brukar vara max 30km/h på träffarna, annars blir det kaos... 1. Klydd (Henrik & Jennie) 2. Globecruiser (Jens & Sophie) 3. JAK (Jan Ove & Pia) 4. MrWIB (Oskar & Maria + 2 barn) 5. Peder & Nic 6.Carl (Carl & Berit ev Bamse) 7. Östen & Eva 8. Ankarbäck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LCHJ Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 1. Klydd (Henrik & Jennie) 2. Globecruiser (Jens & Sophie) 3. JAK (Jan Ove & Pia) 4. MrWIB (Oskar & Maria + 2 barn) 5. Peder & Nic 6.Carl (Carl & Berit ev Bamse) 7. Östen & Eva 8. Ankarbäck 9. LCHJ (Sören & Siv + 2 barn) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 1. Klydd (Henrik & Jennie) 2. Globecruiser (Jens & Sophie) 3. JAK (Jan Ove & Pia) 4. MrWIB (Oskar & Maria + 2 barn) 5. Peder & Nic 6.Carl (Carl & Berit ev Bamse) 7. Östen & Eva 8. Ankarbäck 9. LCHJ (Sören & Siv + 2 barn) 10. Dan & Sandra & Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 1. Klydd (Henrik & Jennie) 2. Globecruiser (Jens & Sophie) 3. JAK (Jan Ove & Pia) 4. MrWIB (Oskar & Maria + 2 barn) 5. Peder & Nic 6.Carl (Carl & Berit ev Bamse) 7. Östen & Eva 8. Ankarbäck 9. LCHJ (Sören & Siv + 2 barn) 10. Dan & Sandra & Henrik 11. Anton & delägare Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted March 21, 2009 Author Report Share Posted March 21, 2009 Jättekul att så många ansluter! Denna träff har potential att bli största Toyota 4x4 träffen i Sverige än så länge MrWib, vi får höras lite längre fram ang gemensam färd till Skövde. Blir nog någon till från Gbg gissar jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn Björlin Posted March 22, 2009 Report Share Posted March 22, 2009 1. Klydd (Henrik & Jennie) 2. Globecruiser (Jens & Sophie) 3. JAK (Jan Ove & Pia) 4. MrWIB (Oskar & Maria + 2 barn) 5. Peder & Nic 6.Carl (Carl & Berit ev Bamse) 7. Östen & Eva 8. Ankarbäck 9. LCHJ (Sören & Siv + 2 barn) 10. Dan & Sandra & Henrik 11. Anton & delägare Anders 12. Björn & Regina Ansluter i Ingared om resan går E20 upp från göteborg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted March 25, 2009 Author Report Share Posted March 25, 2009 Lite mer info inför träffen: [*:3a8w4va5]Direkt efter förargenomgången kl.10 erbjuder Offroaders Häggum möjligheten för en enklare grundkurs i terrängkörning där en funktionär åker med och visar var och hur man kan köra. Passa gärna på att ta detta tillfället i akt och lär från någon som är van att köra på detta området.[*:3a8w4va5]Ta med något som går att grilla! Vi har med en stor grill som räcker för alla[*:3a8w4va5]27Mhz komradio kan vara bra att ha, men absolut inget tvång[*:3a8w4va5]Om alla tar med regnkläder så får vi säkert solsken Björn, klart vi möter upp dig i Ingared (inte för jag har någon aning om var det ligger, men det löser sig ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrWIB Posted March 25, 2009 Report Share Posted March 25, 2009 Björn, klart vi möter upp dig i Ingared (inte för jag har någon aning om var det ligger, men det löser sig ) Ha ha ... jag har en kollega som bor i Ingared så jag frågade om han kände Björn, men det gjorde han inte Så liten är tydligen inte världen. Jag vet iaf vart det ligger så jag kan leda expeditionen dit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn Björlin Posted March 25, 2009 Report Share Posted March 25, 2009 Det låter bra det Jag vet vart Ingared ligger också, så det borde inte vara något problem Känner tyvärr ingen här som kan tänkas ha en kollega med landcruiser heller. Men det blir väl fint att det kommer en liten Cruiserkaravan här genom byn på morgonen... För dom som inte vet så ligger Ingared 1.1mil sydväst om Alingsås längs E20, alt. 3.5mil nordost om Göteborg även där längs E20. Björn, klart vi möter upp dig i Ingared (inte för jag har någon aning om var det ligger, men det löser sig ) Ha ha ... jag har en kollega som bor i Ingared så jag frågade om han kände Björn, men det gjorde han inte Så liten är tydligen inte världen. Jag vet iaf vart det ligger så jag kan leda expeditionen dit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted April 6, 2009 Author Report Share Posted April 6, 2009 Vilka vill köra i följe från Göteborg? Förslag på bra uppsamlingsplats och klockslag? Björn, möter vi dig i Ingared, eller på E20? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrWIB Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Vilka vill köra i följe från Göteborg? Förslag på bra uppsamlingsplats och klockslag? Jag kör gärna i följe. Uppsamlingsplats? Har ingen bra idé om det. Någonstans i närheten av E20. Tid till skövde e väl ca 2.5h så runt 0700? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted April 7, 2009 Author Report Share Posted April 7, 2009 Då föreslår jag att vi tar ett uppsamlingsheat på Allums parkering i Partille och åker därifrån kl.07.00. Här menar jag: Allums parkering på eniro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ankarback Posted April 9, 2009 Report Share Posted April 9, 2009 Är det någon som kollat med klubben om träffen verkligen blir av? På hemsidan står det att datumet är preliminärt och den finns inte med i kalendern vare sig i tidningen 4wheeldrive eller på 4x4Sweden.se Inte så kul att åka 35mil om det inte blir något... /Johan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted April 9, 2009 Author Report Share Posted April 9, 2009 Jag har haft kontakt med dem och den ska bli av. Jag kan kolla igen för säkerhets skull, så inget oförutsett inträffat senaste veckan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ankarback Posted April 11, 2009 Report Share Posted April 11, 2009 Det låter bra. Jag bara undrade då dom i vanliga fall annonserar rätt friskt om sina träffar. /Johan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn Björlin Posted April 12, 2009 Report Share Posted April 12, 2009 Jag kanske blir tvungen att ställa in, drivknutarna fram är på ordentlig väg att säga sitt nu. Mest på vänster sida där det knäpper rejält när man svänger men även på höger sida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted April 12, 2009 Author Report Share Posted April 12, 2009 Ojdå! Tråkigt! Går det inte att köra med på enbart 2-hjulsdrift? Hade varit kul om ni kunde följa med i alla fall bara för att sparka på däck o grilla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ankarback Posted April 12, 2009 Report Share Posted April 12, 2009 Jag kanske blir tvungen att ställa in, drivknutarna fram är på ordentlig väg att säga sitt nu. Mest på vänster sida där det knäpper rejält när man svänger men även på höger sida. Prova att trycka i en massa nytt fett i dom. Gjorde det på min bil och den blev knäpptyst . Sitter en fyrkantig bult på baksidan av "spindeln" där man kan trycka i fett med en fettspruta. /Johan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn Björlin Posted April 12, 2009 Report Share Posted April 12, 2009 Ojdå! Tråkigt! Går det inte att köra med på enbart 2-hjulsdrift? Hade varit kul om ni kunde följa med i alla fall bara för att sparka på däck o grilla. Vi har pratat om det också, så det är inte helt uteslutet än. Skövde är ju dessutom inte så tuff terräng att det behöver bli speciellt belastat. Prova att trycka i en massa nytt fett i dom. Gjorde det på min bil och den blev knäpptyst .Sitter en fyrkantig bult på baksidan av "spindeln" där man kan trycka i fett med en fettspruta. Jag ska prova det, vet att det finns fett i dem men ska ändå prova att trycka i lite mer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Globecruiser Posted April 17, 2009 Report Share Posted April 17, 2009 Skövde är ju dessutom inte så tuff terräng att det behöver bli speciellt belastat. . Kan man köra i Ökna så kan man köra i Skövde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts