Josaa Postad 20 augusti, 2024 Rapport Share Postad 20 augusti, 2024 Hej! Josaa heter jag och köpte tidigare i år Per Morbergs gamla HZJ79 single cab. Helt OK skick och jag uppdaterar fjädringen, hjul och har ljuddämpat kupén. Funderar på att göra en rostskyddsbehandling av ram och underrede. Har nån erfarenhet av detta? Balkar OK men del del ytrost finns. Tacksam för input! 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Josaa Postad 20 augusti, 2024 Författare Rapport Share Postad 20 augusti, 2024 En fråga till: jag skulle vilja byta Bull baren till en riktig Aussie-style ARB men funderar på om det är tillåtet? Perspektiv? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Josaa Postad 22 augusti, 2024 Författare Rapport Share Postad 22 augusti, 2024 När jag ljuddämpade kupén passade jag på att uppdatera original kassettbandspelaren till Alpine med Carplay samt installera Focal basmodul och nya huvudenheter. Behöll original platslådan och domkraften. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
silverstål Postad 22 augusti, 2024 Rapport Share Postad 22 augusti, 2024 Snygg kärra! Bullbaren är väl ok att ha om den används som extraljusfäste. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Josaa Postad 22 augusti, 2024 Författare Rapport Share Postad 22 augusti, 2024 2 hours ago, silverstål said: Snygg kärra! Bullbaren är väl ok att ha om den används som extraljusfäste. Du verkar ha rätt. Hörde från Prestandabelysning att det kan bli problem om man ersätter kofångaren, då gäller andra regler. Skall höra med ”min” besiktningskille i Östhammar, de på kundtjänst visste inget Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
adventura Postad 22 augusti, 2024 Rapport Share Postad 22 augusti, 2024 Jag har extraljus och vinsch, ingen har någon anmärkt på min fronten på min bil vid besiktning…. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Josaa Postad 2 september, 2024 Författare Rapport Share Postad 2 september, 2024 (redigerade) Fick en bild från min mekaniker som genomfört bytet till Terrain Tamer fjädring och de nya hjulen (Bradley V med BFG AT 235/85). Ser att jag har ett nav kvar att fixa… Redigerad 2 september, 2024 av Josaa 7 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MFI9 Postad 2 september, 2024 Rapport Share Postad 2 september, 2024 1 timme sedan, Josaa säger: Fick en bild från min mekaniker som genomfört bytet till Terrain Tamer fjädring och de nya hjulen (Bradley V med BFG AT 235/85). Ser att jag har ett nav kvar att fixa… Wow 👍 👌 😍 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 3 september, 2024 Rapport Share Postad 3 september, 2024 14 timmar sedan, MFI9 säger: Wow 👍 👌 😍 +1 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Josaa Postad 6 september, 2024 Författare Rapport Share Postad 6 september, 2024 (redigerade) Hämtade den idag! Ser asstor ut (men liten på bild) och går mycket bättre och tystare med nya fjädringen och hjulen. Redigerad 6 september, 2024 av Josaa 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 6 september, 2024 Rapport Share Postad 6 september, 2024 Kul att det blev bra 👍 Snyggt blev det ju också 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Felix Postad 2 oktober, 2024 Rapport Share Postad 2 oktober, 2024 På 2024-09-06 på 17:22, Josaa säger: Hämtade den idag! Ser asstor ut (men liten på bild) och går mycket bättre och tystare med nya fjädringen och hjulen. stenhård💪 Fyfan vad snygg den är i blått. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Josaa Postad 13 oktober, 2024 Författare Rapport Share Postad 13 oktober, 2024 Funkar bra som gårdsbil. Skall snart montera ny kofångare bak, ny strålkastare och bakljus. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Josaa Postad 15 oktober, 2024 Författare Rapport Share Postad 15 oktober, 2024 Stämningsbild från Roslagen: 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Josaa Postad 19 december, 2024 Författare Rapport Share Postad 19 december, 2024 Har Cruisern inne för montering av ny bakre stötfångare från Gobi-X. Vidare skall bilen få diverse småfix: motorvärmare, laga bakre diffspärr, mm. Jag tycker den blir skitsnygg! Senare i vår kommer mer Overlanding saker att monteras… 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 19 december, 2024 Rapport Share Postad 19 december, 2024 visst tusan blir den skitsnygg 👍👍 1 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Josaa Postad 11 mars, 2025 Författare Rapport Share Postad 11 mars, 2025 (redigerade) Nu när aktern blev så snygg kände jag att nyllet behövde snyggas till också. Efter en hel del grubblerier föll valet på Fabryka från Polen. Dess ”öglor” kan demonteras så man med säkerhet inte får problem i besiktningen. Även en Warn Evo-10s vinsch monteras. Återstår recoveryöglor, ljus och nummerplåt. Bra att bumpern sticker ut lite utanför karossen som skydd. Väsentligt bättre attack vinkel. Postar mer bilder när den är klar. Redigerad 11 mars, 2025 av Josaa 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Josaa Postad 11 mars, 2025 Författare Rapport Share Postad 11 mars, 2025 (redigerade) Det visade sig att aktuatorn för bakre diffspärr var totalpaj. Beställde ny från Yoshioparts. Funderar även på att beställa bashplates från Custom Offroad. Nån som provat? Och ja, jag ska kapa U-bultarna. Redigerad 11 mars, 2025 av Josaa 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Josaa Postad 11 mars, 2025 Författare Rapport Share Postad 11 mars, 2025 Kom ihåg en upgrade till! Med mina extraljus är helljuset grymt! Askul att köra helljussafari på ödevägar. Dock var halvljuset som två glödande solstickor i jämförelse. Nu med Holley Retrobright 7’ och classic white ljustemperatur är balansen bättre. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jonas E Postad 12 mars, 2025 Rapport Share Postad 12 mars, 2025 Hej. Har du kvar original bladfjädrar och vill sälja dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Josaa Postad 12 mars, 2025 Författare Rapport Share Postad 12 mars, 2025 3 hours ago, Jonas E said: Hej. Har du kvar original bladfjädrar och vill sälja dem? Tyvärr, de slängde jag. Var i dåligt skick Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valdas-76 Postad 12 mars, 2025 Rapport Share Postad 12 mars, 2025 5 timmar sedan, Jonas E säger: Hej. Har du kvar original bladfjädrar och vill sälja dem? Behöver du några till pickupen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jonas E Postad 12 mars, 2025 Rapport Share Postad 12 mars, 2025 1 timme sedan, valdas-76 säger: Behöver du några till pickupen? Ja. Ringer dig i veckan. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Josaa Postad 21 mars, 2025 Författare Rapport Share Postad 21 mars, 2025 Hämtade bilen idag (frun fick köra då jag bröt benet i skidbacken förra veckan) och den var ännu snyggare i verkligheten än på bild! Snabbkopplingar till extraljusen gör att man kan skruva loss övre delen av bullbaren vid besiktningen. 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klydd Postad 21 mars, 2025 Rapport Share Postad 21 mars, 2025 Attans med benet, krya på dig! Bilen blir bara bättre och bättre! 👍 1 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster