Jump to content

Köpa 60-serien i Sverige

MajaM

Recommended Posts

Är väldigt sugen på en Land Cruiser från 60-serien men verkar ju i princip omöjligt att få tag på i Svearike.

Ser ut som att det rullar en del i Finland dock. Någon som har erfarenhet av att importera därifrån eller någon som bersitter andra tips eller kanske rent av funderar på att sälja sin?

Tacksam för all hjälp!

Mvh

Jo, det kan nog vara lite lurigt att hitta en fin 60-serie i Sverige, men de dyker upp på blocket lite då och då.

Mecki här på forumet köpte en 40-serie från Finland, så han kan kanske komma med något tips.

Det är inte lätt att kolla några riktiga siffror då transportstyrelsen/bes fuckat upp de flesta regbevis. Inget av mina har rätt modell, det står bara land cruiser och till ex på mina 60-papper har de fått med land cruiser hj men ej att det är en 60...

• 1 year later...

Lite sent du hittade säkert än hj 60 men nyfiken hur det gick har själv en och jäkligt nöjd ska fixa lite med rosten i plåten annars så går den super med turbo och allt Som ev ska säljas har inte riktigt bestämt mig. 

jag själv letar efter en hj 80 eller börjar klura lite på en 100 nu? a får se . Ligger ju mängder med mer patroler ute som man sneglar lite på men känns lite fel på nått sätt 

hoppas det löste sig 

5 timmar sedan, Ruben Glans säger:

Lite sent du hittade säkert än hj 60 men nyfiken hur det gick har själv en och jäkligt nöjd ska fixa lite med rosten i plåten annars så går den super med turbo och allt Som ev ska säljas har inte riktigt bestämt mig. 

jag själv letar efter en hj 80 eller börjar klura lite på en 100 nu? a får se . Ligger ju mängder med mer patroler ute som man sneglar lite på men känns lite fel på nått sätt 

hoppas det löste sig 

FYI, tråden är senast uppdaterad 2017... 

Edited by MFI9

• 4 weeks later...

Vill minnas att det fanns 368 bilar med HJ60 i VINnumret när jag kollade för cirka tio år sen.

Många är felreggade som ewoldern skrev.  Och många finns nog inte kvar. Så nåt hundratal bilar, och de flesta har långt gången rost.

Standard HJ60 svensksåld är high roof, taklucka, manuell, trippeldrag, GX, minimalt utrustad, ofta med dörrar bak

Finsk är GX med 2+1 säte fram, kraftuttag, manuell, militär spec. Dansk likadan vad jag sett. 

De finska ofta ombyggda på märkliga sätt för att komma runt skatten.

finns en del HJ61 i Finland och Danmark, inga svensksålda

• Like 2