Tranans Posted January 11 Report Share Posted January 11 Hej gänget! Jag är ny medlem här på forumet och på jakt efter en LC 60 serie. jag är inte så picky med vilken motor eller låda det är, alla verkar ju ha sina för och nackdelar. Jag är van vid gamla bilar och är beredd att skruva med den, men jag vill inte ha ett halvt rullande projekt. har ni några råd vad gäller köp? Något särskilt jag bör passa mig för? jag har hittat en annons på Facebook marketplace (Land Cruiser HJ 60 4.0) som verkar för bra för va sann.. jag kollade upp den och såg att en Kawan/BKD-bil var den tidigare ägaren, varken han eller dom som företag har jag läst bra om.. är det någon som har erfarenheter av dom? Kan det vara ett fint exemplar/ noga renoverad? Eller är det Amerika renovering??? jag är så sjukt köpsugen, men väldigt rädd att det ska dyka upp rost över allt och hitta massa sålda fel! om någon kan slänga ett öga på bilen och ge råd så vore jag väldigt tacksam! mvh Clas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jah Posted January 11 Report Share Posted January 11 Mekaniken är som en traktor och det är en otroligt robust bil. Det ända som förstör dem är rosten. Ja så enkelt är det! Kolla extra noggrant på ramen från bakdörrarna och bakåt. Rost på karossen överallt 😁 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdas-76 Posted January 11 Report Share Posted January 11 3 timmar sedan, Tranans säger: Hej gänget! Jag är ny medlem här på forumet och på jakt efter en LC 60 serie. jag är inte så picky med vilken motor eller låda det är, alla verkar ju ha sina för och nackdelar. Jag är van vid gamla bilar och är beredd att skruva med den, men jag vill inte ha ett halvt rullande projekt. har ni några råd vad gäller köp? Något särskilt jag bör passa mig för? jag har hittat en annons på Facebook marketplace (Land Cruiser HJ 60 4.0) som verkar för bra för va sann.. jag kollade upp den och såg att en Kawan/BKD-bil var den tidigare ägaren, varken han eller dom som företag har jag läst bra om.. är det någon som har erfarenheter av dom? Kan det vara ett fint exemplar/ noga renoverad? Eller är det Amerika renovering??? jag är så sjukt köpsugen, men väldigt rädd att det ska dyka upp rost över allt och hitta massa sålda fel! om någon kan slänga ett öga på bilen och ge råd så vore jag väldigt tacksam! mvh Clas Hej och välkommen. Har du någon länk eller bilder på den aktuella bilen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranans Posted January 11 Author Report Share Posted January 11 Jag försökte länka Facebook annonsen men lyckades inte. Jag kanske kan få upp en skärmdump iaf. Jag har fått filmer från när han visar upp bilen, även underifrån. Om någon orkar och vill så skickar jag gärna filmerna, förslagsvis via Messenger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdas-76 Posted January 12 Report Share Posted January 12 Aha, ok. Denna annonsen har varit ute ganska länge, gissar att priset är för högt. Karossen bör undersökas noga- skärmkanter, trösklar, dörrar mm. Även taket vid kantlisten, ett vanligt rostställe på dessa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrWIB Posted January 12 Report Share Posted January 12 Ingen personlig erfarenhet, men ingen rök utan eld tänker jag om allt jag läst om dem på nätet. BKD Bil fd KD Bil ger väl alla varningssignaler man kan få, skulle inte köpa något från dem eller som passerat dem. Att sälja flera mätarskruvade, ibland fusklagade, mm bilar gör man inte direkt ovetandes. Även om detta skulle vara undantaget, varför chansa, det borde dyka upp flera. Kollat Tyskland? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted January 12 Report Share Posted January 12 finns flera inlägg om KD-bil här på forumet. Mitt tips är att läsa dem noga innan du bestämmer dig En sökning här på forumet: https://toyota4x4.se/search/?q=kd-bil&quick=1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranans Posted January 13 Author Report Share Posted January 13 Tack för alla svar. Jag hoppar den bilen och väntar på att någon annan kommer ut! 😁🙏🙏🙏 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
toyota hj 61 Posted April 11 Report Share Posted April 11 Hej! Har en rostig hj 61 (original) Maskinellt ok . kraftuttag mek.diffar 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts