Jump to content

arnell

Members
  • Content Count

    77
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

arnell last won the day on June 15

arnell had the most liked content!

Community Reputation

41 Excellent

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.arnellexpedition.se

Profile Information

  • Location
    Stockholm
  • I drive
    HZJ70, 3xHZJ75, 3xHZJ76, 3xHZJ78, 2xHZJ79, HDJ80

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Roligt! I Stockholm också, inte långt från Arlanda.
  2. Hej! Någon som är intresserad av en fullbestyckad tank till en LC HZJ75 eller BJ75, troopie eller pick-up? Den har alla givare och in- och utgående rör redan monterade. Tankmätaren är nog den mest värdefulla sensorn och funkar perfekt. Allt är 24V. Tanken är i bra skick, med lite rost runt falskanten. Den bör nog rengöras invändigt innan användning. Prisidé 1000 kr. Mvh Fredrik
  3. Jo det finns det!!! Vi tar den Erik
  4. Om du är intresserad av den lösningen (och inte Gaup har en fin) har vi hållare för reservhjul som vanligen monteras bak på troopies. Nya från Toyota. De är över från tidigare byggen. Mvh Fredrik
  5. Hej Jonas! Om du har några frågor om import av Land Cruisers så är det bara att du PMar.
  6. arnell

    HZJ 79

    Felix, bra jobbat! Med ARB-bumpern på börjar den se ut på pricken som vår gröna
  7. Jo gamla 1281:an, den har vi gått igenom ett par tuber av. Ibland förstår jag inte var för vi köper original av det kladdet, men det känns bara bättre så
  8. Tub

    Hej jag är intresserad av fälgarna du nämner i tråden. Finns de kvar? Mvh Torbjörn

    1. arnell

      arnell

      Hej, om du tänker på 100-fälgarna är just de sålda, men beroende på vad du vill ha har vi andra fälgar och däck.

       

      Mvh

       

      Fredrik

    2. Tub

      Tub

      Hej igen, jo det var de där 100-fälgarna... Otur! Tack för snabbt svar. 

      Mvh

      Torbjörn

  9. Bilen på bilden är förresten av pick-up 75a som det faktiskt går att skruva av tak och bakdel för att få en cab... Kan vara något att fundera på. En BJ75 pickis kan du nog få tag på till vettig kurs.
  10. Finns gott om "SFRO"-cab-byggen med lång hjulbas i Afrika Skyddsglasögonen från vinkelkapskittet för konverteringen får användning långt efter den är klar Ser jag det rätt verkar du ju redan ha en BJ73 - duger inte den? Lite härlig traktormotor, men annars är det ju på det stora hela samma som HZJ73.
  11. Jag har fyra fina alufälgar med sommardäck för LC 100, om det kan vara intressant. Finns i norra Stockholm.
  12. Rolig fråga! Men varför vill du ha en softtop för en expeditionsbil? Det är vanligen det man inte vill ha, av en myriad orsaker. Hur som helst har jag aldrig sett någon producerad soft top av de längre hjulbaserna (och Toyota har goda anledningar till det). Att de kortaste (70/71 och 73/74) kan ha funnits som det är för att de mest sålts som nöjesfordon, och då kan ju softtopen vara "en kul grej". Om det mot förmodan skulle finnas så är det garanterat en GCC-modell, så börja leta där om du ändå verkligen vill ha det. Däremot är det ju inga problem att göra en cab själv genom att kapa, SFRO hjälper till med ombyggesbestyret. Blir nog billigare om inte annat Stay healthy.
  13. Haha, kostnadsbesparingsprogram, att torka av kladd tar ju tid i produktionslinan Lean in practice...
  14. Stämmer det! Fast Toyota brukar väl inte tillåta sig att kladda så där mycket...
  15. Garnolle, 270 hästar i en 70a, det måste vara något det. Hoppas vi får ihop det att ses någon gång, skulle vara kul att få känna på skillnaden.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.