Gå till innehåll

Bj42 i garaget

Larsson

Rekommendera Poster

Kan nån utröna av bilderna vilken slags bakaxel som sitter på bilen? Full/semifloat eller Volvo? 

Ja jag vet ju inte som ni hör!

haft lite mer motgångar i garaget nyligen, turbon som skall på plockade jag isär för att vrida så avgas inlopp och blåssidan på luften vinklas 90grader och ser att luftturbinen saknar ytterkanterna. Dvs sliten, frågan är hur det påverkar? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilen levererades hem ikväll så jag och grabben tog en liten sväng på vår lilla crossbana vi har på ägorna. 

Den går nåt så djäv....Jag vill ha den själv!

vi hoppade i allafall på riktigt, hela helv bak i bilen flög åt alla håll, batteriet höll på lätta ur huven (långtidsförvarad) och pluspolen flög av!

Det är en rally bil! Grannarna på andra sidan sjön har börjat höra av sig, 1km bort.

forsättning följer....

• Like 1
  • Haha 4
Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Man kanske är tvungen att balansera med spacern monterad på fälgen och märka upp hur den satt för att sen sära på det och montera på bilen?

kan vara värt ett försök! Men ändå en ickefråga för mig som inte kan mäta? jag får beställa större spacers först.

om nån behöver 30mm så finns det här

Länk till kommentar

• 2 months later...

Epabygget fortskrider långsamt men måste forceras så jag kan dra igång med toyotan, notera den schysta domkraften som ingick! 

Den kommer med stor sannorlikhet monteras på insteget på 42an om den är tillräckligt hög, tror knappast min 15åriga dotter kommer behöva den.

image.jpg

• Like 2
Länk till kommentar

• 1 month later...

Dragkrok monterad samt ny svets inhandlad? Ljusramp som skulle monteras på hiluxen skänktes till epa projektet.

regbesiktning den 23 Jan! Blir spännande då senaste besiktningen gjordes 2013 och den har gått ett par rallyn sen dess, dragkroken hittade jag på bilskrot, från en navara 08, 1200 ink moms

772D7BA2-0837-4B59-B4F7-C41E60A80148.jpeg

616EB6E8-CF3D-4ABB-972D-BFF314F232DC.jpeg

• Like 2
Länk till kommentar