Larsson Postad 26 augusti, 2019 Författare Rapport Share Postad 26 augusti, 2019 Lite garagemålning 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larsson Postad 29 augusti, 2019 Författare Rapport Share Postad 29 augusti, 2019 Risiga hiace däck blästrade och lackade med nån industrilack som hör hemma på en stor uthyrningsfirmas sax och bomliftar. hoppas den sitter 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larsson Postad 30 augusti, 2019 Författare Rapport Share Postad 30 augusti, 2019 Testar lite hiacefälgar på bjn! Däcken är cooper 235/75r15 och dom ligger 30-35 mm innanför skärmkanten, skall man langa på spacers? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larsson Postad 30 augusti, 2019 Författare Rapport Share Postad 30 augusti, 2019 Helv.... fram behövs det spacers, fälgen krockar med lite av varje 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larsson Postad 30 augusti, 2019 Författare Rapport Share Postad 30 augusti, 2019 30mm spacers beställda på eBay för 89 pund inkl frakt, leverans tre dar? 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larsson Postad 30 augusti, 2019 Författare Rapport Share Postad 30 augusti, 2019 Kan nån utröna av bilderna vilken slags bakaxel som sitter på bilen? Full/semifloat eller Volvo? Ja jag vet ju inte som ni hör! haft lite mer motgångar i garaget nyligen, turbon som skall på plockade jag isär för att vrida så avgas inlopp och blåssidan på luften vinklas 90grader och ser att luftturbinen saknar ytterkanterna. Dvs sliten, frågan är hur det påverkar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecki Postad 30 augusti, 2019 Rapport Share Postad 30 augusti, 2019 Av bilderna att dömma så har du en semi-float bakaxel. Saknas ytterkanterna på turbinen lär det väl bli svårt att bygga upp nått vidare laddtryck . / Mecki Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larsson Postad 31 augusti, 2019 Författare Rapport Share Postad 31 augusti, 2019 Bilder på turbin! blir till att skicka på renovering om det bär sig? den känns lite skrapig när den snurrar med 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Runekebab Postad 31 augusti, 2019 Rapport Share Postad 31 augusti, 2019 Det ser ut som den hör hemma i skrotbingen 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larsson Postad 31 augusti, 2019 Författare Rapport Share Postad 31 augusti, 2019 2 timmar sedan, Runekebab säger: Det ser ut som den hör hemma i skrotbingen Du har förmodligen rätt, skall iaf göra en koll på utbytes lösning alt renovering! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larsson Postad 5 september, 2019 Författare Rapport Share Postad 5 september, 2019 Har gjort en vanvettesaffär idag! får klämma in en pajero som skall bli epatraktor i garaget. kan vara den enda epan som gått i ett par ökenrallyn? Säkert helt sönderkörd men jag kunde inte hålla mig? 4 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larsson Postad 5 september, 2019 Författare Rapport Share Postad 5 september, 2019 Bilen levererades hem ikväll så jag och grabben tog en liten sväng på vår lilla crossbana vi har på ägorna. Den går nåt så djäv....Jag vill ha den själv! vi hoppade i allafall på riktigt, hela helv bak i bilen flög åt alla håll, batteriet höll på lätta ur huven (långtidsförvarad) och pluspolen flög av! Det är en rally bil! Grannarna på andra sidan sjön har börjat höra av sig, 1km bort. forsättning följer.... 1 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larsson Postad 5 september, 2019 Författare Rapport Share Postad 5 september, 2019 Lätt trehundra hästar, kan bli en törstig epa! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larsson Postad 17 september, 2019 Författare Rapport Share Postad 17 september, 2019 Spacers på plats! made in Demokratic republic of China? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larsson Postad 17 september, 2019 Författare Rapport Share Postad 17 september, 2019 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larsson Postad 17 september, 2019 Författare Rapport Share Postad 17 september, 2019 Tyvärr vart 30mm i minsta laget. 35-40 hade varit perfekt, det är en strykare på kulleden till styrstaget? men looken blev iaf rätt enligt min dåliga smak! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larsson Postad 17 september, 2019 Författare Rapport Share Postad 17 september, 2019 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
adventura Postad 17 september, 2019 Rapport Share Postad 17 september, 2019 13 timmar sedan, Larsson säger: Ser ut att vara samma spacers som jag har köpt...var överjävla noga med centrering av spacers och fälg..... jag har haft mycket svårt att få till balanseringen i mitt ekipage.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larsson Postad 18 september, 2019 Författare Rapport Share Postad 18 september, 2019 Man kanske är tvungen att balansera med spacern monterad på fälgen och märka upp hur den satt för att sen sära på det och montera på bilen? kan vara värt ett försök! Men ändå en ickefråga för mig som inte kan mäta? jag får beställa större spacers först. om nån behöver 30mm så finns det här Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larsson Postad 22 september, 2019 Författare Rapport Share Postad 22 september, 2019 Nu lite pajero EPA funderingar, finns en liten knapp i hemmabyggd alukonsoll som verkar starta en liten pump av nåt slag. Pumpen i sin tur verkar klämma in nån ytterligare diffspärr. Vad kan en sån här heta och hur fungerar det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MFI9 Postad 22 september, 2019 Rapport Share Postad 22 september, 2019 Kanske https://eastcoastgearsupply.com/i-135581-toyota-8-arb-air-locker-rd132-all.html Eller liknande.... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ewoldern Postad 23 september, 2019 Rapport Share Postad 23 september, 2019 Sitter original på dem pajerona, dock har jag för mig att den går på vacuum då.. Ombyggd till kompressor gissningsvis ? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larsson Postad 24 november, 2019 Författare Rapport Share Postad 24 november, 2019 Epabygget fortskrider långsamt men måste forceras så jag kan dra igång med toyotan, notera den schysta domkraften som ingick! Den kommer med stor sannorlikhet monteras på insteget på 42an om den är tillräckligt hög, tror knappast min 15åriga dotter kommer behöva den. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larsson Postad 12 januari, 2020 Författare Rapport Share Postad 12 januari, 2020 Dragkrok monterad samt ny svets inhandlad? Ljusramp som skulle monteras på hiluxen skänktes till epa projektet. regbesiktning den 23 Jan! Blir spännande då senaste besiktningen gjordes 2013 och den har gått ett par rallyn sen dess, dragkroken hittade jag på bilskrot, från en navara 08, 1200 ink moms 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larsson Postad 18 januari, 2020 Författare Rapport Share Postad 18 januari, 2020 Montering av styrelektronik pågår! 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster