Ruben Glans Posted June 28, 2018 Report Share Posted June 28, 2018 input ! Idag är det torsdag och jag skulle hämtat en hj 80 vagn men blev väldigt besviken så tyvärr så blev det inget köp . vill varna för den 1.så va det fifflat med mätarställningen klurade jag ur gått över 60,000 mil i anonns 35,000 mil 2.säljare i det här fallet seriös eller oseriös bilhandlare iaf påstod att det satt diffspärrar fram och bak . det satt frihjulsnav så när man vred om på free så fördes all kraft genom fördelningslåda och fram eftersom där va det frihjuls nav snacka om diffspärrar..... 3.dåligt under arbete ser skit fint ut på bilder men en ficklampa och lite pillande med nagel så åker färgen av eftersom det är olja och sand osv ni hajar säkert. 4, automatlådan växlade konstigt och smäller i växlarna inte lite utan dunkar ordentligt. 5, framaxel blev så varm så det droppade Olja ur avluftnings slangen på övertryck i axel pga dager som säker är slut sjöng ganska bra redan i 60 km/h Ganska väsentligt grejer blev lite dålig stämning i lokalen jag åkte från Göteborg med tåg till Kristianstad istället för att åka till Värmland man lär sig nåt varenda dag bilen har legat ute på blocket Kd bil i Kristianstad en röd hj 80 ser fin ut men inte för 90,000 brak. handpenning lagd men kommer att kräva tilbaka eftersom att diffspärrar inte fanns och dom påpekat att det fanns , har allt svart på vitt i mail konversationer 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted June 29, 2018 Report Share Posted June 29, 2018 Tack för input. Tråkigt att den var i så dåligt skick ? Det företaget har varit upp här till diskussion tidigare då dom verkar ägna sig åt att "penselrenovera" gamla Land Cruisers . Bilarna får både ny lack och underredsmassa men underarbetet är bristfälligt . / Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Glans Posted June 29, 2018 Author Report Share Posted June 29, 2018 jo det förstår jag... hade det på känn men vill ju tro det bästa såg satans fin ut får fixa i ording hj 60`n istället . håller lite kolla på dom utläska sidorna med. dom har ju en vi 60 serie som jag har haft lite koll på den har ju legat ute för 79,000 ett bra tag månader iaf kanske mer. och den ser man att den är spaklad å övermålad om man kollar på bilderna. a ja bara leta vidare man kanske kan hitta någon på buschtaxi träffen vem vet .... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SID112233 Posted June 29, 2018 Report Share Posted June 29, 2018 Jag har tidigare vart och kollat in ett par HJ60’or där, den ena riktigt risigt ”wheeler dealer” fusk renoverad. Man såg allt överblivit spackel på insidan av dörrar, bakskärmar mm. Just den verkade vara uppspacklad med snöbolls-metoden. Tråkigt att se bra objekt få ett sånt taffligt försök till renovering... till ett rätt så högt pris?! Bara att ha is i magen så kommer det så småningom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Glans Posted June 29, 2018 Author Report Share Posted June 29, 2018 Jo lite så är det ! Utgångspriset va ju 129;000 jag pruttade ner priset till 90,000 via Mail , men sen va den sopp slut me inte alls dom specifikationer som han påtalat i Mail osv . Så blev å leta vidare springer ni över nått eller hör om någon som ska sälja och ni inte vill ha det själva så bara höra av sig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdas-76 Posted August 8, 2018 Report Share Posted August 8, 2018 Det var tråkigt att bilen var i sämre skick än förväntad. Som många redan vet så finns jag i Kristianstad med, har ni någon Landcruiser på sikt i trakten så det är bara att hojta till, så slipper ni onödiga resor iaf... 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
priffe Posted August 9, 2018 Report Share Posted August 9, 2018 Han har haft ett antal LC de sista åren, några som såg rätt vettiga ut - på bild. Den röda HDJ80n nyimporterad. Antar han gör i ordning dom i Polen eller Baltikum. Keep looking Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MFI9 Posted August 10, 2018 Report Share Posted August 10, 2018 Det är KD själva som med bristande kvalitet punktar i lite ny plåt över de värsta hålen, lackering görs på en annan firma i Kristianstad. Vill inte hänga ut lackfirman då dom gör ganska okej arbete. Underarbetet är som sagt riktigt undermåligt med plåt på plåt utan att rosten kapas bort under och med mycket spackel över. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts