Rylander Posted May 8, 2020 Report Share Posted May 8, 2020 Gamla Movie Maker börjar bli trögt och begränsat att använda när man skall redigera film. Har provat Movavi video editor 2020 som verkar lättanvänt. Vad använder ni andra för program för att redigera film? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adventura Posted May 8, 2020 Report Share Posted May 8, 2020 Jag är tyvärr inte lika driftig på den fronten.... Kameror och drönare mm har jag i överflöd, och används gör dom....men det stannar oftast där.... blir lite för lite redigering av mitt mtrl.... 🤔 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jah Posted May 9, 2020 Report Share Posted May 9, 2020 Testa DaVinci Resolve. Programmet är inget för nybörjare med det är ju inte Toyota heller 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klydd Posted May 11, 2020 Report Share Posted May 11, 2020 Ett tips till; https://www.openshot.org/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aventyrsrally Posted March 7, 2021 Report Share Posted March 7, 2021 Hallå där, något åt senare. Jag har hållit på en hel del med filmning och redigering. Det finns en uppsjö olika program men de jag skulle rekommendera för nybörjare är: Sony Vegas eller Filmora. De är ebköa att lära sig och har de mesta funktioner man behöver för enkla produktioner. Om ni vill vara mer seriösa (högre inlärningströskel) är det ju mer standard med avid och alla Adobes programvaror, Premier aftereffects mm. Är inte Mac,men final cut hör väl dit om jag inte minns fel. Men som sagt, filmora eller sony Vegas är mycket smidiga och enkla att lära sig. Jag har jobbat mycket i Vegas och det är väldigt enkelt och kraftfullt. Hoppas någon kan ha lite nytta av detta iaf. Lyck till Mvh Hampus 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts