Gå till innehåll

Vägen till min egna Bushtaxi.

Träskmonster

Rekommendera Poster

hahahaa... någonstans längs vägen försvann idén om "träskmonster" :) ;)

Hehe...jooo det är väl sant :)...var ju en mycket trevligare bil än vad jag kunnat tro. Så tankarna har väl ändrats lite. Nu har jag den som vardagsbil!

Men fixa till lite stöddigare utstrålning skadar ju inte för dem är ju rätt slätstrukna orginal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men 20" på en 100a?.... Nääääääääää som Farbror Barbro säger. 100an sväljer väl 33" orginal? BFG MT 33" i trevlig bredd gör att den ser mulligare ut och ger riktigt fina terrängegenskaper ( expedition/ mycket snö/ taskig grusväg ). Annars är en Arctic Trucks ombyggd 35" 100a riktigt fin, ser ut som om det var så den skulle levererats från fabrik. Men ska du bara ragga upp och ner utanför korvmojen med hög musik så funkar ju 20" - ska du göra rätt för dig i terrängen så bör du kunna pysa lite luft och slippa oroa dig för blinget. Oavsett vad du gör blir din LC aldrig gatubil tänker jag.

Länk till kommentar

Har ju 33" på 16" med Cooper A/T3 idag, som jag isåfall har kvar för när det blir dags för nån längre tur i det okända.

Tänkte så slapp man svampa runt i dem på motorvägen :-P

Orginal fälgarna lämnar ju en del att önska för en design nörd som mig.

Och 20" känns ju ändå rätt fjuttig till 33", blir ju trots allt rätt mycket däck av det med :-)

Precis hemkommen efter ett par veckor i USA, så har jag en otäck känsla av att min bil liksom krympt :blush:

Så lite uppiffning känns på plats.

Redigerad av Träskmonster
Länk till kommentar

• 4 months later...

Då var det dags för nåt nytt igen.

Tvära kast e det här.

Dags för höjning....hoppas inte jag ångrar att jag fimpar AHC...hur hög blir den vid en höjning..som High läget på AHC typ?

Några tips på vad man ska ha och VART man hittar dessa?

Bilen kommer fortfarande att mest rulla på väg men vill kunna tex dra till Island om andan skulle falla på eller dra båten genom leriga skogspartier så den kommer att få front och bak i förmodligen stål (då jag inte verkar kunna komma till skott med den Asfir fronten som rekommenderats.)

Front och bakstötaren på g snart höjningen är fixad ,är dock ett jäkla velande mellan ARB och Slee prylar

ja vi får väl se hur det går.

ha det

Länk till kommentar

• 3 months later...
  • 5 weeks later...

Nu rullar det på känner jag. Lättare att komma loss när man har ett litet delmål (Nordkap :-)

Så nu har jag fått lite mer ordning och reda i bagaget med Outbacks lådor och lastgaller.

Lastgallren sitter bara för inpassning, har även "hatthyllan" som oxå ska dit.

post-2684-0-73711100-1473876742_thumb.jpg

Länk till kommentar

Jag ställer mig tveksam till lådsystem och då tänker jag på krocksäkerheten för passagerare i baksätet vid påkörning bakifrån.

Ett stabilt lådsystem ser inte ut att ha så mycket till deformationszoner.

Tror inte det är nån direkt fara då det egentligen bara är tunna plåtlådor som är bultade i karossen.

Sen e ju våra bilar rambyggda så deformationszonerna är ju ANDRA bilen ;-)

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Då fixade jag andra sidan av dem tråkiga listerna.

Sen så av bara farten när jag kopplade in min omvandlare. Så ryckte jag bort cd-vxl. Tänkte dra lite ström dit och centralisera alla brytare som dyker upp efter hand.

Det vlev en del skruvar och bultar innan hon ville släppa taget om vxlarn.

post-2684-0-28024100-1474821119_thumb.jpg

Länk till kommentar

Tänkte byta kupefiltret..men var ju inget där!

Såg mer ut som det flyttat in en ekorre i burken.

Fick dammsuga bort allt...glömde såklart att ta en bild på allt skräp så det blev en tom luftfilterbox istället :)

Ett tips kan ju vara att kolla hur det ser ut i era bilar.

Nu när jag ändå hade ryckt ut hela panelen så var det lika bra att isolera med mer ljuddämparmatta.

Man kan aldrig gå fel med butylmatta.

post-2684-0-36270800-1474980322_thumb.jpg

post-2684-0-49871800-1474980508_thumb.jpg

Länk till kommentar

Förstärkte verktygslådan idag. Hittade denna finurliga spärrsats från Bahco på Jula för 299kr

12stl(8 till 19)på 3 nycklar.

Perfekt när man chansar vilken stl bulten är och tar en nyckel. Nu är chansen att man måste hämta en annan nyckel inte lika stor :)

post-2684-0-86886300-1475012185_thumb.jpg

Redigerad av Träskmonster
Länk till kommentar

Missade dagens inköp.

Backljus är ju aldrig fel 2x2500lumen kanske är lite mycket, men får prova och se. Tanken är att om dessa lyser till belåtenhet, så ska det bli två åt varje håll. Då är det ingen risk att man glömmer nåt när man är ute i naturen.

post-2684-0-65358200-1475167986_thumb.jpg

Länk till kommentar

Var o besiktade bilen idag.

Gick igenom med eftermonterade xenon och rödtonade bakblinkers...

Dock hittade dem glapp i hjullagret fram så nu ska jag göra det jag planerade att göra direkt när jag köpte den dvs byta alla hjullagren.

Jag som precis SPRÄNGT min månadspeng :)

Länk till kommentar