Gå till innehåll

Mecki´s BJ45 Buschtaxi

Mecki

Rekommendera Poster

Skulle svarat igår ang val av bil - då skrev jag ca detta" Oj, 80! Hoppas inte Snövit får prestationsångest i så fint sällskap " .

Så började jag tänka på resor och plötsligt kom jag ihåg " Yrrol - en kolossalt genomtänkt film " och Johan Ulvessons Taxikaraktär. Han skulle bara ta ett " våldsamt kontant-uttag på 1,9 mijoner kronor "... Jag är lite där just nu - kanske ett våldsamt kontant-uttag och sen drar jag. Skickar ni reservsäkringar och trippel A batterier så jag kan laga Snövit??? Jag vill bara dra nu!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-D :-D :-D skickar säkring och batterier när jag kommer ner till firman ;-)

Efter det skall jag nog åka ner till gubbarna som håller på och gräver för Västlänken och kolla i fall dom har planer på att fixa en sådan ringled som Stockholmarna har för har dom det då skall jag omvärdera min åsikt om detta mastodontprojekt :-D

Skall vi göra något våldsamt kontant-uttag så får vi snabba oss innan dom hinner införa "kontantfrtt" över allt :-D

Ingen fara, jag har sett vad Snövit kan prestera och det är definitivt inget att skämmas för .

Vi ses snart :-)

/Mecki

Länk till kommentar

• 2 years later...

Det har inte varit speciellt flitigt i garaget under en längre tid men det behövs ju inte när man har med 40-serien att göra ?

Polarexpressen har mest rullat mellan hemmet och återvinningscentralen fullastad och dragandes på en lika välfylld släpkärra när huset skulle tömmas innan rivningen ( det är inte klokt vad "bra att ha" grejjor man kan samla på sig under nästan 30 år ?

När vi ändå är i röjjartagen passar vi på att röjja lite i vårt tillfälliga boende.

20190824_085947.thumb.jpg.5bea2d4f66b91ce4b8cb2cd954c175b3.jpg

Efter några vändor till tippen skall 45:an få lite kärlek och omvårdnad.

Dom nya dörrlåsen har legat på hyllan ett tag men nu kom dom änterligen på plats ?

20190830_174104.thumb.jpg.edd4d03e732a1bb505ae0596bfcd9ef7.jpg

Dom gamla låsen var duktigt slitna och glappiga så det lät som en Spansk kastanjettorkestet om dörrarna när man var ute och åkte , förhoppningsvis skall detta numera vara ett minne blott och man kan åter njuta av en ljudlös framfart ?

Före.

20190830_173246.thumb.jpg.f6f751005207663f3b6ad0ea1eaf9c76.jpg

Efter.

20190830_181925.thumb.jpg.101f765f5f4fa16f8184deab42d7ff1b.jpg

20190830_181930.thumb.jpg.7872723bcd8126ae2e754d9082001771.jpg

/ Mecki

• Like 10
Länk till kommentar

• 2 months later...

Vi var på vår varannanårskontroll härom veckan. 

Där gillade dom Polarexpressen så mycket att dom ville att hon skulle komma tillbaka på ett nytt besök, att dom skyllde på glapp i en styrände genomskådades omgående, man såg ju att det var kärlek vid första ögonkastet :wub:

Så för att gå besiktningsmännens vilja till mötes (man vill ju inte missunna dom detta möte) blev det lite gårdsplansmeka här igår. 

Jag orkade inte åka i 2 timmar och 10 mil ToR till verkstan för 1 timmes arbete så det blev till att plocka fram verktygen och lägga sig i gruset.

Fördelen med att meka när kvicksilvret ligger strax över nollan är att jobbet blir snabbt utfört. I vanliga fall är risken stor att man blir sittandes med nått drömskt i blicken och sakta svävandes bort i diverse ombyggnationer och reseplaneringar. En annan fördel är att det efter utfört värv är fullt legalt att återställa kroppstemperaturen med nått gott ur det brända och destilerade sortimentet i barskåpet.

Bildbevis på utfört arbete.

Före.

20191109_142016.thumb.jpg.5cd25505d27862301bb4f02d0c59cf79.jpg

Efter.

20191109_154841.thumb.jpg.bf4dd592c8db66df34ff87dc40b68842.jpg

Fortsatt trevlig söndag på er !

/ Mecki

• Like 10
Länk till kommentar

44 minuter sedan, JAK säger:

Verkar som du lyxrenoverade, bytte du hela staget?

Japp ! Här lyxar vi till det, endast det bästa är gott nog ?

Nåja, staget följer med när man beställer från Partsouq .

Däremot följer inte den andra styränden med ? och det är alltid bra att ha ett rakt styrstag i reserv ?

/ Mecki

• Like 1
Länk till kommentar

45 minuter sedan, valdas-76 säger:

Ser själv inga som helst problem att meka ute så länge det inte regnar/snöar och är någorlunda vindstilla.

Jag börjar bli gammal och bekväm Valdas, att ligga och meka bil ute på kalla marken känns inte så lockande längre ?

/ Mecki

• Haha 1
Länk till kommentar