Mecki Posted February 5, 2017 Report Share Posted February 5, 2017 Är det någon som har nått tips på vart jag kan köpa en bränsletank till 42:an här i Europa, dom jag har hittat finns i USA och antingen vill dom inte skicka utanför landet eller så vill dom ha en smärre förmögenhet för att göra det http://www.ebay.com/itm/Toyota-Land-Cruiser-FJ40-Gas-Fuel-Tank-1979-to-1984-LandCruiser-NEW-JustLike-OEM-/141881846761?hash=item2108d12be9:m:m2T9Z4uCwx9sHEX_9SZuObQ&vxp=mtr / Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrWIB Posted February 5, 2017 Report Share Posted February 5, 2017 Bäst att köpa nu ändå, när muren är byggd kommer det bli ännu dyrare men 1800 dollar i frakt är ändå på gränsen, håller med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted February 5, 2017 Author Report Share Posted February 5, 2017 Ja det är lika bra att snabba sig innan dom hittar på något riktigt tokigt där borta Tyvärr så verkar inte det som har hänt ha påverkat dollarkursen något, den är fortfarande lika hög Ja, det fraktpriset var lite i högsta laget men då ingick tydligen en 1:a-klass biljett ToR för att hämta hem den själv men nu har säljaren hört av sig och har börjat leta lite mer prisvärda frakter, i skrivande stund så har priset sjunkit från 1800 till 380 dollar men det är en bit kvar tycker jag / Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdas-76 Posted February 5, 2017 Report Share Posted February 5, 2017 Passar inte någon tank från andra LC? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted February 5, 2017 Author Report Share Posted February 5, 2017 Passar inte någon tank från andra LC? Det verkar inte så, när jag sökt på tillverkningsnumret så är det bara till 40-serien från 1979 till 1984 som det står / Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jah Posted February 5, 2017 Report Share Posted February 5, 2017 (edited) Kan du inte reparera? Har för mig att POR15 har ett tank rep kit... Annars tror jag att jag kan skaka fram en begad åt dig. Återkommer. Edited February 5, 2017 by Jah Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m20 Posted February 5, 2017 Report Share Posted February 5, 2017 Jag har nog en i bra skick till en bj40 1979, kan kolla imorgon kväll. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mecki Posted February 5, 2017 Author Report Share Posted February 5, 2017 Tackar, en bättre begagnad tank kan vara ett väl så bra alternativ. Jag håller på att plocka ner tanken för att inspektera hur stor skadan är , den läcker ovanför skarven när den är mer än halvfull och den kändes ganska så mjuk i plåten där det läcker. / Mecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m20 Posted February 6, 2017 Report Share Posted February 6, 2017 Jag hitta tanken, inte i nyskick , men en runda med stålborste och lite färg så blir den bra. Skicka ditt tel nr så kan jag smsa några bilder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m20 Posted February 6, 2017 Report Share Posted February 6, 2017 Jag hitta tanken, inte i nyskick , men en runda med stålborste och lite färg så blir den bra. Skicka ditt tel nr så kan jag smsa några bilder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jah Posted February 7, 2017 Report Share Posted February 7, 2017 (edited) Så här såg tanken ut på en HJ60 som vi körde ner till Algeriet 2009. Gissa om det läckte mycket diesel när vi var fulltankade. De lyckades täta den med gassvets Edited February 7, 2017 by Jah Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts