Gå till innehåll

Byta stolar i en HZJ

MFI9

Rekommendera Poster

I original stolar satt man som en lobotomerad chinchilla med ryggmärgsförträngning. Jag har letat en tid efter något som kunde passa och snavade i går över stolar från en V50 till det facila priset av 125:- styck.

I dag åkte dom i och upplevelsen är ca 2 miljoner ljusår från originalet.

Konverteringen var inte så omfattande utan vinkelslip och svets var vad som behövdes. Rekommenderar verkligen detta till den som kör långt i sin 70:a.

/M

post-2704-0-53374100-1455388070_thumb.jpg

post-2704-0-13232800-1455388131_thumb.jpg

post-2704-0-47255400-1455388183_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack !

Det hann bli mörkt innan jag fick i den sista och kunde plåta. Därav mörka bilder. Stolarna behöver tvättas men bäst var att montera

först.

Har inte provkört ännu, men jag fick tidigare ont i högerfoten då originalstolen inte gav något stöd för benet. De här är justerbara både fram och bak i upp/ner-läge. Återkommer efter provtur.

/M

Länk till kommentar

Provkört och med beröm godkända.

Ingen trötthet eller annat obehag, man sitter lite högre men det är inte till någon nackdel. Stadigt och stabilt även när det kränger.

Blev en utflykt till skogarna vid Färingtofta.

post-2704-0-92160900-1455467129_thumb.jpg

Länk till kommentar

Finfint :)

Jag bytte originala framstolar i min BJ75 till stolar från en LJ70, dom är något bekvämare och av tyg istället för konstskinn vilket var ett stort plus. Ville också använda den justerbara fjädringsmekanismen men det gick inte, fick nöja mig med BJ'ns bottendelen istället.

I HJ60:an jag hade sätena från en Citroen BX, väldigt bekväma, enkel justering och bra kvalité, helt gratis dessutom :D

Länk till kommentar

• 8 months later...