Jump to content

cervo99

Members
  • Content Count

    48
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

cervo99 last won the day on December 3 2019

cervo99 had the most liked content!

Community Reputation

28 Excellent

Profile Information

  • Location
    Lerum
  • I drive
    Toyota Land Cruiser Prado 150 2016

Recent Profile Visitors

702 profile views
  1. Fina bilder! Gillar de bilarna - och den gula gör sig fint i naturen. Vid vilken plats kom ni fram till ryska gränsen? Var där någon tydlig gräns, eller som Sverige/Norge, bara "en skylt" ? Hade ni med er ved, eller löses på plats? :-)
  2. Min LC150 2016 med KDSS kan du följa här: (Många sidor före och efter kring bilens ombyggnad där i forumet) https://www.overlanding.nu/forum/index.php?/topic/502-smulan-cervos-lc150/page/16/ Detta Ironman höjningskit skulle ge 2" men resulterade i aningen mer. Kanske sätter det sig med tiden. Det är INGEN risk att du uppfattar dämparna som för mjuka... Valde +300kg load för fjädrarna bak. Ser du bor i Göteborg. Kom förbi o kolla på min utanför Lerum ngn dag. Kaffe ingår
  3. Det enda som oroar med dessa hybridlösningar är (Jag har själv haft Lexus 450h) är att de ofta har en CVT-låda till drivlinan. Jag HOPPAS Toyota inte slänger in en sådan i en TLC !!! AVSKYR CVT
  4. Tack. Det verkar, enl den specen, finnas två versioner med passande VIN. 100 resp 130 A. Dock är den med 130 A modellen som heter VX i många länder. Tveksamt om det täcker in det paket som här kallades "Nordic" eller "Arctic" med bättra kapacitet för kalla klimat. Men då är det inte under 130 i alla fall
  5. Halloj friends, Vet någon vilken storlek på generator som sitter i LC 150, ”Nordic Edition” med dubbla startbatterier? Denna är en 2016 års modell
  6. Hade också gärna haft de lådorna... Snyggt !
  7. Jag minns att min var inne för detta i höstas. Har samma årsmodell, 2016. De skulle gjort i samband med service, men även den gången kom utbytesdelen för sent så det blev återbesök. Har inte märkt någon förändring av något slag. Tror det är, som länkat ovan, en sak som bara har att göra med att uppfylla avgaskrav etc.
  8. Mmm.. Är väl delvis sådant man betalar Top $ för när man köper "märkesvaror" - dvs att de är "avstörda" och har kvalitetskomponenter. Exempelvis ljusramp som är E-klassad garanterar att den kan monteras utan att störa ut saker som radio-com och instrument. Därför kostar de mer och är även sådana som försvaret, polisen och räddningstjänsten använder på sina fordon
  9. Alltid lurigt med verklig fit/finish på dessa grejor... Tror det är svårt med originalfunktionerna kring bilens kameror, 360-view, offroad-wheel track presentation osv som har eget gränssnitt i bilens display. En annan sak som är lite svår att verifiera är hur mycket den stör ut bilens andra ev elektronik då jag antar den knappast är klassad enl norm för avstörning kring elektronik. Vi har andra exempel i flera forum där något så enkelt som två extra USB-uttag för att ladda mobil etc stör ut elektronik och radio osv.
  10. Tråkigt med sådana "incidenter". Aldrig kul när bilen oroar en... Hoppas du finner problemet. Kul att se ytterligare en i Gbg som rullar med en 150 Kanske har vi mötts på vägen?!
  11. Det var där jag monterade min Webasto, största modellen, för att värma kupéutrymmet tillräckligt. De gjorde ett bra arbete och deras kundservice är på topp. De har svara på alla frågor och jag är välkommen när som helst för en ev justering eller efterkontroll. Jag har en LC 150 2016 och den har ingen inbyggd dieselvärmare fr fabrik så den lösningen är inte möjlig.
  12. För att ge lite mera info och inspel kring "Största däcken"... Nu ligger ju detta topic under LC 150, vilket är helt rätt, så därför behöver vi ju inte ventilera om vad som går på andra bilar, eller en LC av AT-modifiering. Jag googlade, som alla andra, en herrejösses massa många timmar på alla forum i solsystemet - oavsett språk och annat tjafs. Man vill ju veta! Går det eller går det inte! Under forumet www.pradopoint.com.au finns en hel del info och tankar. Dock är de därnere mkt låsta av lagar kring vad du får göra med bilen kring hjulupphängning, spacers, fälgar och likn. Dock finns en del att hämta. Även här, https://forum.ih8mud.com/forums/150-series-toyotas.300/, finns en hel massa. Dock är 98% av bilarna av Modellen Lexus GX460, vilket till stora delar är samma som LC150. Jag läste mig till att i princip alla rekommenderar 265/70/17 och AT eller MT som bästa lösning. Dock har flera även lyckats få på 285/70/17, men dessa kräver "lite småfix" för att rulla OK. Se mina egna erfarenheter nedan. Givetvis köpte jag 285/70/17 Mer om det här: https://www.overlanding.nu/forum/index.php?/topic/502-smulan-cervos-lc150/&do=findComment&comment=19039 https://www.overlanding.nu/forum/index.php?/topic/502-smulan-cervos-lc150/&do=findComment&comment=19217 Jag har på bilen ett nytt Ironman 2" liftkit, som i verkligheten lyfte betydligt mer än 2". Olastad höjdes bilen med 90mm runt om! Det är inte 2"... Mer om det här: https://www.overlanding.nu/forum/index.php?/topic/502-smulan-cervos-lc150/&do=findComment&comment=18762 Jag har köpt fälgar som har ET 0, istället för originalbilens ET30 (i mitt fall, på en 2016-års LC150). Det gör att länkarmar o likn går fritt med det större däcket. Inga problem där för mig. Mer om det här: https://www.overlanding.nu/forum/index.php?/topic/502-smulan-cervos-lc150/&do=findComment&comment=18819 Ang bränsleförbrukning, visad hastighet samt vägmätare och dess nya värden... Ja, viss skillnad. Noterat här: https://www.overlanding.nu/forum/index.php?/topic/502-smulan-cervos-lc150/&do=findComment&comment=19221 Är jag nöjd? Ja, fett nöjd! ? ? ? ?
  13. Exakt! Jag har heller aldrig behövt göra några manuella inställningar i mina tidigare bilar, men då har det också varit värmare från fabrik. Kommer ev upp den 11/12 och dumpar bilen där
  14. Jodå, fick trevligt och bra svar av verkstaden (Bromma). De tycker det låter som något inte är korrekt och de tittar/fixar det gärna kostnadsfritt. Bra! Dock bor jag ju i Gbg och Bromma ligger långt bort... särskilt om man skall köra dit med KM3'or ? Får se när jag kan ordna det
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.