Jump to content

arnell

Members
  • Content Count

    81
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

arnell last won the day on June 15

arnell had the most liked content!

Community Reputation

43 Excellent

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.arnellexpedition.se

Profile Information

  • Location
    Stockholm
  • I drive
    HZJ70, 3xHZJ75, 4xHZJ76, 3xHZJ78, 2xHZJ79, HDJ80

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. arnell

    HZJ77V ZX

    Faktiskt ser båda dina tidigare ut att vara Japan-sålda bilar - båda har speglarna på motorhuven. Så de är nog privatimporterade till Afrika de med. Efter något jag läst var 77orna en helt japan-intern modell (osäker på källan), men de blev så populära att de exporterades i stora drivor privat. Därav kom sen 76an som blev internationellt tillgänglig 2007 (som också kom att ersätta 105an efter den gick ur tiden just 2007 som en Wagon). Den har ju också funnits i diverse Light duty versioner (KZJ77 etc.).
  2. arnell

    HZJ77V ZX

    Om du har frågor om import etc. så är det bara att skicka ett PM, vi gör det mest hela tiden.
  3. arnell

    HZJ77V ZX

    Härligt, helt rätt val av bilmodell Om du inte ännu flyttat till Sverige, eller just gjort det är det ju helt möjligt att få med dig en sån som flyttsak (om du var skriven i Kongo eller Zambia). Just 77orna finns ju mest som japanimport (med sidospeglar på motorhuven) i Europa, och det är nog i ett duktigt begränsat antal. I Afrika ser man dem ju ännu ibland, men de börjar bli gamla. Kan aktivt minnas att jag har sett en i Mocambique (privatägd) och en i Tanzania (gick som hyrbil), annars är det ju typiskt 78or, 79or och 76or som gäller där HZJ76or finns det ju en han
  4. Roligt! I Stockholm också, inte långt från Arlanda.
  5. Hej! Någon som är intresserad av en fullbestyckad tank till en LC HZJ75 eller BJ75, troopie eller pick-up? Den har alla givare och in- och utgående rör redan monterade. Tankmätaren är nog den mest värdefulla sensorn och funkar perfekt. Allt är 24V. Tanken är i bra skick, med lite rost runt falskanten. Den bör nog rengöras invändigt innan användning. Prisidé 1000 kr. Mvh Fredrik
  6. Jo det finns det!!! Vi tar den Erik
  7. Om du är intresserad av den lösningen (och inte Gaup har en fin) har vi hållare för reservhjul som vanligen monteras bak på troopies. Nya från Toyota. De är över från tidigare byggen. Mvh Fredrik
  8. Hej Jonas! Om du har några frågor om import av Land Cruisers så är det bara att du PMar.
  9. arnell

    HZJ 79

    Felix, bra jobbat! Med ARB-bumpern på börjar den se ut på pricken som vår gröna
  10. Jo gamla 1281:an, den har vi gått igenom ett par tuber av. Ibland förstår jag inte var för vi köper original av det kladdet, men det känns bara bättre så
  11. Tub

    Hej jag är intresserad av fälgarna du nämner i tråden. Finns de kvar? Mvh Torbjörn

    1. arnell

      arnell

      Hej, om du tänker på 100-fälgarna är just de sålda, men beroende på vad du vill ha har vi andra fälgar och däck.

       

      Mvh

       

      Fredrik

    2. Tub

      Tub

      Hej igen, jo det var de där 100-fälgarna... Otur! Tack för snabbt svar. 

      Mvh

      Torbjörn

  12. Bilen på bilden är förresten av pick-up 75a som det faktiskt går att skruva av tak och bakdel för att få en cab... Kan vara något att fundera på. En BJ75 pickis kan du nog få tag på till vettig kurs.
  13. Finns gott om "SFRO"-cab-byggen med lång hjulbas i Afrika Skyddsglasögonen från vinkelkapskittet för konverteringen får användning långt efter den är klar Ser jag det rätt verkar du ju redan ha en BJ73 - duger inte den? Lite härlig traktormotor, men annars är det ju på det stora hela samma som HZJ73.
  14. Jag har fyra fina alufälgar med sommardäck för LC 100, om det kan vara intressant. Finns i norra Stockholm.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.