Jump to content

177hk VS 204hk

Recommended Posts

Jag funderar på att byta ut min bil jag pendlar med, till en nyare lc150 från 2018 och framåt.

Är det stor skillnad på 177hk versionen mot 204hk?

Skillnad i bränsleåtgång?

Har provkört 177hk snabbt vid ett kort tillfälle och blev väl inte direkt imponerad över den.

Är det någon här inne som har 204hk varianten och kan komma med lite info?

Pendlar idag med en VW Tiguan Allspace som jag kan köra precis under 0,5L om jag kör snålt. Vet att det inte går att jämföra mot en lc150, men ändå nyfiken på hur lågt det går att komma?

Toyota säger precis under 0,7L på landsväg körning.

Tjena

Vilken av alla bilar är det du skall byta…? 😁🫣

Ja, jag har en 150:a fr 2016, med den första gen 2.8 D4D Toyota petade in i den.

Upplever den som ganska bränsleeffektiv, men ohyggligt slö… 😕 

Efter vad jag hört är det viss skillnad med versionen som har 204hk, men tror mig ha hört att det även finns en betydligt piggare 211hk. Lite osäker där, men vill minnas jag läst det skall vara två vassare varianter ovan 177hk, där då 204hk är en.

Andra kanske vet mer? Eller om jag misstar mig?

Blir att byta ut Tiguanen i så fall. Svårt att byta ut en vit Toyota ;-)
Får försöka provköra en 204hk och se hur den står mot Tiguanen, då den också har 200hk. Dock lättare bil.

• Haha 1

1 timme sedan, stensth säger:

Blir att byta ut Tiguanen i så fall. Svårt att byta ut en vit Toyota ;-)
Får försöka provköra en 204hk och se hur den står mot Tiguanen, då den också har 200hk. Dock lättare bil.

Tror det blir svårt att få en vettig jämförelse med Tiguan. Som du säger skiljer vikten en hel del, men även växellådan o annat.

men prova du, och sedan säljer du 200:an till mig 🤣

• Haha 1

54 minutes ago, cervo99 said:

Tror det blir svårt att få en vettig jämförelse med Tiguan. Som du säger skiljer vikten en hel del, men även växellådan o annat.

men prova du, och sedan säljer du 200:an till mig 🤣

Det kanske är en tanke. Då har jag ju i alla fall en vit kvar ändå ;-) (Säger han som sitter på jobbet och väntar på det stora utland till å bli färdig, suttit på jobb sedan 05:30 redo att testa!) 😮

• Haha 1

På 2023-03-11 på 11:39, cervo99 säger:

Tjena

Vilken av alla bilar är det du skall byta…? 😁🫣

Ja, jag har en 150:a fr 2016, med den första gen 2.8 D4D Toyota petade in i den.

Upplever den som ganska bränsleeffektiv, men ohyggligt slö… 😕 

Tänker på länken @JAK tipsade om i en annan tråd. Här finns kanske en lösning

https://www.kdmotoroptimering.com/adblue-dpf-och-egr-inaktivering?gclid=CjwKCAjw2OiaBhBSEiwAh2ZSP-fzGZJooGpdErp9zqeTuZBR89GmO6jRsy-LIj70a0VJ4HOcSm04iBoCEgQQAvD_BwE

De sysslar med motoroptimering oxo. Så man kan nog göra något åt både bränsleförbrukning och slöhet.