Jump to content

Värme i kupén

Kibo

Recommended Posts

Jag har en hj60 världens bäste bil men jag har problem med värmen i kupen, det är så att jag får inte värme till kupén, är det någon som kan ge mig råd på vilken sorts termostat kan jag använda? Jag använder inte bilen ofta på vintern för att det blir för kallt i kupén.

Tacksam för alla svar och råd gärna hemsida där kan jag köpa termostaten.

Hälsningar

Kibo

Hej Kibo och välkommen hit.

Har inte hundra koll på 60-serien men Ebay är ju alltid en källa till glädje . http://m.ebay.com/sch/i.html?_nkw=Land+cruiser+hj60+thermostat&isNewKw=1&isRefine=true&mfs=GOCLK&acimp=0&_trksid=p2056088.m2428.l1313.TR0.TRC0.Xland+cruiser+hj60+thermostat&sqp=land+cruiser+hj60+thermostat

En fråga , kommer motorn upp i temperatur som den skall eller är det bara värmeelementet som inte blir varmt.

/Mecki

Hej och välkommen

På min hj 60 från 87 sitter det en rullgardin framför kylet. Den kan användas för att höja tempen på motorn.

En termostat låter inte jättedyr, kolla toyota, mekonomen etc.

Jag har även ett värme-element mellan framstolarna, vet inte om det är original men jag tror det. Brytaren sitter i konsollen precis till höger om handbromsen

Hej Kibo och välkommen hit.

Har inte hundra koll på 60-serien men Ebay är ju alltid en källa till glädje . http://m.ebay.com/sch/i.html?_nkw=Land+cruiser+hj60+thermostat&isNewKw=1&isRefine=true&mfs=GOCLK&acimp=0&_trksid=p2056088.m2428.l1313.TR0.TRC0.Xland+cruiser+hj60+thermostat&sqp=land+cruiser+hj60+thermostat

En fråga , kommer motorn upp i temperatur som den skall eller är det bara värmeelementet som inte blir varmt.

/Mecki

Hej Mecki

Tack för svaret

Motorn kommer inte upp i temperatur som den ska ,det blir lite varm luft men vid minus grader är det kall luft som gäller,

Hej och välkommen

På min hj 60 från 87 sitter det en rullgardin framför kylet. Den kan användas för att höja tempen på motorn.

En termostat låter inte jättedyr, kolla toyota, mekonomen etc.

Jag har även ett värme-element mellan framstolarna, vet inte om det är original men jag tror det. Brytaren sitter i konsollen precis till höger om handbromsen

Hej

Tack för svaret, min saknar detta gardin och extra värme element

• 3 weeks later...
  • 2 years later...

Hej

Jag har både oriinal värmeelement med fläkt som sitter under passagerare sätet samt oriinal rullgardin till kylaren komplett sats. Gardinen behöver ny fjäder men tror det passar från en vanlig rullgardin.

Bobby

• 1 month later...

Inför Afrika brukar vi plocka bort termostaten för att få maximal kylning, vilket är ett större behov än ev värme

så kolla att du har en termostat och att den fungerar

brukar också fixera fläkten, detta har en avgörande effekt på motortemperaturen, som sen knappt kommer upp i normal arbetstemperatur.

Här görs jobbet i Atar, Mauretanien

Vg-t2qwcQFKdELjBAu5b2kPmvAR5MKwmWHaO0u0nlamAk3__po7cUsH8GKbONdV2_PIPrUFLIVk883fbG63B6_5nakM_14_QAnx0pdniEqnDxFtYotUyA-X1v6-N88cVLgLYaRobxOpSG3AcK8BSjLh6n8d2-tmFUcUd3l1wS5FvZ6PutSVyaw7RmVgNO408yIH63idctgP6EicqQBZosFew2mvz54fPKrnP9SVWQHPpo73dUjHCBERtlnrdKR7KiIDAuXzp_R-lkkl-g7Y4ee9vrRqkVlxZscCR162OIMeQu_fPsidrDpOp2kP6QR9Ru0OFRHqV-96HFLvmWdWvl0lwYCSpfE9if7kqsy12hAXhuzreI2nDJQojKE5ioL9ZOSdOkdZL7ICgXYH1_qSP_w4sKk1IaYXQQb_IcrHYQ3IErVdI3vTOaDK2WyWR_1OOT2-_JdSXjABe6FslGWQA2cN0HAlAOv_PqTGk5-RDERmv6Lqqw-kWfk1BlNuoKmzjFsaX8xwdjJc-6SItDQRczKq0Fcn6ns_r82PG8wEHtKG0xw0HBI2sOmpfOoq6otwf7864-EbB9TCCDHBiLUbubRRDf-zrkgwcu_czplC-=w1110-h832-no