mikael f Posted November 10, 2020 Report Share Posted November 10, 2020 Då har man köpt den minsta LC:n i Land cruiser familjen om jag förstått rätt. LJ70, ganska fin tycker jag och den är iordning gjord någonstans var vet jag inte. Var kan man få tag i en verkstadshandbok på svenska eller engelska, har hittat på franska men då får jag bara titta på bilderna Sen säger jag som de flesta som köpt sin första LC och får funderingar och kanske problem, frågor kommer. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MFI9 Posted November 11, 2020 Report Share Posted November 11, 2020 Välkommen till Toyotaytäsket 😀👍 När jag letade efter manual så blev det Ebay. Hoppas du kommer att trivas med ditt nyförvärv, var det den som låg på Blocket tills helt nyligen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted November 11, 2020 Report Share Posted November 11, 2020 Som sagt : Välkommen hit ! Se om du hittar din model här https://www.emanualonline.com/Cars/Toyota/Land-Cruiser.htm?gclid=CjwKCAiAtK79BRAIEiwA4OskBlo7IDoXayU9GBqQGfFs-QJMmZ9raNAqEQmI-SR2aegdFZ8yQK85xBoCxyIQAvD_BwE Här har jag laddat ner med gott resultat, inte till Toyota men väl andra fordon. Annars kan du prova med att Googla " Toyota LJ70 workshop manual pdf " // Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rylander Posted November 11, 2020 Report Share Posted November 11, 2020 https://drive.google.com/file/d/1Y_f5i7i4BvXn4gV1DDcl_tmGDdrCCYMQ/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1aOI7u4Ms5yKaag4EeyWET2XbPBIuFhLs/view?usp=sharing 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikael f Posted November 11, 2020 Author Report Share Posted November 11, 2020 japp den låg på blocket, ska kolla länkarna. tack så länge. Förresten ni som kör lj70, när ni kör på motorväg eller någon annan större väg, vilken hastighet brukar ni ligga i när ni liksom rullar på. Nu när jag körde hem så så kändes det bra att köra i 80 km/tim vilket känns lite sakta men dom kanske inte går mycket fortare utan att det skriker i motorn. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
priffe Posted November 11, 2020 Report Share Posted November 11, 2020 (edited) Förr fanns det manualer nedladdningsbart på olika sajter men nu verkar man få lov att dela det privat. Gamla LC trivs bäst i 80-90 sen känns det pressat. 2000 rpm e behagligt. Men har varit uppe i 132 km/h med en HJ60 en gång, i en lång utförslöpa i Burkina. Afrikanerna i bilen blev lite nervösa. Edited November 11, 2020 by priffe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MFI9 Posted November 11, 2020 Report Share Posted November 11, 2020 Nu har jag en HZJ78, men efter bytet till en växellåda från en HZJ105 så kör jag bekvämt i 110. Står man på så funkar även 120, fast då känns det lite jagat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikael f Posted November 12, 2020 Author Report Share Posted November 12, 2020 Jahap, 80 det är ju i alla fall snabbare än den LR Serie3 som jag hade tidigare den var det knappt 70 som gällde med mod tranferlåda. 😁 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts