Gå till innehåll

Köpa Bränsletank


Mecki

Rekommendera Poster

Är det någon som har nått tips på vart jag kan köpa en bränsletank till 42:an här i Europa, dom jag har hittat finns i USA och antingen vill dom inte skicka utanför landet eller så vill dom ha en smärre förmögenhet för att göra det :(

http://www.ebay.com/itm/Toyota-Land-Cruiser-FJ40-Gas-Fuel-Tank-1979-to-1984-LandCruiser-NEW-JustLike-OEM-/141881846761?hash=item2108d12be9:m:m2T9Z4uCwx9sHEX_9SZuObQ&vxp=mtr

 

/ Mecki

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är lika bra att snabba sig innan dom hittar på något riktigt tokigt där borta :rolleyes:

Tyvärr så verkar inte det som har hänt ha påverkat dollarkursen något, den är fortfarande lika hög <_<

Ja, det fraktpriset var lite i högsta laget men då ingick tydligen en 1:a-klass biljett ToR för att hämta hem den själv :lol: men nu har säljaren hört av sig och har börjat leta lite mer prisvärda frakter, i skrivande stund så har priset sjunkit från 1800 till 380 dollar men det är en bit kvar tycker jag ;)

/ Mecki

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passar inte någon tank från andra LC?

 

Det verkar inte så, när jag sökt på tillverkningsnumret så är det bara till 40-serien från 1979 till 1984 som det står :(

/ Mecki

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte reparera? Har för mig att POR15 har ett tank rep kit...

 

Annars tror jag att jag kan skaka fram en begad åt dig. Återkommer.

Redigerad av Jah
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, en bättre begagnad tank kan vara ett väl så bra alternativ. :)

Jag håller på att plocka ner tanken för att inspektera hur stor skadan är , den läcker ovanför skarven när den är mer än halvfull och den kändes ganska så mjuk i plåten där det läcker. :(

/ Mecki

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här såg tanken ut på en HJ60 som vi körde ner till Algeriet 2009. Gissa om det läckte mycket diesel när vi var fulltankade.

De lyckades täta den med gassvets :)

post-866-0-17067200-1486483693_thumb.jpg

post-866-0-50557900-1486484191_thumb.jpg

Redigerad av Jah
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

  • Senaste som Tittar   0 medlemmar

    • Inga registrerade medlemmar visar denna sida.
×
×
  • Skapa nytt...

Viktig Information

Vi har placerat cookies på din enhet för att göra denna webbplats bättre. Du kan justera dina cookie inställningar, annars antar vi att det är okej att fortsätta.