Henkes BJ40 Posted January 14, 2021 Report Share Posted January 14, 2021 Det här är kanske inte ett reseämne direkt men... Här på forumet finns det ju ett ganska varierat urval av fordom som folk gör expeditioner med. Själv har jag en Bj40 från -79 som jag gärna reser i. Nu är frågan, vad tycker ni har varit de bästa uppgraderingarna för att öka komforten på långresor? Ljuddämpning, bekvämare säten, extrautrustning etc? Ser fram emot tips, speciellt från er med lite äldre bilar 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted January 14, 2021 Report Share Posted January 14, 2021 Ipadhållare och hörlutat åt barnen... Oslagbart det mest komforthöjande för hela familjen! 2 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkes BJ40 Posted January 15, 2021 Author Report Share Posted January 15, 2021 23 timmar sedan, Martin säger: Ipadhållare och hörlutat åt barnen... Oslagbart det mest komforthöjande för hela familjen! Bra tips 👍🏻 Tanken har faktiskt farit genom huvudet att man skulle ha hörlurar med intercom för att kunna prata lättare med frugan på längre resor 🤔 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MFI9 Posted January 15, 2021 Report Share Posted January 15, 2021 Välj då en intercom där du kan stänga av hennes mic, annars får du inte ens en chans att säga nåt 😏 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkes BJ40 Posted January 18, 2021 Author Report Share Posted January 18, 2021 På 2021-01-15 på 12:10, MFI9 säger: Välj då en intercom där du kan stänga av hennes mic, annars får du inte ens en chans att säga nåt 😏 Siälvklart 👌🏻 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkes BJ40 Posted January 18, 2021 Author Report Share Posted January 18, 2021 Har det nån effekt på ljudnivån inne i bilen av att lägga isoleringsmatta på insida huv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klas Posted February 7, 2021 Report Share Posted February 7, 2021 För min bekvämlighet har jag gjort en toalettpall, så jag kan sitta bekvämt när jag klämmer en eller två . Att krama ett träd kan vara jobbigt om det tar tid. en campingpall som jag satt en toasits på. Men man får vara försiktig om man känner för att pinka när man sitter där och tittar på fåglar och blommor. Det finns risk att man pinkar rätt ner i de nedkavlade byxorna 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkes BJ40 Posted February 7, 2021 Author Report Share Posted February 7, 2021 2 timmar sedan, Klas säger: För min bekvämlighet har jag gjort en toalettpall, så jag kan sitta bekvämt när jag klämmer en eller två . Att krama ett träd kan vara jobbigt om det tar tid. en campingpall som jag satt en toasits på. Men man får vara försiktig om man känner för att pinka när man sitter där och tittar på fåglar och blommor. Det finns risk att man pinkar rätt ner i de nedkavlade byxorna Bra tips...nästan som en bumper-dumper! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts