mikael f Posted May 2, 2021 Report Share Posted May 2, 2021 Kan någon bussig rekomendera en bra motorolja till min 2L-T motor. Kan man ha helsyntet eller ska det vara en del synt. Viskositet? Sen om jag har fattat rätt så är det en LSD diff. (om det var så, kul förkortning) skall det vara speciell olja i den, om så, så blir jag glad för en rekomendation. 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ViktorBj73 Posted May 3, 2021 Report Share Posted May 3, 2021 Passar på att rådfråga om en bra motorolja till en 3B motor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MFI9 Posted May 3, 2021 Report Share Posted May 3, 2021 Handla olja i 20 liters dunk hos Swedol, blir inte billigare för bra kvalitetsolja. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
priffe Posted May 4, 2021 Report Share Posted May 4, 2021 Dessa gamla häckar klarar sig på mineralolja men med turbo är delsyntet som klarar högre temperaturer bättre en bra idé 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts